var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45444;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","31"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","10")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45444","0","דעת רבי יוסי בר חנינא לגבי אפוטרופוס","10/07/16 11:35","ד תמוז","תשע"ו","11:35","אבי גרינבלט","לאחר שיגדלו היתומים , יכול לתבוע את ממונו ששילם על נזקי השור ולכן לא יימנעו מקבלת תפקיד אפוטרופסות.
אליבא דרש"י במקום , האפטרופוס מחוייב היות "שלא שמרהו כראוי" , אם כך , כיצד יבוא לגבות את מה ששילם והרי יש כאן אחריות שלו לנזקי השור ?
אולי במשמע מדברי התוס' שבכל מקרה , זה הזכות שלו לתבוע את מה ששילם.

הפנ"י מדייק במקום לפי עיקרון זה , שאכן רק בקטן , האפוטרופוס ישלם היות ויכול לתבוע כשיגדלו אבל בחרש ושוטה , אכן לא ישלם מביתו היות ולא יוכל כלל לגבות מאלו שממילא אינם אחראים למעשיהם וכדי שלא יימנעו מלקבל ע"ע תפקיד אפוטרופסות , בשני אלו , אכן ריב"ח יודה לר"י.","539","","2849","True","True","False","","839","81.218.132.64","0","0","בבא קמא|לט ע"ב",""),new Message("45482","45444","תשובה","10/07/16 23:25","ד תמוז","תשע"ו","23:25","דוד כוכב","השאלה היתה:
כיצד יבוא לגבות את מה ששילם והרי יש כאן אחריות שלו לנזקי השור?

תשובה:
אנו עוסקים כרגע בדעת מאן דאמר שאם יתחייב האפוטרופוס - יימנעו האנשים מלקבל על עצמם אפוטרופוסות. וכיון שנחוץ אפוטרופוס, ניתן לשלם עבורו מכסף היתומים, כשם שמשלמים לסנדלר המתקן את סנדליהם למשל. ובמקרה זה התשלום הנדרש הוא רק "ביטוח" שאם שורם יזיק, ישולם הנזק מממונם. בתנאי כמובן שתהיה להם תחילה זכות עירעור - ולצורך זה צריך להמתין שיגדילו.","125","","2849","True","True","False","","153","95.86.118.215","0","45444","בבא קמא|לט ע"ב",""),new Message("45493","45482","אולי לא הבנתי תשובתך...","11/07/16 10:04","ה תמוז","תשע"ו","10:04","אבי גרינבלט","השאלה שלי התייחסה לדעת רבי יוסי בר חנינא שמחייב את האפוטרופוס ולא אליבא דרבי יוחנן שמחייב את היתומים כדי למנוע הימנעות אפוטרופסים לקבל אחריות על יתומים.
למרות שהוא לא טיפל כראוי בשור , מצד אחד ישלם מיתו על נזקי שור היתומים היות ולא ביצע תפקידו ומאידך יתבע את מה ששילם כאשר יגדילו.","539","","2848","True","True","False","","137","81.218.132.64","0","45444","בבא קמא|לט ע"ב",""),new Message("45498","45493","למסקנת רבא ריב"ח מודה לר"י במידה מסויימת","11/07/16 12:11","ה תמוז","תשע"ו","12:11","דוד כוכב","אמנם לפי ההבנה הראשונה בגמרא דעת רבי יוסי בר חנינא שהאפוטרופוס משלם מכיסו ואינו מקבל החזר ואין חשש שימנעו מלקבל את התפקיד.

אולם למסקנת רבא:
לרבי יוחנן האפוטרופוס עלול להימנע מלקבל את התפקיד אפילו אם יצטרך לשלם רק לשעתו עד שיגדלו.
ולרבי יוסי בר חנינא מתקיימת מעין פשרה, מצד אחד האפוטרופוס משלם מיד כדי שהניזק יקבל בזמן את ניזקו וסוף כל סוף יש לאפוטרופוס אשמה בנזק, ומצד שני הוא יקבל החזר לבסוף כי אם יפסיד לצמיתות עלולים להמנע מלקבל את התפקיד.","125","","2848","True","True","False","","149","95.86.118.215","0","45444","בבא קמא|לט ע"ב",""),new Message("45500","45498","ודברי הפנ"י הם השלמה הכרחית","11/07/16 12:21","ה תמוז","תשע"ו","12:21","אבי גרינבלט","שכן בחרש ושוטה , הם לעולם לא יהיו ברי תביעה ובזה ריב"ח יודה לר"י כאמור.
יש"כ","539","","2848","True","True","False","","78","81.218.132.64","0","45444","בבא קמא|לט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);