var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4530;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","71"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","54"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4530","0","שיטת אחרים בגר תושב","20/10/10 14:41","יב חשון","תשע"א","14:41","מתפעל",""אחרים אומרים אלו לא באו לכלל גר תושב אלא איזהו גר תושב זה גר אוכל נבילות שקבל עליו לקיים כל מצות האמורות בתורה חוץ מאיסור נבילות".

והרי גוי ששבת חייב מיתה?","148","","4948","True","True","False","","1105","80.74.114.58","0","0","עבודה זרה|סד ע"ב",""),new Message("4543","4530","אולי","20/10/10 15:39","יב חשון","תשע"א","15:39","משיב מאורות דף היומי","ע"פ רש"י מסכת סנהדרין דף נח עמוד ב

נכרי ששבת - ממלאכתו יום שלם חייב מיתה שנאמר יום ולילה לא ישבותו וקא דריש ליה לא ישבותו - ממלאכה דאבני אדם נמי קאי, ולא תימא לא ישבותו אהך ששת עתים דקרא קאי כלומר לא יבטלו ולא יפסקו מלהיות, פשיטא לא גרסינן דהא טובא קא משמע לן, דאבני אדם קאי.
אמר רבינא אפילו שני בשבת - לא תימא שביתה דקאמר ריש לקיש לשום חובה קאמר, דלא לכוון לשבות כגון בשבת שהוא יום שביתה לישראל או אחד בשבת ששובתין בו /השמטת הצנזורה: הנוצרים/, אלא מנוחה בעלמא קא אסר להו, שלא יבטלו ממלאכה ואפילו יום שאינו בר שביתה, שני בשבת יומא קמא דלאו יום בר שביתה נקט, והוא הדין דהוה מצי למינקט שלישי ורביעי.
קום עשה לא חשיב - והאי לא ישבותו קום עשה מלאכה היא.

נראה שגר תושב כזה אינו בכלל איסור שביתה. להיפך הוא קיבל על עצמו לשמור כל הלאווין, ע"פ התורה. ואינו מוגדר כגוי.","142","","4948","True","True","False","","407","82.166.18.134","0","4530","עבודה זרה|סד ע"ב",""),new Message("4548","4543","ולא מיותר להזכיר כי לא נפסק להלכה כן","20/10/10 16:10","יב חשון","תשע"א","16:10","Almuaddib","וגוי ששבת, גם לפי מי שסובר שחייב מיתה - זו מיתה בידי שמים.","107","","4948","True","True","False","","132","212.25.82.194","0","4530","עבודה זרה|סד ע"ב",""),new Message("4564","4543","לא הבנתי מה אתה רואה ברש"י","21/10/10 08:00","יג חשון","תשע"א","08:00","מתפעל","אתה טוען שמה שנאמר גוי ששבת חייב מיתה זה לא כולל גר תושב?
על סמך מה?
זה חידוש. הרי הוא גוי לכל דבר כפי לשון הברייתא.","148","","4947","True","True","False","","175","80.74.114.58","0","4530","עבודה זרה|סד ע"ב",""),new Message("4552","4548","מה כוונתך?","20/10/10 16:49","יב חשון","תשע"א","16:49","משיב מאורות דף היומי","הרי הרמב"ם פוסק שחייב מיתה ביד"ש.

היכן מצאת שדין זה לא נפסק להלכה?","142","","4948","True","True","False","","204","82.166.18.134","0","4530","עבודה זרה|סד ע"ב",""),new Message("4571","4552","דומני כי לא זכרת היטב את הלכת הרמב"ם","21/10/10 09:33","יג חשון","תשע"א","09:33","Almuaddib","ראשית, הבה נראה בדיוק את דברי הרמב"ם (הלכות מלכים ומלחמות, פרק י'):


גוי שעסק בתורה, חייב מיתה; לא יעסוק אלא בשבע מצוות שלהן בלבד. וכן גוי ששבת--אפילו ביום מימות החול--אם עשה אותו לעצמו כמו שבת, חייב מיתה; ואין צריך לומר אם עשה מועד לעצמו.

כללו של דבר: אין מניחין אותן לחדש דת, ולעשות מצוות לעצמן מדעתן, אלא או יהיה גר צדק ויקבל כל המצוות, או יעמוד בתורתו ולא יוסיף ולא יגרע. ואם עסק בתורה, או שבת, או חידש דבר--מכין אותו ועונשין אותו, ומודיעין אותו שהוא חייב מיתה על זה; אבל אינו נהרג.

בן נוח שרצה לעשות מצוה משאר מצוות התורה, כדי לקבל שכר--אין מונעין אותו לעשות אותה כהלכתה. ואם הביא עולה, מקבלין ממנו. נתן צדקה, מקבלין ממנו; וייראה לי שנותנין אותה לעניי ישראל, הואיל והוא ניזון מישראל, ומצוה עליהם להחיותו. אבל הגוי שנתן צדקה--מקבלין ממנו, ונותנין אותה לעניי גויים.




דומני כי נקל לראות מכאן כי אף הרמב"ם, אינו פוסק באופן כללי כי גוי ששבת חייב מיתה בידי שמיים, אלא רק גוי שעשה זאת "כדי לחדש דת, וכו'.

בנוסף, שים לב כי מותר לבן נוח לקיים כל מצווה, אם עושה זאת לא לשם חידוש דת שבדאה מלבו, אלא כדי לקבל שכר. כמוהן, הריהו מקבל שכר כאינו מצווה ועושה, אך לא נאסרה עליו מצוות שמירת שבת.
ואל יהי הדבר בעיניך כסתירה פנימית בדברי הרמב"ם, שהרי בהדיא פירש שמה שנאסר זה רק כשבודה לו דת חדשה מלבו, אך כשאינו עושה כן, אלא כדי לקבל שכר - מותר.","107","","4947","True","True","False","","194","212.25.82.194","0","4530","עבודה זרה|סד ע"ב",""),new Message("4580","4564","כן, אבל","21/10/10 16:33","יג חשון","תשע"א","16:33","משיב מאורות דף היומי","הרי הוא קיבל על עצמו בפני ג' חברים לקיים מצות ואנו מקבלים אותו כגר תושב על כך. ומצווים אנו להחיותו.

אם אנו מקבלים אותו כגר תושב בקיום מערכת הלאווין וכמובן שאין בעיה שהוא ישבות בשבת כי זה חלק מהחובות שלו בכדי שיקבל דין גר תושב כלפינו.

הוא חייב לשמור שבת אחרת אינו גר תושב. זה לא גוי ששבת כי הוא נכנס לתוך כלל ישראל לעניין זה.

אין גזה"כ של איסור שביתה בשבת לגוי. יש דין שהגוי צריך לעבוד כל הזמן, אבל כמובן שאן אנו מקבלים אותו כגר תושב, ומצב זה כולל ע"פ דין התורה שמירת של הלאווין, כמובן שאסור לו לחלל שבת.","142","","4947","True","True","False","","210","82.166.18.134","0","4530","עבודה זרה|סד ע"ב",""),new Message("4577","4571","וראה עוד","21/10/10 10:44","יג חשון","תשע"א","10:44","דוד כוכב","פה, בשו"ת הרמב"ם המובא בסוף.","125","","4947","True","True","False","","107","213.151.52.45","0","4530","עבודה זרה|סד ע"ב",""),new Message("4579","4571","לא","21/10/10 16:26","יג חשון","תשע"א","16:26","משיב מאורות דף היומי","נדמה לי שיש כאן אי הבנה.

מה שכתבת, הוא בדיוק מה שעניתי למתפעל, שגוי ששובת כדי לקיים את כל המצוות שבתורה לא נקרא גוי ששבת.

אך מדבריך הראשונים היה נשמע שלא פוסקים כלל את הדין של גוי ששבת ועל זה הגבתי.

כך כתבת למתפעל :
ולא מיותר להזכיר כי לא נפסק להלכה כן.

בעצם, עכשיו אתה אומר משהו אחר לגמרי, אתה אומר שגוי ששבת לא מדבור במקרה של מתפעל. לא קשור לכן נפסק להלכה או לא נפסק להלכה.

ועל זה אני אומר שהדין של גוי ששבת כן נפסק, אבל הוא לא מדבר על הגר תושב של שיטת אחרים.

אתה כנראה מתכוון שהרמב"ם חולק על רש"י בפירוש גוי ששבת. ועל אתה אומר שלא נפסק כרש"י אלא כהרמב"ם.

זה טיפה מוזר, וכמובן שהרמב"ם פוסק כמו הרמב"ם, זה לא נקרא שלא נפסק כרש"י...","142","","4947","True","True","False","","179","82.166.18.134","0","4530","עבודה זרה|סד ע"ב",""),new Message("4610","4580","אי זה הוא גר תושב","24/10/10 15:09","טז חשון","תשע"א","15:09","דוד כוכב","רמב"ם הלכות איסורי ביאה יד, ז
"אי זה הוא גר תושב זה עכו"ם שקיבל עליו שלא יעבוד כו"ם עם שאר המצות שנצטוו בני נח".

אין לגר תושב חובת שמירת שבת.","125","","4944","True","True","False","","113","95.86.99.11","0","4530","עבודה זרה|סד ע"ב",""),new Message("4611","4610","שים לב לנושא של האשכול","24/10/10 15:18","טז חשון","תשע"א","15:18","משיב מאורות דף היומי","מה שכתבת הוא פשוט כביעתא בכותחא, הנושא של האשכול הוא שיטת אחרים בגר תושב, ולא דין גר תושב להלכה:

"אחרים אומרים אלו לא באו לכלל גר תושב אלא איזהו גר תושב זה גר אוכל נבילות שקבל עליו לקיים כל מצות האמורות בתורה חוץ מאיסור נבילות".","142","","4944","True","True","False","","215","82.166.18.134","0","4530","עבודה זרה|סד ע"ב",""),new Message("4622","4611","נכון","24/10/10 19:43","טז חשון","תשע"א","19:43","דוד כוכב","אם כן זו קצת ראיה לשיטת הרמב"ם. שכל הבעיה בגוי ששבת הוא רק כאשר הוא נסה להתחרות בתורה, ולא כאשר הוא מקבל עליו מצוות מתוך מרות התורה.","125","","4944","True","True","False","","102","95.86.99.11","0","4530","עבודה זרה|סד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);