var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45292;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45292","0","הערה ברש"י","30/06/16 19:18","כד סיון","תשע"ו","19:18","שמואל דוד","גמ' פתח בכד וסיים בחבית ותנן נמי זה בא בחביתו וזה בא בקורתו נשברה כדו של זה בקורתו של זה פטור פתח בחבית וסיים בכד ותנן נמי זה בא בחביתו של יין וזה בא בכדו של דבש נסדקה חבית של דבש ושפך זה יינו והציל את הדבש לתוכו אין לו אלא שכרו פתח בכד וסיים בחבית אמר רב פפא היינו כד היינו חבית למאי נפקא מינה למקח וממכר כו'

וברש"י

פתח בחבית - דקתני זה בא בחביתו:

וסיים בכד - דקתני נשברה כדו של זה כו':

פתח בכד - דקתני וזה בא בכדו של דבש וסיים בחבית דקתני נסדקה חבית של דבש:

יש לעיין ...

א)מדוע האריך רש"י לבאר איפה מצינו בהברייתא "פתח בכד וסיים בחבית" דלכאורה פשוט הוא להמעיין בהגמרא...

ב)מדוע לא מפרש איפה מצינו "פתח בכד וסיים בחבית" דמתניתין ...

החותם בכבוד רב,","595","","2864","True","True","False","","799","70.215.94.15","0","0","בבא קמא|כז ע"א",""),new Message("45297","45292","הסבר","01/07/16 07:03","כה סיון","תשע"ו","07:03","דוד כוכב","כשקוראים בגמרא מפוסקת זה נראה פשוט. אבל רש"י בא למנוע אפשרות לפרש בפיסוק אחר - למשל המשפט: "פתח בכד וסיים בחבית" שבסיפא, היה ניתן לפרש שאלו דברי רב פפא שחוזר על השאלה שברישא כדי לתרצה מיד.
את המשפט הראשון של הגמרא רש"י לא נצרך לפרש כי פשיטא שמדובר על המשנה.","125","","2863","True","True","False","","147","212.76.125.130","0","45292","בבא קמא|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);