var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45240;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45240","0","כיצד מבצעים זאת ?","23/06/16 21:04","יז סיון","תשע"ו","21:04","עלי","נחש בסקילה ? כשסוקלים אדם קושרים אותו ודוחפים מראש בנין גבוה אל מותו. כיצד עושים זאת בנחש ובע"ח אחרים ? האם מכריזים על ההוצאה להורג ? מי עושה זאת - העדים ? האם תולים אותו אח"כ ( ליבוש...? ) ? האם מורידים בערב ?","209","","2865","True","True","False","","887","95.86.83.225","0","0","בבא קמא|כג ע"א",""),new Message("45241","45240","ראה המשנה בסנהדרין פרק א משנה ד וכן","23/06/16 23:38","יז סיון","תשע"ו","23:38","אשבח","סנהדרין טו: ובמפרשים שם וכן אצלנו בדף טו: בתס' שמדברים על הריגת הנחש ולא על סקילת הנחש (בנוסף למחלוקת האם נידון בפני דיין אחד או כ"ג).
משנה בסנהדרין פרק א משנה ד
" דִּינֵי נְפָשׁוֹת, בְּעֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה. הָרוֹבֵעַ וְהַנִּרְבָּע, בְּעֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה, שֶׁנֶאֱמַר (ויקרא כ) וְהָרַגְתָּ אֶת הָאִשָּׁה וְאֶת הַבְּהֵמָה, וְאוֹמֵר (שם) וְאֶת הַבְּהֵמָה תַּהֲרֹגוּ {יז}. שׁוֹר הַנִּסְקָל, בְּעֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה, שֶׁנֶּאֱמַר (שמות כא) הַשּׁוֹר יִסָּקֵל וְגַם בְּעָלָיו יוּמָת, כְּמִיתַת בְּעָלִים כָּךְ מִיתַת הַשּׁוֹר. הַזְּאֵב וְהָאֲרִי, הַדֹּב וְהַנָּמֵר וְהַבַּרְדְּלָס וְהַנָּחָשׁ {יט}, מִיתָתָן בְּעֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה. רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, כָּל הַקּוֹדֵם לְהָרְגָן, זָכָה {כ}. רַבִּי עֲקִיבָא אוֹמֵר, מִיתָתָן בְּעֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה"

ר' עובדיה מברטנורא מסכת סנהדרין פרק א משנה ד
רבי עקיבא אומר וכו' - בגמרא מפרש דאיכא בין תנא קמא לרבי עקיבא, נחש. דלת"ק נחש מיתתו ‏בכ"ג, ולרבי עקיבא הזאב הארי והדוב והנמר והברדלס מיתתן בעשרים ושלשה, אבל נחש, הקודםלהרגו זכה, שסילק המזיק מן העולם. והלכה כר' עקיבא.
(מעניין שדין הנחש כדין מוסר: וכל הקודם להרגו זכה).

שאר שאלותיך על ההתייחסות לכבוד גופת האדם ולהתייחסות (להשוואה?) לנבלת הנחש או לנבלת בע"ח אחר - לא מובנות לי כלל.","507","","2865","True","True","False","","260","85.250.239.154","0","45240","בבא קמא|כג ע"א",""),new Message("45242","45241","האמת היא","24/06/16 11:59","יח סיון","תשע"ו","11:59","עלי","ששאלתי קצת בהומור, שהרי כבר בבראשית נתקלל הנחש 'הוא ישופך ראש' ומן הסתם זו הדרך הראויה לחסל נחשים. אבל באמת תמהתי שאין הליך ברור לסקילת בע"ח קטלניים. שיטת רבי אליעזר בכל מקום היא (אם אינני טועה ) לעשות דברים בדרך הטבעית המתבקשת לכן כל הקודם להרגן זכה. ואילו רבי עקיבא הופך כל דבר לעניין 'דתי' טכסי ומשמעותי יותר לכן דינם בכ"ג, והרי מדובר בבע"ח מבוייתים שקטלו שלא כדרכם כי אחרת מי מחזיק חיות פרא אצלו. אבל גם לגבי שור הנסקל צריך לשאול כיצד מבצעים זאת ( וכי גם אותו מפילים ממקום גבוה ? ) ולמה, שהרי השור אינו מבין במיתתו דבר רק אולי מרגיש שקיצו קרב ומה מועיל לו אם ימות בסיף או סקילה ( אלא גזירת הכתוב ).","209","","2864","True","True","False","","165","194.114.146.227","0","45240","בבא קמא|כג ע"א",""),new Message("45243","45242","שים לב: רק על הנחש נאמר "כל הקודם להרגו.","24/06/16 12:07","יח סיון","תשע"ו","12:07","אשבח","ולא על שאר בהמות וחיות.
ולגבי ששאלת מה יודע השור לגבי אופן מיתתו וכ"ג דיינין, אין לנו אלא מה שאנו מצווים בתורה. גם אינך שואל איך הזאה מטהרת ולמה שלא ישתה וכדו'.
ואולי יש סתירה בין הסיפא שךעיל למה שאכתוב עכשיו:
ואיני יודע אם אני רשאי לחשוב ולומר שבעל השור הנסקל מרגיש אשמה ואחריות לסבל הנגרם לשורו האהוב יותר מסייף, ואז יש אפילו בסקילת השור למען יראו כולם וישמרו טוב על בעה"ח שלהם.","507","","2864","True","True","False","","267","37.26.148.144","0","45240","בבא קמא|כג ע"א",""),new Message("45250","45242","בהמה מה חטאה?","25/06/16 23:16","יט סיון","תשע"ו","23:16","דוד כוכב","רש"י ויקרא כ, טו:
"ואת הבהמה תהרגו - אם אדם חטא בהמה מה חטאה, אלא מפני שבאה לאדם תקלה על ידה, לפיכך אמר הכתוב תסקל. קל וחומר לאדם שיודע להבחין בין טוב לרע וגורם רעה לחבירו לעבור עבירה. כיוצא בדבר אתה אומר (דברים יב ב) אבד תאבדון את כל המקומות, הרי דברים קל וחומר, מה אילנות שאינן רואין ואינן שומעין על שבאת תקלה על ידם אמרה תורה השחת שרוף וכלה, המטה את חבירו מדרך חיים לדרכי מיתה על אחת כמה וכמה".

לא חשוב מה מרגישה הבהמה. הריגת הבהמה היא רק לצורך ראיית האדם ולימודו.","125","","2863","True","True","False","","176","212.76.125.130","0","45240","בבא קמא|כג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);