var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45202;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","61"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45202","0","מעל גבי חברתה","19/06/16 21:54","יג סיון","תשע"ו","21:54","דוד כוכב","היכול רשות הרבים להפוך לרשות היחיד?

על כך כאן.","125","","2874","True","True","False","","790","212.76.113.1","0","0","בבא קמא|כ ע"א",""),new Message("45228","45202","עוד... ואולי ניתן לראות את 'גבי חברתה'","22/06/16 09:06","טז סיון","תשע"ו","09:06","אשבח","כרשות היחיד משום שגבוה עשרה טפחים ורחב ארבעה על ארבעה טפחים!
שהרי מקום כזה נחשב כרשות היחיד אף שהוא כלול ברשות הרבים, ולכן אפשר לידונו כחצר הניזק (הגדרה זו של רשות היחיד תקפה גם לעומק ולא רק לגובה).","507","","2871","True","True","False","","260","85.250.198.99","0","45202","בבא קמא|כ ע"א",""),new Message("45229","45202","האם","22/06/16 10:39","טז סיון","תשע"ו","10:39","עלי","היה עולה על הדעת שכיס המכנסיים שלי או התרמיל שעל גבי ברשות הרבים אינו נחשב רשות היחיד ? במה זה שונה מגב הבהמה שכתבת שזה 'חידוש' ?","209","","2871","True","True","False","","171","194.114.146.227","0","45202","בבא קמא|כ ע"א",""),new Message("45231","45202","במחילה, דבריך שם תמוהים","22/06/16 13:25","טז סיון","תשע"ו","13:25","Almuaddib",""...טעם הגמרא אינו משום שגבי חברתה נחשב למשונה, אלא משום שגבי חברתה נחשב לחצר הניזק.
דינו של אילפא עוסק בסתם רשות הרבים, ולא בצידי הרבים בלבד.
וקשה, הכיצד רשות הרבים הופך לרשות היחיד? והלא אמרו לענין קנין ד' אמות ..."


בהמה אינה רשות הרבים, גם אם היא עומדת או מהלכת ברשות הרבים. בהמה היא תמיד רשות היחיד, ויש לה גדר של "חצר מהלכת".

ההצמדה שלך לדין 4 אמות תמוהה, משום שלא מדובר בכך שהבהמה קרובה דוקא למי שמוליך אותה. יתכן שהבהמה אף הולכת ללא בעלים צמוד אליה, ואין היא מדין 4 אמות שלו, אלא מדין חצר המהלכת, כאמור.

וראה גם ב"מ ט. "משוך בהמה זו וקנה אותה יחד את כלים שעליה".


הרי שבהמה היא חצר הניזק בפשטות, משום שיש לה דין של חצרו של הניזק. אמנם חצר מהלכת, אך חצר.","107","","2871","True","True","False","","198","82.81.160.69","0","45202","בבא קמא|כ ע"א",""),new Message("45235","45228","ואם זו עז?","22/06/16 16:16","טז סיון","תשע"ו","16:16","דוד כוכב","ראה במסכת פסחים דף סו ע"א: "למחר, מי שפסחו טלה - תוחבו בצמרו, מי שפסחו גדי - תוחבו בין קרניו".","125","","2871","True","True","False","","130","212.76.113.1","0","45202","בבא קמא|כ ע"א",""),new Message("45230","45229","הלואי שאזכה...","22/06/16 12:25","טז סיון","תשע"ו","12:25","אשבח","לא כתבתי ולא רמזתי ל'חידוש'!

פתחתי ב: "עוד... ואולי....".

עוד... מהווה עדות שלמדתי כל הנכתב במאמר ורצוני להוסיף משהו שרצוני ללמוד, לעורר וכ'.

"...ואולי" אומר שאולי כדאי לבדוק ולדקדק ב 'גבי חברתה'. בירור שיתן תשובה לשאלה מדוע במאמר (כמו בגמרא) הדן את גב הבהמה (לדעה ב'קופצת') כ'חצר הניזק', לא מוזכר גב הבהמה כ'רשות היחיד'?
ואז אולי... היינו אומרים: לא דמי! כי יש 'רשות היחיד' לעניין שבת, ויש 'רשות היחיד' לעניין היזק וכו'', וכן מה שלמדנו כאן על עקירה והנחה לעומת עקירה והנחה בשבת - אם דומה וכו'.

ואולי בדבריך התחלנו ...","507","","2871","True","True","False","","251","85.250.198.99","0","45202","בבא קמא|כ ע"א",""),new Message("45234","45229","אכן הסברתי מה ההבדל","22/06/16 16:15","טז סיון","תשע"ו","16:15","דוד כוכב","בא נדבר על התרמיל שלך שהזכרת.
מה קורה כאשר התרמיל אינו עליך אלא מונח לצידך, האם גם אז הוא רשות היחיד?
בזה יש הבדל אם אתה נמצא באחו או ברחוב סואן.
והסברתי מה ההסבר לכך שאין סברה להבחין בין רשויות אלו לגבי דברים שעל האדם והבהמה עצמם.","125","","2871","True","True","False","","156","212.76.113.1","0","45202","בבא קמא|כ ע"א",""),new Message("45237","45230","בטעות רשמתי תגובתי כאילו הגבת לתגובתי.","22/06/16 19:29","טז סיון","תשע"ו","19:29","אשבח","סליחה ממך ומהרב כוכב.","507","","2871","True","True","False","","222","37.26.148.172","0","45202","בבא קמא|כ ע"א",""),new Message("45233","45231","הסוגיה בב"מ דף ט: - היא הנותנת","22/06/16 16:09","טז סיון","תשע"ו","16:09","דוד כוכב","ראה בסוגיה שלפני כן שם ובמפרשים שם ובנושאי הכלים בשו"ע, דין משיכה בבהמה הוא רק בסימטא ולא ברשות הרבים ממש, לכן גם בקנין הבהמה והכלים שעליה כאחד לא מדובר ברשות הרבים.

יסוד ההשוואה הוא האפשרות של "הפקעת" הרשות הציבורית - רשות הרבים או סימטא - והפיכתה לרשות הפרט.

אני מסכים עם דבריך שבהמה היא תמיד רשות היחיד, אלו הם דברי גמרתנו. רק הסברתי כיצד זה מתיישב עם הכלל שאין לפרט רשות ואפשרות להפקיע מקום שבוקעים בו רבים והפיכתו לרשותו הפרטית.","125","","2871","True","True","False","","180","212.76.113.1","0","45202","בבא קמא|כ ע"א",""),new Message("45238","45233","אתה יכול פשוט לחזור בך מהטעות שכתבת","22/06/16 21:26","טז סיון","תשע"ו","21:26","Almuaddib","שאלת "היכול רשות הרבים להפוך לרשות היחיד?", וכעת אתה מודה שבהמה היא תמיד רשות היחיד - שום רשות הרבים לא הפכה לרשות היחיד.

הלכה פרתך ברשות הרבים, ושאלתך בטלה מאליה.

אז למה להתעקש?

הכברתָ מלים על ד' אמות - כשזה לא קשור כלל, ואתה יודע היטב שהדברים שכתבת שם לא קשורים לשום דבר מסוגייתנו.

ולגבי ב"מ, אם הדברים לא היו ברורים לך, אחזור שוב - הם היו רק כדי להדגים כי בהמה היא חצר מהלכת - חצרו של הניזק, לא רשות הרבים כפי שכתבת בטעות בדבריך.","107","","2871","True","True","False","","207","77.124.23.3","0","45202","בבא קמא|כ ע"א",""),new Message("45236","45235","עז לא נושאת על גבה ירקות וגם אינה","22/06/16 18:05","טז סיון","תשע"ו","18:05","אשבח","חברתה של 'בהמה'.
","507","","2871","True","True","False","","221","37.26.147.176","0","45202","בבא קמא|כ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);