var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4510;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4510","0","איך רבן גמליאל רחץ במרחץ של אפרודיטי ?","19/10/10 18:39","יא חשון","תשע"א","18:39","mstar1","איך יתכן שרבן גמליאל הצדיק היה ליד פסל של אישה עירומה???
הסוגיא מטפלת רק בנושא האלילות - מה עם הערווה שבדבר ?
מחפש תשובה אמיתית...
איך זה היה נראה היום אם רב גדול היה עושה כדומה?","183","","4941","True","True","False","","1006","95.86.85.28","0","0","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4513","4510","שו"ת","19/10/10 20:02","יא חשון","תשע"א","20:02","נחמן","האם תוכל להגדיר מקור לאיסור לעבור ליד פסל כזה?

אולי רק חשש הרהור, ור"ג לא הסתכל עליה בכלל, ואת"ל שראה אותה, זה לא גרם לו הרהור.","182","","4941","True","True","False","","139","85.130.130.141","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4514","4510","מדוע אתה קובע שהפסל היה של אשה ערומה?","19/10/10 20:10","יא חשון","תשע"א","20:10","Almuaddib","ראשית, השאלה שבכותרת.

שנית - זו עומדת על פי הביב - יתכן שהפסל היה מרוחק מהמקום בו רחצו האנשים.

שלישית - במרחץ המהביל, מי בכלל יכול לראות את הפסל.

ורביעית - מי אומר שבכלל הפסל עדיין היה שם? הרי מדובר בכך ששמו של המרחץ היה המרחץ של אפרודיטי, אך מהתאור - וגם מהמו"מ - כלל לא ברור אם עדיין היה שם הפסל, או שרק שמו נותר על המקום.","107","","4941","True","True","False","","212","77.126.85.225","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4553","4513","אם הרב עובדיה יוסף היה עומד ליד פרסומת ?","20/10/10 17:53","יב חשון","תשע"א","17:53","mstar1","","183","","4940","False","True","False","","116","95.86.65.15","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4516","4514","תשובה על שאלה 1","19/10/10 22:49","יא חשון","תשע"א","22:49","נחמן","תראה את כל הפסלים של אפרודיטי בגוגל וויקיפדיה, ותבין.","182","","4941","True","True","False","","148","85.130.130.141","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4517","4514","אכן","19/10/10 23:03","יא חשון","תשע"א","23:03","דוד כוכב","אמנם פסל אפרודיטי - אפרודיטה (ע"ע) הוא של אשה ערומה, אך למשל הפסל מסוג זה הנקרא וונוס קולונה שבמוזיאון הוותיקן ברומא אינו בעירום מלא. גם יתכן שהלבישו בבגדים את אותו פסל, לפחות כאשר ר"ג היה שם.

אלא שאמרו בסנהדרין דף מה. ובסוטה דף ח. שמותר לראות את האשה הנסקלת ונתלית ערומה ואת הסוטה בשעת גילוי ליבה. שכן "גמירי, אין יצר הרע שולט אלא במה שעיניו רואות", ולא באשה אחרת. ק"ו פסל.
ועדיין יש בזה איסור מגרה יצר הרע בעצמו במי שזה מביאו לידי קישוי. ע' מ"ש כאן.","125","","4941","True","True","False","","267","95.86.125.71","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("5590","4514","הנה עבר קצת זמן מהדיון בכך, אבל אפרודיטי","15/12/10 09:29","ח טבת","תשע"א","09:29","student","החליטה לגלות עצמה - ואכן אלמואדיב צדק, לפחות האחת שגילתה עצמה באשקלון לא הייתה ערומה וכנראה עמדה שם בבית המרחץ.
ולהסברו של הארכיאולוג המלומד שמסביר שכנראה עמדה בבית מרחץ וזוהי אפרודיטי (הלבושה בטוגה) - ראו כאן.","177","","4884","True","True","False","","174","87.69.131.60","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4519","4517","שאלות","19/10/10 23:44","יא חשון","תשע"א","23:44","נחמן","1. הפתרון להלביש את הפסל נראה קצת מגוחך. ר"ג לא היה אדם המשגע את כולם כשהוא הולך למרחץ. הוא פשוט לא מסתכל, או נכנס בכניסה אחרת. או פשוט לא נכנס.

2. לשיטתך, הרי לגבי איסור מגרה יצה"ר בנפשו, אין לחלק בין עירום חלקי לעירום מלא. החילוק הזה אין לו מקום בהלכה, והוא לקוח מאתרים כמו אתרוג ורימון.","182","","4941","True","True","False","","142","77.125.236.203","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4554","4517","תודה רבה - תשובה סבירה בחלקה השני","20/10/10 18:24","יב חשון","תשע"א","18:24","mstar1","אם כי לא נראה שהלבישו את הפסל, שא"כ מדוע זה לא צויין בגמרא??
נראית סבירה יותר הגישה שאין יצה"ר שולט בפסל אא"כ רוצה לגרות בעצמו את יצה"ר.
נשאלת כעת השאלה: אם ייתכן שרבן גמליאל שהיה אדם מעורה בתרבות הגויים סבר שבמקרה שכזה אין לאסור מרחץ כזה משום הרהור?","183","","4940","True","True","False","","111","95.86.65.15","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4525","4519","מה סביר או לא, זו שאלה של זמן ומקום","20/10/10 10:42","יב חשון","תשע"א","10:42","Almuaddib","בעיניך נראה מגוחך להלביש את הפסל, יתכן שבמקומות אחרים, להלביש את הפסל פחות מגוחך מעצם קיומו של פסל זה.
בנוסף, מדוע הינך מניח שר"ג הוא "המשגע" את הסביבה, ולא בעלי המרחץ, שיודע שנשיא ישראל מגיע אליו, לא מתקן את מקומו לכבוד המורם מעם?

מה המקור שלך לקבוע כי יש לחלק במגרה יצה"ר לעצמו, בין פסל של עירום חלקי לבין מלא?","107","","4940","True","True","False","","161","212.25.82.194","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4541","4525","בסדר","20/10/10 15:32","יב חשון","תשע"א","15:32","נחמן","לגבי החילוק בין עירום חלקי לבין מלא, אני מסכים איתך, וגם כתבתי כמוך שאין לחלק בכך.","182","","4940","True","True","False","","127","82.166.18.134","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4550","4525","בעניין השאלה בסוף","20/10/10 16:15","יב חשון","תשע"א","16:15","דוד כוכב","אם היא מופנית אלי,
אני הרי רק הראתי דוגמא שלא כל אותם הפסלים הם בהכרח בעירום.

לעצם עניין מגרה יצה"ר בעצמו, בהודעה שקישרתי אליה הראתי שהמקורות לכאורה סותרים לאיסור זה, אלא שהעניין תלוי בהרגשתו כי מצאנו איסור זה רק במקשה עצמו. נדה יג ע"ב.","125","","4940","True","True","False","","132","95.86.91.220","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4561","4554","למה כוונתך?","21/10/10 00:24","יג חשון","תשע"א","00:24","דוד כוכב","הרהור עריות או הרהור ע"ז?
אין זה משנה.

שכן בעניין הרהור עריות, אמרו במסכת בבא בתרא דף נז ע"ב שמותר לאדם ללכת בדרכו לצרכיו, גם אם יש בדרך נשים שאינן לבושות כהוגן.
ובדומה לזה אמרו מסכת עבודה זרה דף מח ע"ב לעניין לעבור תחת אשרה.

וזה דומה מאוד לתשובת ר"ג "אני לא באתי בגבולה, היא באה בגבולי".

כיון שהוא נצרך לרחוץ, אל לו לקלקל לעצמו רק משום אותה מפלצת בעלת שתי העוולות.","125","","4939","True","True","False","","140","213.151.52.45","0","4510","עבודה זרה|מד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);