var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45011;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45011","0",""שור דרכיה לנתוקי"","09/06/16 17:26","ג סיון","תשע"ו","17:26","אבי גרינבלט","לשון רש"י הקדוש
"הלכך שמירה רעועה היא" היות וקשר בקשר שאינו עמיד ובכך לא קיים את חובת השמירה ונחשב לפושע.

ושואל תוס' במקום , במשמע ששמירתו כן היתה כראוי ועונה את תשובתו.

הרמב"ן במלחמות מבין את דברי רש"י שאכן מדובר כן בשמירה ראויה (אביזר השמירה היה תקין) ומהי פשיעתו ? חובתו לבצע בדיקה תקופתית לוודא שהקשר אינו מתרופף ואת זה לא ביצע ובזה עומק חידושו של רש"י הקדוש.

ואשאל את החברים היקרים מהלכה שראינו לפני מספר ימים גבי "כותל ואילן שנפלו וכו"
וכך נפסק להלכה בחו"מ תט"ז ברמ"א
"ודוקא שהתרו בו ב"ד אבל בלא ב"ד אע"פ שהתרו בו חביריו אינו כלום"
אם עפ"י הרמב"ן האדם מתחייב בפשיעה כתוצאה מהזנחה , מדוע נדרשת אזהרה של בי"ד ע"מ לחייבו ולא די שיעירו לו שכניו על המפגע העלול להתרחש והיכן אחריותן לבדיקה תקופתית ?","539","","2885","True","True","False","","870","81.218.132.64","0","0","בבא קמא|ט ע"ב",""),new Message("45013","45011",""שור דרכיה לנתוקי" - תמיד! גם מיד לאחר","09/06/16 20:21","ג סיון","תשע"ו","20:21","אשבח","ה"בדיקה התקופתית".
"הבדיקה התקופתית" - לא תשנה את אופיו של השור להתיר את הקשר ואת המציאות שמכסה הבור יזוז ממקומו בגלל עדר כבשים שעבר שם מיד לאחר "הבדיקה התקופתית".

מלשון רש"י לא ניתן, לענ"ד, להבין שיש אפשרות ש"בדיקה תקופתית" תשנה.
לשון רש"י:
והוה ליה לאסוקי אדעתיה שאפילו אין החרש מתירו סופו להתיר את עצמו הלכך שמירה רעועה היא ואפילו התירו חרש חייב בעל השור.

סופו להתיר את עצמו - גם לאחר "בדיקה תקופתית".

שאם לא נגיד כך אנו יוצרים עניין חדש לגמרי בסוגיא כאן.
כך אני הבנתי את הגמרא עפ"י רש"י.","507","","2885","True","True","False","","234","79.177.175.245","0","45011","בבא קמא|ט ע"ב",""),new Message("45080","45011","להלן תשובת הרב דב פוברסקי שליט"א","15/06/16 19:50","ט סיון","תשע"ו","19:50","אבי גרינבלט","כפי שקיבלתי כעת,
הביאור הוא שאם מדיני זכות הממון שלו, הוא , שיש לו כאן כותל כמו כל תושב העיר שיש לו זכות לבית ובזה לא שייך לדון מצד בור שהרי במצב כזה על הניזק להרחיק את עצמו, א"כ אף שכעת נתרועע הכותל וצריך לסותרו, צריכין אנו לפסק ב"ד שיפסקו שבאמת מבחינה ממונית הוא מחויב לסתור ורק כעת שייך לחייב אותו מדין בור אם לא סתר תוך הזמן.
ועיין בתורת חיים שכתב שהתראת בי"ד צריך רק כשלא ניכר לכל שהוא רעוע שיכול לומר סבור הייתי שלא יפול משא"כ במקרה שניכר לכל א"צ התראת ב"ד וע"ע בפרישה.","539","","2879","True","True","False","","198","46.19.86.3","0","45011","בבא קמא|ט ע"ב",""),new Message("45043","45013","ציטוט דברי הרמב"ן","13/06/16 22:35","ז סיון","תשע"ו","22:35","אבי גרינבלט","ראה במלחמות השם על דפי הריף בדף כב,ב

"אלא ודאי בשקשר כראוי או שכסהו כראוי לנופל זה וגלהו חרש ושוטה עסקינן דכיון דה"ל למיתי לאחר זמן ומיחזי אי נתק ונתר על ידי הגמלים או רוב הדריסה ולא אתא פושע הוא ואף על פי שלא נתק ונתר אלא שגלוהו מתחלה חש"ו חייב אף על פי שאין לחייבו על מעשיהן משום דה"ל תחלתו בפשיעה וסופו באונס כך עיקר פירושה של אותה שמועה וכך פירשה רבינו שלמה ז"ל"

עפ"י הסבר הרמב"ן , חסרה לי הבנה גדולה בדברי הרמ"א בחו"מ , תט"ז","539","","2881","True","True","False","","126","95.86.70.13","0","45011","בבא קמא|ט ע"ב",""),new Message("45053","45043","אני אוחז בדברי רש"י...","14/06/16 09:54","ח סיון","תשע"ו","09:54","אשבח","בגמרא.","507","","2880","True","True","False","","173","37.26.148.142","0","45011","בבא קמא|ט ע"ב",""),new Message("45057","45053","ולכן שאלתי רק עפ"י הבנת הרמב"ן","14/06/16 10:03","ח סיון","תשע"ו","10:03","אבי גרינבלט","","539","","2880","False","True","False","","72","81.218.132.64","0","45011","בבא קמא|ט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);