var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44985;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44985","0","רש"י ד"ה אדם החובל בחבירו חייב בארבעה","08/06/16 14:58","ב סיון","תשע"ו","14:58","יעקב רק","רש"י מסכת בבא קמא דף ד עמוד א
אדם החובל בחבירו חייב בארבעה דברים - צער ריפוי שבת ובושת אבל נזק לא קא חשיב דשור נמי נזק משלם אבל בהנך ארבעה דברים אינו חייב כדמסיק בשילהי כיצד הרגל מועדת (לקמן /בבא קמא/ כו) דאמרי' כי יתן איש מום בעמיתו איש בעמיתו ולא שור בעמיתו.
איך רוצה רש"י הקדוש שיכתוב גם נזק הרי על זה מדברים עכשיו על נזק ואם יאמר חייב בחמישה דברים ונזק בתוכם הרי אמר כעת על נזק ודו"ק
וכן מפרש שאי אפשר לומר נזק דשור נמי חייב בנזק הרי עכשיו אנו בסברא שאין שור חייב בנזק ורצינו ללומדו מאדם ואומרים שאי אפשר בגלל ארבעה דברים היה יכול לומר משום חמישה דברים ולא נדע על שור שחייב רק מהפסוק המיוחד וזהו לא הרי. והבינו
","578","","2886","True","True","False","","748","195.60.232.57","0","0","בבא קמא|ד ע"א",""),new Message("44986","44985","תרי גווני אדם..","08/06/16 15:12","ב סיון","תשע"ו","15:12","נבון","לא קשה כלל
כי רוצים ללמוד שיהיה חייב אדם דאזיק ממון ועל זה מביאים שאדם יש לו חומר לגבי אדם דאזיק אדם","589","","2886","True","True","False","","157","195.60.232.57","0","44985","בבא קמא|ד ע"א",""),new Message("44987","44986","מאיפה לקחת את זה","08/06/16 15:22","ב סיון","תשע"ו","15:22","יעקב רק","לפי זכרוני מוזכר כזה דבר אחרי כן בגמרא של תרי גוונא אדם מ"מ האם זה גם תירוץ על קשיותי השניה דהרי עכשיו סברא הגמ' דשור פטור בנזיקין על זה גם תאמר שבשור יש נפקא מינה בין אזיק שור לאדם וא"כ בבקשה המקור לזה","578","","2886","True","True","False","","76","195.60.232.57","0","44985","בבא קמא|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);