var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44961;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44961","0","למה המשנה כותבת גם שן וגם רגל","06/06/16 15:00","כט אייר","תשע"ו","15:00","ירון","הגמרא אומרת שאת כל אבות הנזיקין היה אפשר ללמוד מבור ועוד אחד, והם נכתבו רק להלכותיהן. לגבי שן ורגל החידוש הוא לפטור אותם ברשות הרבים. למה, אם כן, צריך לכתוב גם את השן וגם את הרגל? הרי אפשר היה ללמוד כל אחד מהם מהאבות האחרים?","155","","2884","True","True","False","","773","212.199.104.190","0","0","בבא קמא|ה ע"ב",""),new Message("44962","44961","מאפיינים שונים לאבות אלו","06/06/16 16:42","כט אייר","תשע"ו","16:42","אבי גרינבלט","יש או אין הנאה להיזיקה
ועוד , ברגל אין כאן דעת הבהמה כלל (תוך כדי הילוכה), בשן , יש.","539","","2884","True","True","False","","120","81.218.132.64","0","44961","בבא קמא|ה ע"ב",""),new Message("44974","44961",""ויבאו שניהם, דהי מנייהו מפקת" (ג ע"א)","07/06/16 14:01","א סיון","תשע"ו","14:01","דוד כוכב","לו יהי כן, שדי היה למשנה לציין רק רגל (כך אכן דעת רב) או רק שן, איזה מהם תבחר היא לציין? לכך נכתבו שניהם. כך סברת הגמרא שמובאת בכותרת.","125","","2883","True","True","False","","158","213.151.56.48","0","44961","בבא קמא|ה ע"ב",""),new Message("44963","44962","אבל הגמרא אומרת שניתן ללמוד אלו מאלו","06/06/16 17:09","כט אייר","תשע"ו","17:09","ירון","מחילה, אבל עדיין לא הבנתי...
ברור שישנם מאפיינים שונים לשן ולרגל, אבל הגמרא אומרת שניתן היה ללמוד אחד מהשני, והסיבה שנכתבו כל אבות הנזיקין אינה בגלל המאפיינים השונים שלהם אלא בגלל ההלכות השונות שלהם.
לפי רב, שהמלה 'שור' כוללת בתוכה קרן שן ורגל, השאלה אינה קיימת. אבל לפי שמואל, שהמלה 'שור' מתייחסת לרגל, ואילו המלה 'מבעה' מתייחסת לשן, לא ברור לי למה המשנה היתה צריכה לכתוב את שני האבות הללו, שהרי ניתן היה ללמוד אחד מהשני, וההלכות של שניהם זהות!","155","","2884","True","True","False","","67","212.199.104.190","0","44961","בבא קמא|ה ע"ב",""),new Message("44965","44963","ראה כבודו מהרש"א במקום ?","06/06/16 19:03","כט אייר","תשע"ו","19:03","אבי גרינבלט",""וה"ה דהמ"ל אי הוה ההוא חד או שן או רגל הוה פטרי בהו רה"ר"
אולי כיוונת לדעתו?","539","","2884","True","True","False","","100","46.19.86.75","0","44961","בבא קמא|ה ע"ב",""),new Message("44968","44965","המהרש"א אומר משהו אחר","06/06/16 23:35","כט אייר","תשע"ו","23:35","ירון","המהרש"א אומר שאם היה ביחד עם הבור עוד אב אחד, שהוא שן או רגל, כל אבות הנזיקין שהיו נלמדים מהם היו פטורים ברשות הרבים כמו השן והרגל. הוא לא מתייחס לשאלה למה צריך את השן כשיש את הרגל או את הרגל כשיש את השן.","155","","2884","True","True","False","","75","212.199.104.190","0","44961","בבא קמא|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);