var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44879;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44879","0","ושלח זה הרגל ובער זה השן פרש"י ותוס'","01/06/16 12:39","כד אייר","תשע"ו","12:39","יעקב רק","מי ששם לב לסתירה בדברי רש"י הקדוש שאומר בד"ה אידי ואידי שאם היה כתוב פסוק אחד או ושלח או ובער לא הייני יודעים ללא מכליא קרנא דהו"א למכליא קרנא
ואח"כ כשהגמ' לומדת רגל מושלח לומדים שן מרגל דמה רגל לא שנא מכליא קרנא לא שנא לא מכליא קרנא אף שן נמי ומפרש"י דרגל לא שנא משום דכתיב ביה ושלח
וקשה למה בושלח לא שנא הרי פירש בד"ה אידי ואידי שאפ' היה כתוב ושלח לבד לא היו יודעים על לא מכליא אלא על מכליא
ומאוד מפריע לי קושיא זה מי שיש תשובה ניצחת אשמח מאוד תודה","578","","2889","True","True","False","","954","195.60.232.57","0","0","בבא קמא|ג ע"א",""),new Message("44892","44879","אלו ב' ענינים שונים","02/06/16 01:00","כה אייר","תשע"ו","01:00","דוד כוכב","בד"ה אידי ואידי מבואר שלא היינו יודעים על קיום שני האבות מפסוק אחד - גם שן וגם קרן.
אולם לאחר שלמדנו גם שן וגם קרן, כבר ניתן ללמוד את הפרטים זה מזה - שאין הבדל בחילוקים פנימיים: אם מכליא קרנא או לא, ואם נשלח ע"י המזיק או לא.","125","","2888","True","True","False","","170","213.151.56.48","0","44879","בבא קמא|ג ע"א",""),new Message("44895","44892","קצת תוספת הבהרה לדבריו","02/06/16 11:44","כה אייר","תשע"ו","11:44","אור חדש","בפסוק כ' כך:
"ושלח את בעירו וביער"
אם יש כאן רק התיחסות לשן אז נפרש את ו'שלח' כלא מכליא ואת 'ביער' כמכליא וממילא לא נדע דבר לגבי דין רגל
אולם כיון שלמדנו ש'שלח' זה רגל אז הפסוק מתפרש כך:
ושילח בעירו=רגל לא שנא מכליא או לא (שהרי לא כתוב לגביו 'ביער')
וביער=שן (בפשט מכליא)
ולמדים מההקש שגם בשן כמו ברגל חייב אף בלא מכליא למרות שכתוב בו 'ביער'","458","","2888","True","True","False","","143","37.26.147.192","0","44879","בבא קמא|ג ע"א",""),new Message("44983","44892","ברש"י אידי ואידי","08/06/16 14:41","ב סיון","תשע"ו","14:41","יעקב רק","לא מצאתי שמנסה לבאר שלא יכולים ללמוד שני אבות מפסוק אחד הרי הוא מבאר שלא יהיה ושלח מיותר אם לא דכתיב משלחי רגל דהיו אומרים אידי ואידי אשן ואח"כ מקשה א"ת שושלח כן מיותר דיכולים ומובער לבד ללא מכליא ומתרץ דהיינו אומרים שחד קרא קודם למכליא קרנא וזה שענית שאחר שלמדו הכל יש כבר ללמוד אחד מהשני עיין במהרש"א שהבאתי בהערה כאן","578","","2882","True","True","False","","86","195.60.232.57","0","44879","בבא קמא|ג ע"א",""),new Message("44982","44895","מה פתאום המהרש"א דלא ככם","08/06/16 14:35","ב סיון","תשע"ו","14:35","יעקב רק","מהרש"א חידושי הלכות מסכת בבא קמא דף ג עמוד א
תד"ה והא דמכליא כו' דה"א דדוקא דשלח שלוחי כו' עכ"ל ולא ניחא להו לתרץ כפרש"י דאי לאו וביער ה"א דאתי ושלח להיכא דמכליא קרנא דהכא ע"כ ושלח לחוד משמע אף בדלא מכליא קרנא דהא השתא ברגל נמי לא כתיב אלא חד קרא ושלח ומוקמינן ליה בדלא מכליא קרנא וליכא למימר דהשתא היינו טעמא משום דכתיב בשן ובער וכאן ברגל שינה למכתב ושלח ללמדך דמיירי בדלא מכליא קרנא הא לאו ראייה הוא דע"כ שינה הכתוב למכתב ושלח דאל"כ הוה מוקמי' תרוייהו אשן ודו"ק:","578","","2882","True","True","False","","71","195.60.232.57","0","44879","בבא קמא|ג ע"א",""),new Message("45006","44982","מטריד אותך שהתוס' הקשה על רש"י?","09/06/16 10:36","ג סיון","תשע"ו","10:36","אור חדש","ישנם אלפי מקרים כאלה
בהרבה מקרים יש למהרש"א או הבאים אחריו תרוצים טובים ובחלק מהמקרים התרוצים חלושים ויש שאין כלל תרוץ
אם תרצה יש תרוץ (לא מובן לי) לשאלתך מחתן המהרש"א במהד"ב","458","","2881","True","True","False","","136","37.26.147.201","0","44879","בבא קמא|ג ע"א",""),new Message("45007","45006","הטרדה אמיתית היא","09/06/16 11:57","ג סיון","תשע"ו","11:57","קלוגער","כי אם תשים לב תראה שלפירוש רש"י לא מובן מאיפה יודעים לא מכליא קרנא ואזלה ממילא כיון שאומר שמפסוק אחד אי אפשר ללמוד לא מכליא ומכליא
ואפ' למסקנה מהיכן יודעים לרש"י שלא מכליא ואזלה ממילא חייב
דלתוס' שמפרש דעכשיו אי אפשר לומר ושלח ולא בעי ובער משום דלא נדע אזלה ממילא א"כ פשוט דאחר שכתוב שניהם יודעים גם מכליא וגם לא מכליא דהתוס' סבר דמושלח לבד היינו יודעים לא מכליא ומכליא ומובער לבד היינו יודעים שלחי שלוחי ואזלה ממילא
אבל רש"י הקדוש סובר שאי אפשר ללמוד מפסוק אחד לא לא מכליא ולא אזלה ממילא וא"כ אפ' למסקנה מהיכין ידע וא"א לומר שמשינוי הלשון דזה ממילא היה צריך לשנות כמו שמפרש המהרש"א דאם לא היינו אומרים אידי ואידי לשן","590","","2881","True","True","False","","67","195.60.232.57","0","44879","בבא קמא|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);