var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44825;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","45"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44825","0","פירוש על תלמוד ירושלמי בסגנון ושננתם","29/05/16 21:18","כא אייר","תשע"ו","21:18","ERIK85","האם מישהו מכיר פירוש על מסכת בבא קמא מהתלמוד הירושלמי (עדיף בצורת חוברות כמו ושננתם) והיכן ניתן להשיג?","78","","2893","True","True","False","","1703","109.67.136.227","0","0","בבא קמא|ב ע"א",""),new Message("44827","44825","פירוש ידיד נפש","29/05/16 23:00","כא אייר","תשע"ו","23:00","דוד כוכב","נמצא במהדורה החדשה של פרויקט השו"ת, דוגמה מההלכה הראשונה:
ידיד נפש בבא קמא פרק א
גמ' הַשּׁוֹר זֶה הַקֶּרֶן מה שכתוב במשנה שהשור הוא אחד מארבעה אבות נזיקין, אין הכוונה לכל נזק שהשור עושה אלא לנגיחות שנוגח בקרנו דְכְתִיב (שמות כא, לה) וְכִי יִגֹף שׁוֹר אִישׁ אֶת שׁוֹר רֵעֵהוּ וגו'. שואל הירושלמי עַד כְּדוֹן בְּתָּם עד כאן בתם, כלומר, מהפסוק שהבאנו אנו שומעים על שור תם בְּמוּעָד מִנַיִין מנין שגם בשור מועד כוונת התורה לקרן? עונה הירושלמי לומדים מהפסוק הזה? אוֹ נוֹדַע כִּי שׁוֹר נַגָּח הוּא וגו' ופסוק זה מדבר בשור מועד.


על המהדורה המודפסת תמצא בקלות בגוגל.","125","","2893","True","True","False","","1334","213.151.56.48","0","44825","בבא קמא|ב ע"א",""),new Message("44829","44827","תודה אך הבנתי שלא ניתן לרכוש כרך בודד","29/05/16 23:10","כא אייר","תשע"ו","23:10","ERIK85","ובנוסף מדובר בספר גדול בכריכה קשה ואני מעדיף חוברת.
אשמח להצעות נוספות.","78","","2893","True","True","False","","348","109.67.205.237","0","44825","בבא קמא|ב ע"א",""),new Message("44900","44827","מבדיקה ראשונית - זה לא פירוש טוב כל כך","02/06/16 13:57","כה אייר","תשע"ו","13:57","Almuaddib","כבר כאשר מתחילים במשנה הראשונה, קופץ חוסר דיוק, או שמא יש לומר - השפעת התלמוד הבבלי במקום בו אינה נצרכת.

המשנה הראשונה פותחת את המסכת כך:

" ארבעה אבות נזיקין השור והבור והמבעה וההבער"

ומפרש בעל הידיד נפש בהאי לישנא:

"...השור - הכוונה לשור שהזיק ברגליו דרך הילוכו. ... והמבעה - נזקים שנגרמו על ידי שן הבהמה, נזקי אכילה."


אלא שזה פירוש המשנה לפי הסוגיה בבבלי. על פי הירושלמי, השור - זה נזק של קרן, ואילו המבעה - כולל בתוכו גם את הרגל וגם את השן.

רוב פרשני הירושלמי, נושאים עמם בראשם את הסוגיה בבבלי, ופעמים רבות שהבבי משפיע על דרך הפירוש. ראוי לצטט כאן את דברי הפני משה באותו המקום:

"... ולפי מסקנת הש"ס הבבלי השור זה הרגל, אבל האי תלמודא מפרש השור זה הקרן, כדאמר בגמרא, ומפרשינן המתניתין לפי שיטתא דהאי ש"ס כדלקמן."

===

אין לי יכולת לעיין הרבה מעבר לדפים הראשונים באינטרנט, אבל אני מודה שמה שראיתי כאן, מטיל ספק באיכותו של הפירוש הזה.","107","jpg","2889","True","True","False","","304","209.88.198.77","0","44825","בבא קמא|ב ע"א","0-jpg"),new Message("44832","44829","תדפיס מפ. השו"ת לדף, או לקובץ PDF לנייד","30/05/16 08:25","כב אייר","תשע"ו","08:25","דוד כוכב","","125","","2892","False","True","False","","274","213.151.56.48","0","44825","בבא קמא|ב ע"א",""),new Message("44837","44832","ראיתי כעת שיש גם פירוש של מכון המאור","30/05/16 13:15","כב אייר","תשע"ו","13:15","ERIK85","http://www.zolsefer.co.il/%D7%AA%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%93-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90%D7%A8-%D7%92%D7%95%D7%93%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%A8.html","78","","2892","True","True","False","","439","132.64.102.74","0","44825","בבא קמא|ב ע"א",""),new Message("44850","44837","המדוייק והממצא ביותר","30/05/16 16:40","כב אייר","תשע"ו","16:40","דוד כוכב","המדוייק והממצא ביותר הוא פירושו של הרב בוך. טרם יצא על ב"ק, יצאו רק כחמש מסכתות ועדיף קודם ללמוד אותן.
במפרשים הקלסיים מומלץ פירוש הר"ר אליהו מפולדא.","125","","2892","True","True","False","","373","213.151.56.48","0","44825","בבא קמא|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);