var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44818;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44818","0","אלמנה מכהן","28/05/16 21:46","כ אייר","תשע"ו","21:46","גיל ושמחה","הגמרא דנה בסוגיה מיהן הנשים שאסורות לכהנים ובהקשר זה הביאה ראייה מפסוק בספר "יחזקאל".

"לולא תורתך שעשועיי, אז אבדתי בעוניי"?

מצורף בזה קובץ עם משחק הטעמים בהצרם לה"א של הגמרא.

וְאַלְמָנָה֙ וּגְרוּשָׁ֔ה לֹֽא־יִקְח֥וּ לָהֶ֖ם לְנָשִׁ֑ים כִּ֣י אִם־בְּתוּלֹ֗ת מִזֶּ֙רַע֙ בֵּ֣ית יִשְׂרָאֵ֔ל וְהָֽאַלְמָנָה֙ אֲשֶׁ֣ר תִּֽהְיֶ֣ה אַלְמָנָ֔ה מִכֹּהֵ֖ן יִקָּֽחוּ

פסוק זה מביא אותנו למחלוקת מיהן הנשים המותרות לכהנים.
לא יעלה על הדעת לפרש את הפסוק כפשוטו, שהרי כל אלמנה אסורה לכהן גדול ואילו כהן הדיוט מותר בכל אלמנה (ולא רק אלמנת כהן).
לכן לא הוטעם:

וְהָֽאַלְמָנָ֗ה אֲשֶׁ֨ר תִּֽהְיֶ֧ה אַלְמָנָ֛ה מִכֹּהֵ֖ן יִקָּֽחוּ

באותו מקום דנה הגמרא באפשרות חילוף הנושא (מכהן גדול לכהן הדיוט) באמצע הפסוק ופוסקת לחיוב על פי הדוגמא הבאה:

וְנֵ֤ר אֱ-לֹהִים֙ טֶ֣רֶם יִכְבֶּ֔ה וּשְׁמוּאֵ֖ל שֹׁכֵ֑ב בְּהֵיכַ֣ל ה֔' אֲשֶׁר־שָׁ֖ם אֲר֥וֹן אֱ-לֹהִֽים

מקשה הגמרא: הלוא אין ישיבה בעזרה אלא למלכי בית דוד! איך יתכן לומר ששמואל שכב בהיכל ה'? טעמי המקרא מסבירים לנו ששמואל שכב במקומו (בבית משמר הלוויים), ואילו בְּהֵיכַ֣ל ה֔' מוסב על הרישה.","363","docx","2896","True","True","False","","1085","5.22.135.92","0","0","קידושין|עח ע"א","0-docx"),new Message("44822","44818","יש"כ !","29/05/16 11:28","כא אייר","תשע"ו","11:28","אבי גרינבלט","","539","","2895","False","True","False","","87","81.218.132.64","0","44818","קידושין|עח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);