var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44604;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44604","0","המעברים מנפש הגוי, העבד והאיש הישראלי","13/05/16 14:56","ה אייר","תשע"ו","14:56","אליצפן","לשאלת הגמרא: למה לא ניתן לקדש גויה או לתקדש לגוי על מנת שתתגייר/יתגייר?

עונה התלמוד: דאמר רבי חייא בר אבא אמר ר' יוחנן: גר צריך שלשה, מ"ט? (ויקרא כד) 'משפט' כתיב ביה כדין, מי יימר דמזדקקו ליה הני תלתא.

מתקיף לה ר' אבא בר ממל: אלא מעתה, הנותן פרוטה לשפחתו, ואמר הרי את מקודשת לי לאחר שאשתחרריך? עונה התלמוד: ה"נ דהוו קידושין! הכי השתא, התם מעיקרא בהמה, השתא דעת אחרת.

התלמוד לא עונה תשובה זו לגבי גוי. האם אין מכאן מקור לרב קוק שכתב באורות (אורות ישראל פרק ה' אות י)::

ההבדל שבין הנשמה הישראלית, עצמיותה, מאוייה הפנימיים, שאיפתה, תכונתה ועמדתה, ובין נשמת הגויים כולם, לכל דרגותיהם, הוא יותר גדול ויותר עמוק מההבדל שבין נפש האדם ונפש הבהמה, שבין האחרונים רק הבדל כמותי נמצא, אבל בין הראשונים שורר הבדל עצמי איכותי.

הייתכן? הרי גוי יכול להתגייר ולהיות יהודי ואילו קוף אם כל המאמצים שייעשה היוכל לההיפך לאדם? אלא שאולי בסוגיה שלנו נמצאת התשובה. "בהמה" הכוונה לעבד/שפחה כנעניים:

ולכן לגבי גוי צריך בי"ד ולגבי שפחה (המושווית לבהמה) הפער יותר קטן שאין צורך בבית דין אלא רק שדרוג הדעת.","502","","2911","True","True","False","","888","85.64.155.28","0","0","קידושין|סב ע"ב",""),new Message("44606","44604","יש שתי בחינות","13/05/16 16:27","ה אייר","תשע"ו","16:27","דוד כוכב","מבחינת דעת עצמית, לאום, ויחסי אישות, רק עבדים נחשבים כבהמות ולא גויים, "שבו לכם פה עם החמור".
מבחינה רוחנית נאמר על מצרים (יחזקאל כג, כ) בְּשַׂר חֲמוֹרִים בְּשָׂרָם וְזִרְמַת סוּסִים זִרְמָתָם. (יבמות דף צח ע"א).","125","","2911","True","True","False","","193","213.151.56.48","0","44604","קידושין|סב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);