var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44588;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44588","0","שאלה בעניין " על מנת שאראך מאתיים זוז...","10/05/16 15:52","ב אייר","תשע"ו","15:52","צבי2","בס"ד
למה מקודשת?? זה לא כסף ולא שווה כסף גם לא שטר ולא ביאה שבהם האישה נקנת. גם אם נאמר שיש לה הנאה בראייה זו האם ניתן לכמת הנאה זו ביותר מפרוטה? בתודה מראש למשיב.","584","","2911","True","True","False","","870","83.130.103.142","0","0","קידושין|ס ע"א",""),new Message("44589","44588",""הרי את מקודשת לי בטבעת זו, על תנאי ...","10/05/16 16:44","ב אייר","תשע"ו","16:44","Almuaddib",".


"הרי את מקודשת לי בטבעת זו, על תנאי שאראך 200 זוז".


מאתים הזוז אינם כסף הקידושין, אלא התנאי שבקידושין.","107","","2911","True","True","False","","200","209.88.198.77","0","44588","קידושין|ס ע"א",""),new Message("44592","44588","רש"י מפורש, לא?","10/05/16 20:23","ב אייר","תשע"ו","20:23","לינקוש","הרי את מקודשת לי. בפרוטה זו על מנת שאתן ליך מאתים זוז:

רש"י זה מובא על הדין הראשון במשנה, אך נראה פשוט שהוא הדין גם לשאר הדינים במשנה.","58","","2911","True","True","False","","279","46.121.40.253","0","44588","קידושין|ס ע"א",""),new Message("44598","44592","מחלוקת רב הונא ורב יהודה","11/05/16 10:47","ג אייר","תשע"ו","10:47","אבי גרינבלט","בנוסף לדברי רש"י - "בפרוטה" (ואלמואדיב - בטבעת) ,
לדעת רב הונא - כשירצה לתת ויתן , רק אז יחולו הקידושין ולמפרע ("כל האומר על מנת , כאומר מעכשיו דמי") ולכן חוששין לקידושין אלו.
לדעת רב יהודה - רק כשיתן , יחולו הקידושין מרגע הנתינה ואילך.

נראה אולי לענ"ד שכוונתו של רב הונא היא למנוע מצבים שכאלו .
בעצם הסכמתה של האשה להתקדש בצורה כזאת , היא למעשה נוטלת אחריות למעשיה ולמעשה חייבת להמתין עד שיתן לה את כסף קידושיה ותתקדש למפרע . אולי בפסיקה כאת היא תימנע מלקבל קידושין בצורה כזאת כשתדע שקידושיה לאחר יפקעו באופן מיידי כאשר הראשון יממש את תנאו .
כך פוסק השו"ע להלכה :
"נתן לה פרוטה ואמר לה: התקדשי לי בזה על מנת שאתן ליך מנה, כשיתקים התנאי ,יחולו הקדושין למפרע, אף על פי שלא אמר: "מעכשיו", שכל האומר: "על מנת", כאומר: "מעכשיו", דמי. ואם קבלה קדושין מאחר קדם שיתקים התנאי, ואחר כך נתקים התנאי, אין קדושי השני כלום".
לפי פסיקה זאת , במדה והלכה ונתקדשה לאחר , הרתה וילדה לשני והגיע ראשון עם כסף קידושיה , לכאורה דינו של הולד - ממזר (כך עפ"י עניות דעתי).","539","","2910","True","True","False","","126","81.218.132.64","0","44588","קידושין|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);