var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44545;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44545","0","בסוף הדף של אתמול, חולין בעזרה","08/05/16 13:11","ל ניסן","תשע"ו","13:11","עלי","רבי מאיר, 'אמרה תורה' וכו'.
כיצד אומר רבי מאיר ש'התורה אמרה' דבר שאינו כתוב בתורה ? האם הכוונה לתורה שבע"פ או לתורה שבכתב ?
בתורה כתוב רק איסור שחוטי חוץ, ההשוואה ההפוכה בין הקב"ה כביכול לאדם, נובעת ממסקנה הגיונית שלנו, בני האדם, אך איך אפשר לדבר כביכול בשם הקב"ה אלא ע"י נביא ואיך אפשר שלא ע"י משרע"ה ? האם האיסור הוא בעצם הל"מ ?
האפשר לקבל הסבר לדבר ?","209","","2911","True","True","False","","963","194.114.146.227","0","0","קידושין|נח ע"א",""),new Message("44549","44545",""אמרה תורה..."","08/05/16 14:00","ל ניסן","תשע"ו","14:00","אבי גרינבלט","מה שאמרה תורה , היינו 2 דברים
1. "ווְשָׁחַט אֶת בֶּן הַבָּקָר לִפְנֵי ה'" - "שלי בשלי"
2. "וְזָבַחְתָּ מִבְּקָרְךָ וּמִצֹּאנְךָ אֲשֶׁר נָתַן ה לְךָ כַּאֲשֶׁר צִוִּיתִךָ וְאָכַלְתָּ בִּשְׁעָרֶיךָ בְּכֹל אַוַּת נַפְשֶׁךָ - "שלך בשלך"
"מה שלי בשלך אסור" - ללא זריקת דם (מזבח) , איך יותר הבשר ?
עד כאן מה שאמרה תורה
"אף שלך בשלי אסור" , המסקנה - לוגיקה וחדשנות הלכתית של רבי מאיר שלא נקבעה כסיבה לדין זה.","539","","2911","True","True","False","","131","81.218.132.64","0","44545","קידושין|נח ע"א",""),new Message("44551","44549","הסברת יפה לפירש"י","08/05/16 14:41","ל ניסן","תשע"ו","14:41","עלי","אך לא הסברת את חדשנותו של רבי מאיר, כפי שגם רש"י לא הסביר ( והתוס' נתנו הסבר אחר ).
ללא זריקת הדם במזבח אי אפשר להתיר את בשר הבהמות הנשחטות לשם ה' לכן שחוטי חוץ אסורים. מה המקבילה לזריקת הדם במזבח לגבי קדשים, כלומר מה המקבילה לזה בחולין בעזרה - שפיכת הדם וכיסויו בעפר ? ולפי איזו מידה מהמידות שהתורה נדרשת בהן הוא לומד זאת ?
(ואני חשבתי לתומי שאיסור שחוטי חוץ הוא מפני שצריך להרחיק משחיטה לשעירים כפי שנהגו קודם למתן תורה )","209","","2911","True","True","False","","179","194.114.146.227","0","44545","קידושין|נח ע"א",""),new Message("44552","44551","נראה כבנין אב","08/05/16 15:12","ל ניסן","תשע"ו","15:12","אבי גרינבלט","מעין אינטרפולציה כאשר ישנם 3 נתונים ונעלם אחד.
לגבי כיסוי הדם בעפר , זה מתייחס רק לעופות וחיות ושפיכת הדם ממילא מתקיימת בכל שחיטה.

לגבי הסיבה שציינת , זה אכן במפורש בפסוק אלא שמעט לאחר מכן מופיע עוד טעם לדבר ,
"כי נפש הבשר בדם הוא, ואני נתתיו לכם על המזבח לכפר על נפשתיכם כי הדם הוא בנפש יכפר. על כן אמרתי לבני ישראל כל נפש מכם לא תאכל דם והגר הגר בתוככם לא יאכל דם" כלומר הדם נועד כביכול לגבוה ובכך שנשחט בחוץ יש כאן כביכול גזל של "שלוחן גבוה" וכך מופיע במקום אחר "כל חלב לה'. חקת עולם לדרתיכם בכל מושבתיכם, כל חלב וכל דם לא תאכלו" .
כמובן , ניתן לשלב בין 2 הטעמים , גם מניעת ע"ז וגם כפרה (אולי גם על עצם מעשה השחיטה , בבחינת "אם אדם חטא, בהמה מה חטאה ?").","539","","2911","True","True","False","","148","81.218.132.64","0","44545","קידושין|נח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);