var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44502;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44502","0","למה שאדם נורמלי יקח על עצמו עסק בהמה?","05/05/16 21:42","כז ניסן","תשע"ו","21:42","אליצפן","בהמה שנמצאת מירושלים למגדל עדר וכמדתה לכל רוח, זכרים - עולות, נקבות - זבחי שלמים

א"ר יוחנן: ממתין לה עד שתומם, ומייתי שתי בהמות ומתנה. אמר מר: זכרים - עולות. דילמא תודה היא! דמייתי נמי תודה. והא בעיא לחם! דמייתי נמי לחם. ודילמא אשם הוא! אשם בן שתי שנים, ואישתכח בן שנה. ודילמא אשם מצורע הוא, אשם נזיר הוא! לא שכיחי. ודילמא פסח הוא! פסח בזמנו מזהר זהירי ביה, ושלא בזמנו שלמים הוא. ודילמא בכור ומעשר נינהו! למאי הילכתא? למיכלינהו במומן, הכי נמי במומן מתאכלי. אמר מר: נקבות - זבחי שלמים. דילמא תודה היא! דמייתי תודה. והא בעינן לחם! דמייתי נמי לחם. ודילמא חטאת היא! חטאת בת שנתה, ואישתכח בת שתי שנים. ודילמא חטאת שעברה שנתה! לא שכיח. אשתכח בת שנתה, מאי? תניא, חנניא בן חכינאי אומר: עז בת שנתה לחטאת; לחטאת סלקא דעתך? אלא אמר אביי: כחטאת, כונסה לכיפה והיא מתה מאליה.

למה שבן אדם נורמלי יקח על עצמו בגלל איזה בהמה תועה כל כך הרבה הוצאות וטרחה? האם יש ענין להביא בהמות תועות (ספק קודשים) בכל מקרה על גבי המזבח?

ועוד יותר, מתחדדת השאלה: אם זו נקבה והיא ספק חטאת והיא צריכה למות אפילו את הבהמה שמצא אין לו.

אם הוא רוצה להביא קרבנות שיביא כמה שהוא רוצה. למה הוא קושר את זה עם איזה בהמה שלא יודעים מהי? של מי היא ואם בכלל היא קדש?","502","","2920","True","True","False","","939","85.64.155.28","0","0","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44503","44502","ומי אמר שהוא חייב? שימשיך בדרכו ולא","06/05/16 00:51","כח ניסן","תשע"ו","00:51","אשבח","קרה ולא כלום!
לא מצינו שמוטלת חובה זו על שום אדם.
המדובר באדם שמוכן מרצונו החופשי לעשות כל מה שכתבת. וגם בימינו יש אנשי חסד "נורמלים" לחלוטין שמוכנים להשקיע מזמנם ומכספם למטרות נעלות שאינם חייבים בהן.
ואין אני נכנס למצות השבת אבידה.","507","","2919","True","True","False","","233","79.183.10.193","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44506","44502","מה זה משנה אם זה נורמלי או לא?","06/05/16 06:43","כח ניסן","תשע"ו","06:43","דוד כוכב","הביטוי "לא נורמלי" הוא המצאה דמגוגית של מכתיבי דעות ללא בסיס ומקור.
השאלה אינה אם זה נורמלי, אלא אם זה מצוה. ואם זה מצוה יש קונים.","125","","2919","True","True","False","","160","213.151.56.48","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44512","44502","אולי עוד הבנה","06/05/16 07:51","כח ניסן","תשע"ו","07:51","אבי גרינבלט","מעבר למה שכתבו קודמיי הנכבדים , אולי העניין כאן הוא למנוע מכשול מאחרים במדה ואכן זאת בהמת מוקדשין , אם מישהו יעבוד בה וכדומה , בבחינת "וְאָמַר סֹלּוּ סֹלּוּ פַּנּוּ דָרֶךְ הָרִימוּ מִכְשׁוֹל מִדֶּרֶךְ עַמִּי".
הוא באמת בא לשאול כיצד הדרך לתקן את המכשול וזאת הדרך הודאית להשלים את הענין .
מעין ניפוח בית הפרס וציון הקברים לטובת עולי הרגלים (כמובא במו"ק ה,ב ועוד)
כמובן הכל מתוך נדיבות ליבו.","539","","2919","True","True","False","","144","95.86.70.23","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44541","44502","כדי להעצים את שאלתך עוד יותר ...","08/05/16 10:49","ל ניסן","תשע"ו","10:49","אבי גרינבלט","מובא בכמה ראשונים סברה עוד יותר מרחיקה על מהות פעולתו של מוצא הבהמה
רמב"ן ועוד, הסבירו שכוונתו היא לגזול (מובא גם בתוס אצלנו) כדי לחוב בדמיו ולהשיב את הכסף להקדש (אולי עבירה לשמה) !
מה ההיגיון אם לא שרוצה למנוע מכשלה מאחרים ? לתת נדבה ע"י עשיית חטא ?!?","539","","2917","True","True","False","","132","81.218.132.64","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44507","44503","למה הוא צריך בהמה תועה בכדי לנדור קרבנות","06/05/16 07:27","כח ניסן","תשע"ו","07:27","אליצפן","","502","","2919","False","True","False","","137","85.64.155.28","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44508","44506","במילי דלא שכיחי התלמוד כלל לא דן","06/05/16 07:31","כח ניסן","תשע"ו","07:31","אליצפן","אפילו בסוגיא שלנו במילי דלא שכיחי התלמוד כלל לא דן. אם התלמוד מקדיש דף שלם לדון במקרה כזה, כנראה שהוא כן "שכיחי".

התלמוד לכל מלוא רוחבו איננו דן בשאלות תאורטיות אלא רק במעשיות.

מה הרציונל שעומד מאחורי אדם כזה? - זו השאלה.","502","","2919","True","True","False","","196","85.64.155.28","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44509","44506","הרשה לי להוסיף שבמקרה זה אין","06/05/16 07:40","כח ניסן","תשע"ו","07:40","אשבח","מצוה מלבד השבת אבידה.","507","","2919","True","True","False","","148","79.183.10.193","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44510","44507","מה יותר מפורש לך ממה שכתבתי:","06/05/16 07:42","כח ניסן","תשע"ו","07:42","אשבח","הוא לא צריך ולא חייב שום דבר חוץ ממצוות השבת אבידה.","507","","2919","True","True","False","","211","79.183.10.193","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44511","44508","אם תרצה הרציונאל של איש זה הוא","06/05/16 07:44","כח ניסן","תשע"ו","07:44","אשבח","חסידות והשבת אבידה.","507","","2919","True","True","False","","174","79.183.10.193","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44526","44508","איננו דן בשאלות תאורטיות? כמה פעמים קרה:","06/05/16 10:33","כח ניסן","תשע"ו","10:33","דוד כוכב","מסכת יבמות פרק יד:

משנה ג) שְׁנֵי אַחִים חֵרְשִׁים, נְשׂוּאִים לִשְׁתֵּי אֲחָיוֹת חֵרְשׁוֹת, אוֹ לִשְׁתֵּי אֲחָיוֹת פִּקְחוֹת, אוֹ לִשְׁתֵּי אֲחָיוֹת, אַחַת חֵרֶשֶׁת וְאַחַת פִּקַּחַת, אוֹ שְׁתֵּי אֲחָיוֹת חֵרְשׁוֹת נְשׂוּאוֹת לִשְׁנֵי אַחִים פִּקְחִים, אוֹ לִשְׁנֵי אַחִין חֵרְשִׁין אוֹ לִשְׁנֵי אַחִין, אֶחָד חֵרֵשׁ וְאֶחָד פִּקֵּחַ, הֲרֵי אֵלּוּ פְּטוּרוֹת מִן הַחֲלִיצָה וּמִן הַיִּבּוּם. וְאִם הָיוּ נָכְרִיּוֹת, יִכְנֹסוּ, וְאִם רָצוּ לְהוֹצִיא יוֹצִיאוּ:

משנה ד) שְׁנֵי אַחִים, אֶחָד חֵרֵשׁ וְאֶחָד פִּקֵּחַ, נְשׂוּאִים לִשְׁתֵּי אֲחָיוֹת פִּקְחוֹת, מֵת חֵרֵשׁ, בַּעַל הַפִּקַּחַת, מַה יַּעֲשֶׂה פִקֵּחַ בַּעַל הַפִּקַּחַת, תֵּצֵא מִשּׁוּם אֲחוֹת אִשָּׁה. מֵת פִּקֵּחַ בַּעַל הַפִּקַּחַת, מַה יַּעֲשֶׂה חֵרֵשׁ בַּעַל פִּקַּחַת, מוֹצִיא אִשְׁתּוֹ בְגֵט, וְאֵשֶׁת אָחִיו אֲסוּרָה לְעוֹלָם. שְׁנֵי אַחִים פִּקְחִים נְשׂוּאִים לִשְׁתֵּי אֲחָיוֹת, אַחַת חֵרֶשֶׁת וְאַחַת פִּקַּחַת, מֵת פִּקֵּחַ בַּעַל חֵרֶשֶׁת, מַה יַּעֲשֶׂה פִקֵּחַ בַּעַל פִּקַּחַת, תֵּצֵא מִשּׁוּם אֲחוֹת אִשָּׁה. מֵת פִּקֵּחַ בַּעַל פִּקַּחַת, מַה יַּעֲשֶׂה פִקֵּחַ בַּעַל הַחֵרֶשֶׁת, מוֹצִיא אֶת אִשְּׁתּוֹ בְגֵט, וְאֶת אֵשֶׁת אָחִיו בַּחֲלִיצָה. שְׁנֵי אַחִים, אֶחָד חֵרֵשׁ וְאֶחָד פִּקֵּחַ, נְשׂוּאִים לִשְׁתֵּי אֲחָיוֹת, אַחַת חֵרֶשֶׁת וְאַחַת פִּקַּחַת, מֵת חֵרֵשׁ בַּעַל חֵרֶשֶׁת, מַה יַּעֲשֶׂה פִקֵּחַ בַּעַל פִּקַּחַת, תֵּצֵא מִשּׁוּם אֲחוֹת אִשָּׁה. מֵת פִּקֵּחַ בַּעַל פִּקַּחַת, מַה יַּעֲשֶׂה חֵרֵשׁ בַּעַל חֵרֶשֶׁת, מוֹצִיא אִשְׁתּוֹ בְגֵט, וְאֵשֶׁת אָחִיו אֲסוּרָה לְעוֹלָם. שְׁנֵי אַחִים, אֶחָד חֵרֵשׁ וְאֶחָד פִּקֵּחַ, נְשׂוּאִים לִשְּׁתֵּי נָכְרִיּוֹת פִּקְחוֹת, מֵת חֵרֵשׁ בַּעַל פִּקַּחַת, מַה יַּעֲשֶׂה פִּקֵּחַ בַּעַל פִּקַּחַת, אוֹ חוֹלֵץ אוֹ מְיַבֵּם. מֵת פִּקֵּחַ בַּעַל פִּקַּחַת, מַה יַעֲשֶׂה חֵרֵשׁ בַּעַל פִּקַּחַת, כּוֹנֵס, וְאֵינוֹ מוֹצִיא לְעוֹלָם. שְׁנֵי אַחִים פִּקְחִים נְשׂוּאִים לִשְׁתֵּי נָכְרִיּוֹת, אַחַת פִּקַּחַת וְאַחַת חֵרֶשֶׁת, מֵת פִּקֵחַ בַּעַל חֵרֶשֶׁת, מַה יַּעֲשֶׂה פִּקֵּחַ בַּעַל פִּקַּחַת, כּוֹנֵס. וְאִם רָצָה לְהוֹצִיא, יוֹצִיא. מֵת פִּקֵּחַ בַּעַל הַפִּקַּחַת, מַה יַּעֲשֶׂה פִקֵּחַ בַּעַל חֵרֶשֶׁת, אוֹ חוֹלֵץ אוֹ מְיַבֵּם. שְׁנֵי אַחִים, אֶחָד חֵרֵשׁ וְאֶחָד פִּקֵּחַ, נְשׂוּאִים לִשְׁתֵּי נָכְרִיּוֹת, אַחַת חֵרֶשֶׁת וְאַחַת פִּקַּחַת, מֵת חֵרֵשׁ בַּעַל חֵרֶשֶׁת, מַה יַּעֲשֶׂה פִּקֵּחַ בַּעַל פִּקַּחַת, כּוֹנֵס. וְאִם רָצָה לְהוֹצִיא, יוֹצִיא. מֵת פִּקֵּחַ בַּעַל פִּקַּחַת, מַה יַּעֲשֶׂה חֵרֵשׁ בַּעַל חֵרֶשֶׁת, כּוֹנֵס, וְאֵינוֹ מוֹצִיא לְעוֹלָם:","125","","2919","True","True","False","","202","213.151.56.48","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44514","44510","הוא לא משיב שום אבידה כי הבהמה מתה!","06/05/16 08:07","כח ניסן","תשע"ו","08:07","אליצפן","חוץ מזה השבת אבידה זה לא בכל מחיר.

תלמוד בבלי מסכת בבא מציעא דף ל עמוד א

מצא שק או קופה [וכל דבר] שאין דרכו ליטול - הרי זה לא יטול. מנהני מילי? - דתנו רבנן: (דברים כ"ב) והתעלמת - פעמים שאתה מתעלם, ופעמים שאי אתה מתעלם. הא כיצד? היה כהן והיא בבית הקברות, או שהיה זקן ואינה לפי כבודו, או שהיתה מלאכה שלו מרובה משל חבירו - לכך נאמר והתעלמת מהם.

פה הוא צריך לשלם מעל ומעבר לשוויה של האבידה. מה הרציונל?","502","","2919","True","True","False","","206","85.64.155.28","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44516","44511","הוא לא משיב שום אבדה - הבהמה ממומת בקיפה","06/05/16 08:11","כח ניסן","תשע"ו","08:11","אליצפן","","502","","2919","False","True","False","","123","85.64.155.28","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44515","44512","שהתלמוד יכתוב - "תיכנס לקיפה עד שתמות"","06/05/16 08:09","כח ניסן","תשע"ו","08:09","אליצפן","שהרי ממילא זה מה שעושים עם הבהמה. למה כל הדיון?","502","","2919","True","True","False","","129","85.64.155.28","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44520","44514","דל אבידה מהכא ונשאר למה אתה מתעקש","06/05/16 08:39","כח ניסן","תשע"ו","08:39","אשבח","שהוא חייב לעשות מהדברים שכתבת?
כל מה שנכתב (גם במפרשים) הוא כיצד יש לנהוג במקרה שיש ספק שהבהמה שנמצאה הייתה מיועדת לזבח ולא נאמר שחובה לעשות מה שכתבת.
ואולי דרך בהמה אבודה זו אנו לומדים כיצד לנהוג בבהמה שידוע שהוקדשה אך אין ידוע למה הוקדשה....","507","","2919","True","True","False","","230","79.183.10.193","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44523","44514","למה מתה? ראה","06/05/16 09:02","כח ניסן","תשע"ו","09:02","אשבח","רמב"ם הלכות פסולי המוקדשין פרק ו הלכה יח

בהמה שנמצאת מירושלים ועד מגדל עדר וכמדתה לכל רוח, אם נקבה בת שנתה היא כונסה לכיפה עד שתמות שמא חטאת היא, היתה בת שתים יביאנה שלמים ויביא עמה לחם שמא תודה היא, מצא זכר בן שתי שנים אין לו תקנה, שמא אשם הוא ועדיין לא כפרו בעליו, מצא זכר בן שנה מניחו עד שיפול בו מום, ומביא שתי בהמות תחתיו ומתנה ואומר אם עולה היה זה עולה תחתיו ואם שלמים היה זה שלמים תחתיו, ומקריב האחד עולה ונסכיו משל צבור, והאחר שלמים עם הלחם שמא תודה היה, ומה יעשה בזה הנמצא יאכל במומו שאפילו היה בכור או מעשר במומו הוא נאכל, ואם פסח אחר זמנו הוא הרי זה שלמים ובזמנו הכל נזהרין בו, ואם תאמר שמא אשם נזיר או אשם מצורע הוא, אינן מצויין תמיד, לפיכך לא חשו להן","507","","2919","True","True","False","","216","79.183.10.193","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44517","44515",""עד שתומם"....","06/05/16 08:14","כח ניסן","תשע"ו","08:14","אבי גרינבלט","אין הכוונה עד שתמות אלא עד שיפול בה מום קבוע ואז יוכל להוציאה לחולין , אחרת זא בהמה תמימה שאסור להוציאה לחולין במדה והיא אכן בהמת המוקדשין.
באמת במדה ויש התאמה לבהמת חטאת , אכן אין לה תקנה כזאת(רמב"ם פסולי המוקדשין ו,יח ושם מוסיף הרמב"ם מקרה שהתיקון זהה לזה של תודה או שלמים)","539","","2919","True","True","False","","119","95.86.70.23","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44522","44515","מחילה, שים לב:","06/05/16 08:44","כח ניסן","תשע"ו","08:44","אשבח","לא כולן נכנסות לכיפה:

רמב"ם הלכות פסולי המוקדשין פרק ו הלכה יח

בהמה שנמצאת מירושלים ועד מגדל עדר וכמדתה לכל רוח, אם נקבה בת שנתה היא כונסה לכיפה עד שתמות שמא חטאת היא, היתה בת שתים יביאנה שלמים ויביא עמה לחם שמא תודה היא, מצא זכר בן שתי שנים אין לו תקנה, שמא אשם הוא ועדיין לא כפרו בעליו, מצא זכר בן שנה מניחו עד שיפול בו מום, ומביא שתי בהמות תחתיו ומתנה ואומר אם עולה היה זה עולה תחתיו ואם שלמים היה זה שלמים תחתיו, ומקריב האחד עולה ונסכיו משל צבור, והאחר שלמים עם הלחם שמא תודה היה, ומה יעשה בזה הנמצא יאכל במומו שאפילו היה בכור או מעשר במומו הוא נאכל, ואם פסח אחר זמנו הוא הרי זה שלמים ובזמנו הכל נזהרין בו, ואם תאמר שמא אשם נזיר או אשם מצורע הוא, אינן מצויין תמיד, לפיכך לא חשו להן.","507","","2919","True","True","False","","251","79.183.10.193","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44518","44517","בסוף הסוגיא חוששים גם לחטאת","06/05/16 08:35","כח ניסן","תשע"ו","08:35","אליצפן","לכן היא תיכנס לקיפה עד שתמות.

למוצא לא ידוע מה מעמד הבהמה לכן אין לו ברירה אלא לתת לה למות.","502","","2919","True","True","False","","188","85.64.155.28","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44521","44518","מה המציאות כאן ?","06/05/16 08:42","כח ניסן","תשע"ו","08:42","אבי גרינבלט","לפי חשש זה ,באמת אין לו מה לעשות .
לא תעזור הנדבה שלו במקרה זה , היות ואם אכן זה החשש , אכן אין יכולה לצאת לחולין ולכן אין תקנה אחרת פרט לכיפה כחמש חטאות המתות.","539","","2919","True","True","False","","127","95.86.70.23","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44529","44526","זה לא תאורטי - זו מציאות נדירה,","06/05/16 14:28","כח ניסן","תשע"ו","14:28","אליצפן","במקרה שלנו בן אדם מוצא איזו בהמה תועה בסביבות ירושלים. למה שבכלל יתייחס אליה, ויתחיל להוציא מכספו כפל כפליים משוויה?

התלמוד יוכל לומר בפשטות: בהמה זו ספק קודשים. תראה שתרעה עד שתסתאב, או תיכנס לקיפה עד שתמות. מה פתאום מדברים איתו על הקרבת קרבנן/ות מכיסו הפרטי עבורה?

רש"י עוד מוסיף: "וזה שבא לימלך ולחוב בדמיה נאמר לו עמוד וחטא לחללה מזיד בשביל שתזכה לתקן הקרבתה של בהמה זו. איזו מן עצה נותנים לו שעולה לו ממון רב. תאמר לו פשוט תעזוב אותה לנפשה.","502","","2919","True","True","False","","205","85.64.155.28","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44530","44529","אין שום בעיה מציאותית","06/05/16 15:13","כח ניסן","תשע"ו","15:13","דוד כוכב","הוא מצא בהמה, הוא מבין שהיא אמורה היתה להקרב, והבהמה מאוד רוצה להקרב, כמו אותו הפר שטען מול אליהו הנביא (במדבר רבה מסעי פרשה כג סימן ט; תנחומא ישן מסעי סימן ו; תנחומא מסעי סימן ח; ילקוט שמעוני מלכים א רמז ריד). הוא לא ליטוואק יבש, הוא מבין שלא במקרה זימן ה' דוקא לו את המציאה, והוא מקבל עליו "לפדות", למלא את החסר, ולהקריב את כל אפשרויות הַקְּדֻשָּׁה שֶׁיִּתַּכְנוּ, שלא יאבדו.

בכך, הוא לא רק הקריב קרבנות ככל מי שנדבה רוחו לה', הוא גם עשה לאבידה 'תיקון פדיון' כפי האפשר.","125","","2919","True","True","False","","170","213.151.56.48","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44531","44530","מוצא בהמה ","06/05/16 16:22","כח ניסן","תשע"ו","16:22","גיל ושמחה","הערת ביניים: שאלה זו כבר נכתבה על ידי אמש בסגנון שונה אך ברגע האחרון הכל נמחק. עכשיו שאליצפן עורר את השאלה, אני מבקש לחדד את שאלתו של אליצפן.

ראובן מצא בהמה בין ירושלים למגדל עדר. אנו חוששים שבהמה זו הוקדשה לקרבן ולכן אומרת הגמרא בפשטות (לא לחסיד ולא לליטווק אלא לכל יהודי... ) שייקח אותה אליו עד שתןמם ואז יביא בדמיה בהמת חולין לעולה (אם הוא זכר תמים בן שנה). אבל... אולי זה שלמים? אז מתוך ספק יביא גם בהמה נוספת לשלמים. אבל... אולי זה תודה? אז מספק יביא בהמה נוספת (שלישית) לתודה. אבל... קרבן תודה צריך גם לחם! אז יביא גם 40 לחמי תודה.
לכל זה מקדישה הגמרא דף שלם כאשר במהלך הדיון שוללת הגמרא אפשרויות לא מציאותיות.
עכשיו שואל אליצפן: מדוע שאדם מן היישוב (= "נורמילי") יקח בהמה כזאת? הגמרא דנה במציאות (שהרי במקרים לא מציאותיים כתבה בפירוש "לא שכיחי") שבה המוצא אמור לקבל שכר על השבת האבדה להקדש ומנגד עלול לעבור על "לא תוכל להתעלם".
אולי אפשר לבטל את הלאו כפי שדורשת הגמרא ב"בבא מציעא" כגון: זקן ואינו לפי כבודו או כהן ונזיר בבית הקברות. באמת מדוע הגמרא מקיימת דיון כה ארוך שבסופו כל אדם בריא יסיק מסקנה: למה לי ראש בריא במיטה חולה? ישאיר את הבהמה וימשיך בדרכו. מדוע הגמרא5 לא מעלה אפשרות כזאת?","363","","2919","True","True","False","","257","5.22.131.15","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44532","44531","שתי אפשרויות","06/05/16 18:19","כח ניסן","תשע"ו","18:19","דוד כוכב","או שהוא לא חשב יותר מדי, לקח את הבהמה, ועכשיו סיפרנו לו את כל הסוגיה.
או שהאיש הזה אינו עצלן והסוגיה אינה ארוכה מדי בשבילו - לאחר כל מה שלמד בחייו, והוא דוקא שמח מאוד לקיים את כל פרטי המצוה כדבעי.","125","","2919","True","True","False","","184","213.151.56.48","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44537","44532","למה ללכת כל כך רחוק?","07/05/16 20:52","כט ניסן","תשע"ו","20:52","גיל ושמחה","בואו נחזור מעט לאחור.ראובן איבד בהמה ושמעון מצא בהמה.
שמעון לא למד מסכת "קידושין" (וגם לא "קודשים") אלא הוא יהודי תמים שבסך הכל רצה לקיים מצוות השבת אבדה.
עכשיו אנו אומרים לו שהבהמה שמצא היא ספק קרבן אבל איננו יודעים איזה סוג ולכן עליו להביא 3 בהמות חולין וכו'.
עדיין קשה. אם ראובן איבד בהמה שהוקדשה לקרבן, בוודאי שאל את הגזבר מה עליו לעשות, והלה הורה לו להביא אחרת תמורתה. אם לאחר מכן ימצא ראובן את הבהמה הראשונה, היא תרעה עד שתסתאב.
כל זאת כאשר ראובן אמר "הרי עליי עולה". אך אם אמר "הרי זו עולה", פטור מאחריות.
אם כן,. שמעון מצא בהמה, שהיא ספק קרבן וספק חולין. כיוון שהוא סמוך לירושלים אנו אומרים "הלך אחר הרוב" ורוב בהמות הן לקרבן. בסדר. עכשיו, אם נניח שראובן אמר "הרי עליי עולה" והביא אחרת תמורתה, דין הבהמה "תרעה עד שתסתאב". עם זאת כיוון שאין אנו יודעים, האם באמת ראטבן התחייב באחריותה או נפטר משום שאמר "הרי זו עולה". אז יש לנו ספק ספיקא ועל זה צריך שלוש בהמות בתמורה?! מדוע לא יפטרו אותו חכמים משום ספק ספיקא ויחייבו אותו אך ורק להמתין עד שיפול בה מום?","363","","2918","True","True","False","","270","5.22.135.138","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44544","44537","לאור זאת האם התשובות בפורום מספקות אותך?","08/05/16 12:18","ל ניסן","תשע"ו","12:18","אליצפן","","502","","2917","False","True","False","","144","85.64.155.28","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44554","44537","אין צורך לפטור אותו, הוא כבר פטור ועומד","08/05/16 19:04","ל ניסן","תשע"ו","19:04","דוד כוכב","אבל פה מדובר במי שכן רוצה להתנדב ולעשות את התיקון באופן המירבי.
הוא נולד צדיק כזה.
או שהבהמה נתגלתה אליו ג' פעמים בחלום וביקשה ממנו שיציל את נשמתה.
או שאותו האיש לא היה ולא נברא והגמרא רק משתמשת בו כמשל כדי לברר לאלו קרבנות בהמה כזו סביר שתוקדש.","125","","2917","True","True","False","","167","213.151.56.48","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44547","44541","זה מזכיר את הודו","08/05/16 13:29","ל ניסן","תשע"ו","13:29","עלי","בהודו יש 'פרות קדושות' ואיש אינו מעז לפגוע בהן או להשתמש בהן. אני שואל את עצמי אם כך התייחסו גם לפרות התועות מחוץ לי-ם. ברם לפי כמות הדיונים על בהמות אבודות, שנעשו טעויות בהקדשתן ושעליהן להסתאב ולמות וכדו', נראה שהיה צריך לנהל עדרים שלמים כאלה. מי עסק בזה היכן וכיצד ועל חשבון מי נתנו לבהמות להסתאב ולמות או עד שנפל בהן מום ?","209","","2917","True","True","False","","176","194.114.146.227","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44548","44547","בהמת בכור....","08/05/16 13:46","ל ניסן","תשע"ו","13:46","אבי גרינבלט","יש אצלנו בשיעור יהודי בן למעלה מתשעים עד 120 שזוכר אצלם בחצר ובבית (פולין), בהמת בכור "שהאריכה" ימים היות ולא נפל בה מום....","539","","2917","True","True","False","","105","81.218.132.64","0","44502","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44601","44554","ישר כוח!","11/05/16 23:02","ג אייר","תשע"ו","23:02","גיל ושמחה","כבר שמעתי את התשובה מפי אחד ממגידי השיעורים אבל בכל זאת ישר כוח עכל הטרחה.
התשובה נאה.
ישר כוח גם לך, אליצפן.","363","","2914","True","True","False","","207","5.22.135.238","0","44502","קידושין|נה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);