var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4443;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","56"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","54"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","53")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4443","0","מדוע הגמרא לא הקשתה זאת קודם?","16/10/10 22:30","ח חשון","תשע"א","22:30","שיננא","בא עליה ואחר כך נתן לה אתננה מותר:
ורמינהי בא עליה ואחר כך נתן לה אפילו מכאן עד שלש שנים אתננה אסור
אר''נ בר יצחק אמר רב חסדא לא קשיא הא דאמר התבעלי לי בטלה זה הא דאמר לה התבעלי בטלה סתם
וכי אמר לה בטלה זה מאי הוי הא מחסר משיכה
בזונה עובדת כוכבים דלא קניא במשיכה
ואיבעית אימא לעולם בזונה ישראלית וכגון דקאי בחצירה
אי דקאי בחצירה בא עליה ואח''כ נתן לה הא קניא לה
לא צריכא דשויה ניהלה אפותיקי דאמר לה אי מייתינא ליך זוזי מכאן עד יום פלוני מוטב ואי לא שקליה באתנניך


מדוע הגמרא לא הקשתה את הקושיה שלה על התירוץ הראשון ("בזונה עובדת כוכבים"), והרי גם שם קשה קושיה זו [שהרי הקנין נעשה מיד ואין צורך במשיכה]?","146","","4953","True","True","False","","1034","77.124.41.176","0","0","עבודה זרה|סג ע"א",""),new Message("4445","4443","תשובה","16/10/10 22:48","ח חשון","תשע"א","22:48","משיב מאורות דף היומי","ראיתי בש"ס לובלין שכך הקשה הראב"ד ותירץ שהיה יכול להקשות קושיה זו על זונה ע"כ, והתירוץ של הגמ' עונה לשניהם.","142","","4953","True","True","False","","211","85.130.130.141","0","4443","עבודה זרה|סג ע"א",""),new Message("4479","4445","ש"ס לובלין אינו תחת ידי","18/10/10 20:49","י חשון","תשע"א","20:49","ברוך","אולי תוכל לסייע לי, שכן כלל לא הבנתי מה הקושיה. הגמרא שאלה דווקא על חצר, שכן אז באמת כבר נתן לה קודם, כשכנס לחצרה, או בעת הביאה כשנקנה לה בקניין חצר. אך אם קנתה על ידי קניין מעות והטלה עדיין ברשותו, הרי שיתן לה רק בעתיד, ועל כן ברור מדוע נכונה הלשון 'בא עליה ואחר כך נתן לה'.","86","","4951","True","True","False","","251","77.125.0.51","0","4443","עבודה זרה|סג ע"א",""),new Message("4480","4479","פשר כוונת שיננא","18/10/10 21:13","י חשון","תשע"א","21:13","נחמן","בזונה ע"כ לא מדובר שנתן לה כסף, אלא הביאה היא השווה כסף, וזונה ע"כ קונה בכסף ובשווה כסף את האתנן.

זו פשר קושיית שיננא אם הבנתי אותו נכון.","182","","4951","True","True","False","","133","85.130.130.141","0","4443","עבודה זרה|סג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);