var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44272;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44272","0","למען יטב לך","19/04/16 23:20","יא ניסן","תשע"ו","23:20","גיל ושמחה","הגמרא עסקה היום בסוגיית מתן שכרן של מצוות ומנגד הביאה בסיס לדברי רבי יעקב - בן ביתו של "אחר" ממעשה של אדם שבעת ובעונה אחת קיים שתי מצוות שעליהן נאמר "למען ירבו ימיך ולמען יטב לך"| ו" למען יטב לך והארכת ימים" ואע"פ כן מת מיד לאחר קיום שתי המצוות. בהתאם לכך פסק רבי יעקב כי ה"הטבה" היא לעולם הבא.

אסמכתא לדבריו מצאתי בקטע הבא (מתוך חוברת שיעורים בפיסוק טעמים שנכתבה על ידי כותב שואות אלו):

הָאָרֶץ הַשְּׁמֵנָה
בפרשת "שלח" נמצאו בפרשה שתי מילים שמנוקדות באופן חריג: הַשְּמֵנָה הִיא...? הַבְּמַחֲנִים הֵם...? כיוצא בזה מצאנו עוד שתי דוגמאות לפחות: הַכְּתֹנֶת בִּנְךָ הִיא...?הַכְּצַעֲקָתָה...?
מה הסיבה לחריגה בניקוד? המכנה המשותף. כל השאלות הן שאלות רטוריות (התשובות עליהן ידועות מראש) וניכרת מגמה להעצים אותן. הדגש החזק לאחר ה"א השאלה מבטא את ידיעת התשובה לשאלה מראש.

אם כן, יש להקשות: נניח שמשה רבנו ידע שהארץ היא שמנה וכו'. בוודאי גם ידע שהארץ היא טובה. בכל זאת המילה "הֲטוׁׁבָה" (שם) מנוקדת כרגיל ללא שינוי (ללא דגש בטי"ת). מדוע?

נראה כי התשובה לכך מבוססת ע"פ מה שלמדנו בגמרא היום: טוב ורע אינם מושגים מוחלטים. לא כל מה שטוב לי טוב גם לחברי וכן גם להיפך. ראייה לדוגמא: תרופות שמועילות לחולים מסוימים עלולות לסכן את חייהם של אחרים. לכן משה רבנו באמת ידע שהארץ היא טובה. רק נותרה השאלה: למי? משום כך אין לנו להרהר אחר משפטיו של הקב"ה שכל דבריו אמת וצדק.

כיוצא בזה מעניין ההגדה של פסח שנקרא בע"ה בליל הסדר הקרוב. בפיוט "חד גדיא" מובא סיפור על גדי מסכן אחד שנקנה בשני זוזים (לקרבן פסח?...) ואז בא החתול ואכל את הגדי. החתול לא בסדר כמובן. אחרי כן בא הכלב, האש, המים, השור, השוחט, מלאך המוות ולבסוף - הקב"ה. אם נלך לפי הסדר שבו אחד נהג כשורה (הגדי) והשני לא נהג כשורה (החתול), לבסוף נמצא את הקב"ה בצד של... לא נהג כשורה. האומנם?! אז זהו שלא. הקב"ה בסדר תמיד אלא אנחנו הם אלה שאיננו מבינים את מידותיו.","363","docx","2938","True","True","False","","1017","5.22.129.93","0","0","קידושין|לט ע"א","0-docx")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);