var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44200;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44200","0","אם כאשר כובשים לא צריך מלך למה צריך אח"כ","17/04/16 22:00","ט ניסן","תשע"ו","22:00","אליצפן","" ומה מלך דלכבש - לאחר ירושה וישיבה,

אם כאשר כובשים לא צריך מלך. למה צריך "מלך" לאחר ירושה וישיבה? מה מלך - זה קישוט?","502","","2937","True","True","False","","987","85.64.155.28","0","0","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44219","44200",""רק" בשביל שתהיה יראתו אליך","18/04/16 13:26","י ניסן","תשע"ו","13:26","הודו_כי_טוב","ובשביל להילחם ולכבוש צריך את מלך מלכי המלכים","207","","2936","True","True","False","","199","46.19.86.158","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44223","44200","אולי לענין קדושת ארץ ישראל","18/04/16 14:12","י ניסן","תשע"ו","14:12","אבי גרינבלט","וכדברי הרמב"ם בהל' תרומות בפרק א
"ארץ ישראל האמורה בכל מקום היא בארצות שכיבשן מלך ישראל או נביא מדעת רוב ישראל וזהו הנקרא כיבוש רבים אבל יחיד מישראל או משפחה או שבט שהלכו וכבשו לעצמן מקום אפילו מן הארץ שניתנה לאברהם אינו נקרא א"י כדי שינהגו בו כל המצות ומפני זה חלק יהושע ובית דינו כל א"י לשבטים אע"פ שלא נכבשה כדי שלא יהיה כיבוש יחיד כשיעלה כל שבט ושבט ויכבוש חלקו"

אחר כיבוש יהושע וחלוקה, הארץ נתקדשה לשעתה , אולם בהמשך דבריו, הרמב"ם בהחלט מגביל את כיבושיו של מלך ישראל בגלל שסדר הכיבוש החל בסוריא ולא לאחר שכבש קודם את כל ארץ ישראל ומכלל לאו אתה שומע הן , שאם היה כובש את כל ארץ ישראל , הכל היה מתקדש וגם לעת"ל ולא רק לשעתה.
ואלו דבריו:
"הארצות שכבש דוד חוץ לארץ כנען כגון ארם נהרים וארם צובה ואחלב וכיוצא בהן אף על פי שמלך ישראל הוא ועל פי בית דין הגדול הוא עושה אינו כא"י לכל דבר ולא כחוצה לארץ לכל דבר כגון בבל ומצרים אלא יצאו מכלל חוצה לארץ ולהיותן כא"י לא הגיעו ומפני מה ירדו ממעלת א"י מפני שכבש אותם קודם שיכבוש כל א"י אלא נשאר בה משבעה עממים ואילו תפס כל ארץ כנען לגבולותיה ואחר כך כבש ארצות אחרות היה כיבושו כולו כא"י לכל דבר והארצות שכבש דוד הן הנקראין סוריא".","539","","2936","True","True","False","","156","81.218.132.64","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44227","44200","היה את יהושע, בחינת מלך","18/04/16 14:54","י ניסן","תשע"ו","14:54","אור חדש","בכניסה לארץ, לכיבוש וישיבה היה את יהושע שכבר מונה ע"י משה והיה בכך ציווי אלוקי, בסמכותו היה לקדש הארץ ולהחיל הדינים השונים כנצרך וכן תיקן תקנות ציבוריות והיה אחראי על הקשר עם ה'.
היו לו כל הפונקציות של המלכות מלבד עניין אחד- זרעו לא המשיך אחריו במלכותו
אומנם גם למשה היה אותו חסרון ובכ"ז נקרא מלך (ויהי בישורון מלך)

נותר לצוות רק על מוסד המלכה לאחר מות משה- אחר כיבוש וישיבה","458","","2936","True","True","False","","146","77.125.91.6","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44543","44200","תפקיד המלך זה להקים בית מקדש לא כיבוש","08/05/16 12:15","ל ניסן","תשע"ו","12:15","אליצפן","תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף כ עמוד ב

תניא, רבי יוסי אומר: שלש מצות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ:
להעמיד להם מלך,
ולהכרית זרעו של עמלק,
ולבנות להם בית הבחירה,

ואיני יודע איזה מהן תחילה,

כשהוא אומר (שמות י"ז) כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק, הוי אומר: להעמיד להם מלך תחילה,
ואין כסא אלא מלך, שנאמר (דברי הימים א' כ"ט) וישב שלמה על כסא ה' למלך.
ועדיין איני יודע אם לבנות להם בית הבחירה תחלה, או להכרית זרעו של עמלק תחלה,
כשהוא אומר (דברים י"ב) והניח לכם מכל אויביכם וגו' והיה המקום אשר יבחר ה' וגו' - הוי אומר: להכרית זרעו של עמלק תחלה.

וכן בדוד הוא אומר: (שמואל ב' ז') ויהי כי ישב המלך דוד בביתו וה' הניח לו מסביב, וכתיב (שמואל ב' ז') ויאמר המלך אל נתן הנביא ראה נא אנכי יושב בבית ארזים וגו'.

מכאן שאין תפקידו של המלך לכבוש את הארץ. את זה יכולים לעשות השופטים. תפקידו לאחר כיבוש וירושה להכרית זרעו של עמלק ואח"כ לבנות את בית הבחירה.","502","","2916","True","True","False","","193","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44220","44219","יש לך מקור לזה, בחז"ל?","18/04/16 13:32","י ניסן","תשע"ו","13:32","אליצפן","","502","","2936","False","True","False","","145","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44242","44220","צדקת! ציטטי הרבה שאמרו זאת ולא מוצא מקור","18/04/16 21:05","י ניסן","תשע"ו","21:05","הודו_כי_טוב","לפחות לא באינטרנט
בוקיפדיה יש תשובות של חז"ל לשאלתך","207","","2936","True","True","False","","326","109.64.208.10","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44225","44223","אז לפי דבריך היה צריך מלך מיד עם הכניסה","18/04/16 14:31","י ניסן","תשע"ו","14:31","אליצפן","אז איך התלמוד אומר שיש למנות מלך רק לאחר כיבוש וחלוקה?","502","","2936","True","True","False","","143","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44229","44225","לפי ההו"א , כך צריך היה להיות","18/04/16 15:00","י ניסן","תשע"ו","15:00","אבי גרינבלט","התורה היא זאת שדורשת את ההמלכה רק לאחר ירושה וישיבה (הפסוק מובא ברש"י) למרות ההבנה כדבריך שכך היה הגיוני שיהיה מלכתחילה.
שאלת מה מועיל המלך לאחר מכן , וניסיתי לענ"ד לענות לשאלתך....","539","","2936","True","True","False","","96","81.218.132.64","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44231","44227","יהושע לא היה מלך אלא שופט!","18/04/16 15:16","י ניסן","תשע"ו","15:16","אליצפן","כך פוסק הרמב"ם תחילת הלכות תרומות:

'אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל' הָאֲמוּרָה בְּכָל מָקוֹם הִיא הָאֲרָצוֹת שֶׁכּוֹבֵשׁ אוֹתָן מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל אוֹ שׁוֹפֵט אוֹ נָבִיא מִדַּעַת רֹב יִשְׂרָאֵל, וְזֶה הוּא הַנִּקְרָא 'כִּבּוּשׁ רַבִּים'. אֲבָל יָחִיד מִיִּשְׂרָאֵל אוֹ מִשְׁפָּחָה אוֹ שֵׁבֶט שֶׁהָלְכוּ וְכָבְשׁוּ לְעַצְמָן מָקוֹם, אֲפִלּוּ מִן הָאָרֶץ שֶׁנִּתְּנָה לְאַבְרָהָם - אֵינוֹ נִקְרָא 'אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל' כְּדֵי שֶׁיִּנְהֲגוּ בּוֹ כָּל הַמִּצְווֹת. וּמִפְּנֵי זֶה חִלֵּק יְהוֹשֻׁעַ וּבֵית דִּינוֹ כָּל אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לַשְּׁבָטִים וְאַף עַל פִּי שֶׁלֹּא נִכְבְּשָׁה, כְּדֵי שֶׁלֹּא תִּהְיֶה כִּבּוּשׁ יָחִיד כְּשֶׁיַּעֲלֶה כָּל שֵׁבֶט וָשֵׁבֶט וְיִכְבֹּשׁ חֶלְקוֹ.

ואם אפשר להחיל קדושה מראש ע"י יהושע אז למה צריך מלך לאחר כיבוש וחלוקה?","502","","2936","True","True","False","","195","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44232","44229","אני מחפש מקורות מחז"ל לא סברות!!!!","18/04/16 15:18","י ניסן","תשע"ו","15:18","אליצפן","","502","","2936","False","True","False","","158","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44235","44231","ושאלה על שאלתך....","18/04/16 15:29","י ניסן","תשע"ו","15:29","אבי גרינבלט","ומדוע קדושה ראשונה קידשה לשעתה וקדושה שניה (עזרא) קידשה גם לעת"ל ?
מה היה חסר בכיבושו של יהושע בהשוואה למה שעשה עזרא ?","539","","2936","True","True","False","","90","81.218.132.64","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44240","44231","היכן המקור לטענתך?","18/04/16 19:21","י ניסן","תשע"ו","19:21","אור חדש",""וּמִפְּנֵי זֶה חִלֵּק יְהוֹשֻׁעַ וּבֵית דִּינוֹ כָּל אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לַשְּׁבָטִים וְאַף עַל פִּי שֶׁלֹּא נִכְבְּשָׁה, כְּדֵי שֶׁלֹּא תִּהְיֶה כִּבּוּשׁ יָחִיד כְּשֶׁיַּעֲלֶה כָּל שֵׁבֶט וָשֵׁבֶט וְיִכְבֹּשׁ חֶלְקוֹ."

מאיזו סמכות פעל?","458","","2936","True","True","False","","129","77.125.91.6","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44241","44231","כיבוש יהושע לא היה כיבוש יחיד אלא","18/04/16 21:01","י ניסן","תשע"ו","21:01","אשבח","ע"י אורים ותומים!
ארץ-ישראל שייכת לשבטים מכוח ירושתם אותה מאבותיהם בשעה שכבשו את הארץ, וחלוקתה למשפחות כל שבט ‏ושבט על ידי יהשע בן-נון בגורל האורים ותומים. נאמר בספר במדבר פרק כו פסוקים נה-נו: "אַךְ בְּגוֹרָל יֵחָלֵק אֶת ‏הָאָרֶץ לִשְׁמוֹת מַטּוֹת אֲבֹתָם יִנְחָלוּ: עַל פִּי הַגּוֹרָל תֵּחָלֵק נַחֲלָתוֹ בֵּין רַב לִמְעָט". הגמרא במסכת בבא בתרא, פרק "יש ‏נוחלין", דף קכב עמוד א אומרת: "...ולא נתחלקה אלא באורים ותומים שנאמר "עַל פִּי הַגּוֹרָל" הא כיצד? אלעזר ‏מלובש אורים ותומים ויהושע וכל ישראל עומדים לפניו וקלפי של שבטים וקלפי של תחומין מונחין לפניו (הסבר: ‏שתי קלפיות היו מונחות לפניו: באחת שנים עשר פתקים בהם רשומים שנים עשר שמות השבטים ובשניה שנים עשר ‏חלקי ארץ ישראל) והיה (אלעזר הכהן) מכוין ברוח הקדש ואומר: "זבולן עולה תחום עכו עולה עמו". טרף (=ערבב ‏או הוציא) בקלפי של שבטים ועלה בידו זבולן טרף בקלפי של תחומין ועלה בידו [פתק שכתוב בו] "תחום עכו" , ‏וחוזר ומכוין.... וכן כל שבט ושבט...".
(בהרחבת העניין, מעניין להביא את השיטה מקובצת במקום : "זבולן עולה תחום עכו עולה עמו. רבינו תם ‏גריס אשר עולה תחום עכו כדמוכח בשופטים דעכו בחלק אשר היתה כדכתיב אשר לא הוריש את יושבי עכו. רבינו ‏תם בתוס' רא"ש". רואים שר"ת גורס: "...אשר עולה תחום עכו עולה עמו" ולא "זבולון עולה..." כבגמרא ואכן ‏דבריו מכוונים עם המקראות. גם ראה התוספות המסבירים שעלה בגורל החלק שהוא בצד עכו הנמצאת בתחום ‏שבט אשר שלא כמו המשתמע מהגמרא בבבא בתרא לעיל, עכו איננה בתחום זבולון אלא בתחום אשר. בגבולות ‏נחלת זבולון לא היה חוף ים (!!!) וגבולה של העיר המערבית, בכיוון הים התיכון, נמצא במרחק עשרים ק"מ מחוף הים.בחלוקת הארץ בפועל, נחלת זבולון הוקפה מכל עבריה בנחלות שבטים: במערב ובצפון - אשר, בדרום יששכר ‏ובמזרח נפתלי).
(הנ"ל עפ"י דברים שכתבתי במחברתי).","507","","2936","True","True","False","","288","79.182.39.231","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44261","44231","הראי'ה קוק מביא שיהושע היה מלך","19/04/16 10:00","יא ניסן","תשע"ו","10:00","זילבר פדואל","אליצפן -
א. ראה במקור המצורף (מתוך מועדי הראי"ה לפסח).

ב. בענין הרמב"ם שהבאת -
לא ברור לי מדוע אתה בוחר להדגיש את המילה שופט?
הרי לפני כן כותב הרמב"ם מלך ישראל ואולי יהושע מתייחס למילה מלך ולא שופט","504","jpg","2935","True","True","False","","259","213.151.40.11","0","44200","קידושין|לז ע"ב","0-jpg"),new Message("44233","44232","אין כאן סברה","18/04/16 15:27","י ניסן","תשע"ו","15:27","אבי גרינבלט","זה שהתורה קבעה תנאי מקדים להמלכת מלך והגמרא מבארת הו"א שמן ההיגיון היה שימליכו מלך מייד , לא אני סובר.
הרמב"ם שציטטתי בהתחלה , בודאי שלא סברה....","539","","2936","True","True","False","","144","81.218.132.64","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44236","44233","אתה לא מבין מה זו סברה.","18/04/16 15:38","י ניסן","תשע"ו","15:38","אליצפן","התלמוד לא הכיר את הרמב"ם. לכן התלמוד לא יכול להתייחס לרמב"ם כמקור.

הרמב"ם לא פוסק מסברות אלא ממקורות מפורשים בתלמוד. את זה הוא אומר בעצמו:

ודע, שכל הדברים הסתם שבו (=במשנה תורה) - תלמוד ערוך הוא בפירוש: בבלי או בירושלמי או מספרא או משנה ערוכה או תוספתא - על אלו סמכתי ומהן חברתי! ודבר, שהוא מתשובת הגאונים אומר בפירוש: הורו הגאונים... וכיוצא בזה. ודבר, שהוא מפלפולי, - אומר בפירוש: "יראה לי" או "אני אומר", מכאן אתה למד (קובץ תשובות הרמב"ם ואגרותיו, (לפסיא) ח"א סימן ק"מ).

השאלה שלי היא מה טעם להמליך מלך לאחר שכבר הארץ נכבשה וחולקה?

מלך צריך בשביל לכבוש לא בשביל לקבל נציגים דיפלומטיים ולקבל מהם כתבי האמנה!.

כמו שפסק הרמב"ם: "אֵין הַמֶּלֶךְ נִלְחָם תְּחִלָּה אֶלָּא מִלְחֶמֶת מִצְוָה. וְאֵי זוֹ הִיא מִלְחֶמֶת מִצְוָה? זוֹ מִלְחֶמֶת שִׁבְעָה עֲמָמִין, וּמִלְחֶמֶת עֲמָלֵק, וְעֶזְרַת יִשְׂרָאֵל מִצַּר שֶׁבָּא עֲלֵיהֶם. וְאַחַר כָּךְ נִלְחָם בְּמִלְחֶמֶת הָרְשׁוּת, וְהִיא הַמִּלְחָמָה שֶׁנִּלְחָם עִם שְׁאָר הָעַמִּים כְּדֵי לְהַרְחִיב גְּבוּל יִשְׂרָאֵל וּלְהַרְבּוֹת בִּגְדֻלָּתוֹ וְשָׁמְעוֹ".

אז איך מחכים עם המלך אחרי שכבר כובשים ויורשים את שבעת העמים?","502","","2936","True","True","False","","230","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44237","44235","שאלה טובה - הרמב"ם כבר ענה עליה","18/04/16 15:45","י ניסן","תשע"ו","15:45","אליצפן","בתחילת הלכות תרומות פוסק הרמב"ם:
כָּל שֶׁהֶחֱזִיקוּ עוֹלֵי מִצְרַיִם וְנִתְקַדֵּשׁ קְדֻשָּׁה רִאשׁוֹנָה - כֵּיוָן שֶׁגָּלוּ, בָּטְלָה קְדֻשָּׁתָן; שֶׁקְּדוּשָׁה רִאשׁוֹנָה, לְפִי שֶׁהָיְתָה מִפְּנֵי הַכִּבּוּשׁ בִּלְבַד, קִדְּשָׁה לִשְׁעָתָהּ וְלֹא קִדְּשָׁה לֶעָתִיד לָבוֹא.
כֵּיוָן שֶׁעָלוּ בְּנֵי הַגּוֹלָה וְהֶחֱזִיקוּ בְּמִקְצָת הָאָרֶץ - קִדְּשׁוּהָ קְדֻשָּׁה שְׁנִיָּה הָעוֹמֶדֶת לְעוֹלָם

הקדושה הראשונה בטלה בגלל שנעשתה ע"י כיבוש לא בגלל שיהושע כבש וגם לא ע"י מלך כמו דוד. ואילו הקדושה השנייה לא בטלה בגלל שנעשתה ע"י חזקה אפילו בלי מלך.","502","","2936","True","True","False","","188","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44239","44236","ראשית , אכן אינני מבין כזה גדול....","18/04/16 16:00","י ניסן","תשע"ו","16:00","אבי גרינבלט","אולי הרמב"ם מסביר את כוונת דברי הגמרא ?

גם הרמב"ם "קיבל" סיוע מאד מאסיבי ממרן רבי יוסף קארו שנחלץ להגן על הרמב"ם לאחר שכבר כתב בהקדמתו כי מי שילמד את משנה תורה (מחמת אילוצי זמן וצרות) יכול "להסתדר" גם ללא הגמרא וכתב את חיבורו כס"מ במיוחד כדי לחבר בין דברי הרמב"ם למקור הדברים ולכן רוב פסיקותיו כפסיקות הנשר הגדול.

השאלה שלך היא על התורה , מדוע היא דרשה להמתין עם המלכת המלך רק לאחר ירושה וישיבה.
הרמב"ן במקום כותב "כי מצוה שיבואו לפני הכהנים הלוים ואל השופט, ויאמרו להם 'רצוננו שנשים עלינו מלך"

אם בסברות עסקינן ,לפני מספר ימים, ראינו את איסור ההקפה ויש כאן מחלוקת מעניינת בין הרמב"ם ועימו השו"ע לבין הטור , ממש כדבריך אבל בכיוון מעניין , הטעם לאיסור זה לדעת הרמב"ם הוא "אין מגלחין פאתי הראש כמו שהיו עושין עובדי כוכבים שנאמר לא תקיפו פאת ראשכם" כלומר נתינת טעם לאיסור.
ואלו דבר הטור "הקפת הראש והשחתת הזקן גם באלו כתב הרמב"ם שאסרם הכתוב מפני שעושין כן עכו"ם ע"כ וזה אינו מפורש ואין אנו צריכים לבקש טעם למצות כי מצות מלך הם עלינו אף לא נדע טעמן".","539","","2936","True","True","False","","123","81.218.132.64","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44238","44237","עדיין יש שאלה","18/04/16 15:50","י ניסן","תשע"ו","15:50","אבי גרינבלט","אם נקרא היטב את דברי הרמב"ם תעלה שאלה ששאל עליו הכס"מ , האם לאחר שכבשו לא החזיקו ??
דרך אגב הכס"מ נשאר בצ"ע על הרמב"ם , אולי כעת לא תהיה ברירה ונצטרך להביא סברות..... ","539","","2936","True","True","False","","117","81.218.132.64","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44245","44237","מנין מסקנתך ש"הקדושה הראשונה בטלה","18/04/16 22:25","י ניסן","תשע"ו","22:25","אשבח","בגלל שנעשתה ע"י כיבוש" ?!

הרי הרמב"ם שאתה מצטט אינו אומר זאת אלא אומר: "...כֵּיוָן שֶׁגָּלוּ, בָּטְלָה קְדֻשָּׁתָן"

וכן ראה רש"י יבמות דף פב עמוד ב:
"ירושה ראשונה - בימי יהושע הויא ירושה וכן שניה דבימי עזרא דכשגלו גלות ראשונה בטלה קדושת הארץ".

ז"א שכיבוש יהושע קידש את הארץ לעניין המצוות התלויות בה וקדושה זו בטלה עקב גלות בבל.

נשמע תמוה מה שכתבת "הקדושה הראשונה בטלה בגלל שנעשתה ע"י כיבוש" - היש לך מקור בחז"ל?","507","","2936","True","True","False","","222","79.182.39.231","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44255","44240","זה מורכב מכמה סוגיות בתלמודים.","18/04/16 23:20","י ניסן","תשע"ו","23:20","אליצפן","הנה מקור אחד: תלמוד בבלי מסכת יבמות דף טז עמוד א

הרבה כרכים כבשו עולי מצרים ולא כבשו עולי בבל, וקדושה ראשונה קדשה לשעתה ולא קדשה לעתיד לבא,

עולי מצרים זה משה בעבר הירדן ויהושע בארץ כנען.

רש"י (שם) "קדושה ראשונה - דבימי יהושע קדשה לשעתה ולא לעתיד

בית הבחירה למאירי מסכת יבמות דף טז עמוד א

קדושה ראשונה שקדש יהושע את הארץ קדשה לשעתה ר"ל כל זמן שיהא בית המקדש בקיומו ולא קדשה לעתיד ר"ל לאחר חורבן","502","","2936","True","True","False","","201","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44250","44241","אתה מקשה על הרמב"ם מ"האורים ותומים"?","18/04/16 23:03","י ניסן","תשע"ו","23:03","אליצפן","זה כמו להקשות על התנ"ך מפרוש רש"י? קצת פרופורציה!","502","","2936","True","True","False","","162","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44249","44242","וכי מויקיפדיה תצא תורה?!","18/04/16 22:59","י ניסן","תשע"ו","22:59","אליצפן","הרמב"ם בעצמו אומר שתפקידו של המלך לעשות מלחמות וזה אפילו מצוטט בויקיפדיה אולם הכותרת שנתנו לציטוט זה "לדעת הרמב"ם], למלך יש גם תפקיד רוחני:" ומיד מביאים ציטוט מהרמב"ם שבו הוא אומר מפורשות: "שאין ממליכין מלך תחלה אלא לעשות משפט ומלחמות, שנאמר: "ושפטנו מלכנו ויצא לפנינו ונלחם את מלחמותינו" - לא ידעתי שמשפט ומלחמות זה תפקיד רוחני?","502","","2936","True","True","False","","187","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44247","44245","עוד מקור מהרמב"ם הסותר לדבריך:|","18/04/16 22:50","י ניסן","תשע"ו","22:50","אשבח","הדגש|רמב"ם הלכות בית הבחירה פרק ו ה' טז|סדגש|

"ולמה אני אומר במקדש וירושלים קדושה ראשונה קדשה לעתיד לבוא, ובקדושת שאר א"י לענין שביעית ומעשרות וכיוצא בהן לא קדשה לעתיד לבוא, לפי שקדושת המקדש וירושלים מפני השכינה ושכינה אינה בטלה, והרי הוא אומר והשמותי את מקדשיכם ואמרו חכמים אף על פי ששוממין בקדושתן הן עומדים אבל חיוב הארץ בשביעית ובמעשרות אינו אלא מפני שהוא כבוש רבים וכיון שנלקחה הארץ מידיהם בטל הכבוש ונפטרה מן התורה ממעשרות ומשביעית שהרי אינה מן ארץ ישראל, וכיון שעלה עזרא וקדשה לא קדשה בכיבוש אלא בחזקה שהחזיקו בה ולפיכך כל מקום שהחזיקו בה עולי בבל ונתקדש בקדושת עזרא השנייה הוא מקודש היום ואף על פי שנלקח הארץ ממנו וחייב בשביעית ובמעשרות על הדרך שביארנו בהלכות תרומה".","507","","2936","True","True","False","","229","79.182.39.231","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44248","44245","זה רמב"ם מפורש בהלכות בית הבחירה ו' טז","18/04/16 22:52","י ניסן","תשע"ו","22:52","אליצפן","<טז> וְלָמָּה אֲנִי אוֹמֵר בַּמִּקְדָּשׁ וִירוּשָׁלַיִם שֶׁקְּדֻשָּׁה רִאשׁוֹנָה קִדְּשַׁתָּן לֶעָתִיד לָבוֹא, וּבִקְדֻשַּׁת שְׁאָר אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לְעִנְיַן שְׁבִיעִית וּמַעַשְׂרוֹת וְכַיּוֹצֵא בָּהֶן לֹא קִדְּשָׁה לֶעָתִיד לָבוֹא?
לְפִי שֶׁקְּדֻשַּׁת הַמִּקְדָּשׁ וִירוּשָׁלַיִם מִפְּנֵי הַשְּׁכִינָה, וּשְׁכִינָה אֵינָהּ בְּטֵלָה; וַהֲרֵי הוּא אוֹמֵר: "וַהֲשִׁמּוֹתִי אֶת מִקְדְּשֵׁיכֶם" (ויקרא כו,לא), וְאָמְרוּ חֲכָמִים: אַף עַל פִּי שֶׁשּׁוֹמְמִין - בִּקְדֻשָּׁתָן הֵם עוֹמְדִין.
אֲבָל חִיּוּב הָאָרֶץ בַּשְּׁבִיעִית וּבַמַּעַשְׂרוֹת אֵינוֹ אֶלָּא מִפְּנֵי שֶׁהוּא כִּבּוּשׁ רַבִּים; וְכֵיוָן שֶׁנִּלְקְחָה הָאָרֶץ מִידֵיהֶם - בָּטַל הַכִּבּוּשׁ, וְנִפְטְרָה מִן הַתּוֹרָה מִן הַמַּעַשְׂרוֹת וּמִן הַשְּׁבִיעִית, שֶׁהֲרֵי אֵינָהּ אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל.
וְכֵיוָן שֶׁעָלָה עֶזְרָא וְקִדְּשָׁהּ, לֹא קִדְּשָׁהּ בְּכִבּוּשׁ אֶלָּא בַּחֲזָקָה שֶׁהֶחֱזִיקוּ בָּהּ, וּלְפִיכָךְ כָּל מָקוֹם שֶׁהֶחֱזִיקוּ בּוֹ עוֹלֵי בָּבֶל וְנִתְקַדֵּשׁ בִּקְדֻשַּׁת עֶזְרָא הַשְּׁנִיָּה הֲרֵי הוּא מְקֻדָּשׁ הַיּוֹם, וְאַף עַל פִּי שֶׁנִּלְקְחָה הָאָרֶץ מִמֶּנּוּ, וְחַיָּב בַּשְּׁבִיעִית וּבַמַּעַשְׂרוֹת, עַל הַדֶּרֶךְ שֶׁבֵּאַרְנוּ בְּהִלְכוֹת תְּרוּמָה (א,כו).

הרמב"ם פותח ב"אני אומר" - משמע שאין לרמב"ם מקור מפורש בחז"ל אלא "דבר מדעתו"","502","","2936","True","True","False","","185","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44251","44248","ראה במקום את שאלת הכס"מ על הרמב"ם","18/04/16 23:03","י ניסן","תשע"ו","23:03","אבי גרינבלט","","539","","2936","False","True","False","","78","46.19.86.46","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44253","44248","שים לב","18/04/16 23:09","י ניסן","תשע"ו","23:09","אשבח","כתבת: "הקדושה הראשונה בטלה בגלל שנעשתה ע"י כיבוש" ולא זה מה שאומר הרמב"ם אלא זאת:

חִיּוּב הָאָרֶץ בַּשְּׁבִיעִית וּבַמַּעַשְׂרוֹת אֵינוֹ אֶלָּא מִפְּנֵי שֶׁהוּא כִּבּוּשׁ רַבִּים

להבנתי: החיוב הוא מפני כבוש הרבים
ובהמשך:
וְכֵיוָן שֶׁנִּלְקְחָה הָאָרֶץ מִידֵיהֶם - בָּטַל הַכִּבּוּשׁ, וְנִפְטְרָה מִן הַתּוֹרָה
להבנתי: בגלל שֶׁנִּלְקְחָה הארץ בטלה קדושתה.","507","","2936","True","True","False","","224","79.182.39.231","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44259","44249","למה לא הבאת את כל ציטוט הרמב"ם","19/04/16 05:37","יא ניסן","תשע"ו","05:37","הודו_כי_טוב","אולם לדעת הרמב"ם‏[9], למלך יש גם תפקיד רוחני:


ותהיה מגמתו ומחשבתו להרים דת האמת, ולמלאות העולם צדק, ולשבור זרוע הרשעים ולהלחם מלחמות ה', שאין ממליכין מלך תחלה אלא לעשות משפט ומלחמות, שנאמר: "ושפטנו מלכנו ויצא לפנינו ונלחם את מלחמותינו".


והם מציינים את המקור ברמב"ם הלכות מלכים ד,י
והמלחמות הם מלחמות השם רשום בציטוט
וכן יש מחלקות בחז"ל אם להמליך מלך זה חובה או רשות

התורה מגיעה לויקפדיה ואז כל דכפין יצפה וישבע וירווה כמים לים מכסים","207","","2935","True","True","False","","262","109.64.208.10","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44254","44250","ראה יומא יב. והמפרשים שם ובעוד","18/04/16 23:18","י ניסן","תשע"ו","23:18","אשבח","מקומות.
דוקא יש באמתחתי את הפרופורציה כחלק ממקצועי .....
במקרה הזה ראה יותר את היקף מעגל הלימוד ומה שהוא מכיל, אולי תימצא מקום שם לדברי.","507","","2936","True","True","False","","231","79.182.39.231","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44256","44251","בקושיא של הכ"ב דנו רבים.","18/04/16 23:28","י ניסן","תשע"ו","23:28","אליצפן","הכ"מ לא שם לב כי בא"י יש 10 קדושות. כל הקדושות למעט קדושת א"י, נתקדשו לשעתן ונתקדשו לעתיד לבוא. כאשר קדושת בתי ערי חומה זה הגבול התחתון להם לענין קדושות. לכן בתי ערי חומה נהגו בבית שני ותו"מ (שבאים מכח קדושת א"י) לא - אלא רק מדרבנן.

הכ"מ שלא שם לב לנקודה זו - אולם כבר לפני עשרות שנים הרב בנימין זאב בנדיקט זצ"ל עמד על הנקודה הזו והוכיח כי הרמב"ם שם לב להבחנה וכל הקושיות על הרמב"ם כלל לא מתחילות.","502","","2936","True","True","False","","169","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44258","44256","הכס"מ לא שם לב !?!?!","19/04/16 00:27","יא ניסן","תשע"ו","00:27","אבי גרינבלט","דברי הכס"מ: "ומ"מ מ"ש רבינו אבל חיוב הארץ בשביעית ובמעשרות אינו אלא מפני שהוא כיבוש רבים וכיון שנלקחה הארץ מידיהם בטל הכיבוש וכו' וכיון שעלה עזרא וקדשה לא קדשה בכיבוש אלא בחזקה שהחזיקו בה וכו' איני יודע מה כח חזקה גדול מכח כיבוש ולמה לא נאמר בחזקה גם כן משנלקחה הארץ מידנו בטלה חזקה ותו בראשונה שנתקדשה בכיבוש וכי לא היה שם חזקה אטו מי עדיפא חזקה בלא כיבוש מחזקה עם כיבוש וצל"ע":","539","","2935","True","True","False","","131","46.19.86.143","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44436","44259","יש לציין שהקפדת להשיב על אחרון ראשון...","02/05/16 18:42","כד ניסן","תשע"ו","18:42","ממש","אע"פ שמצאתי ע"ז כמה מקורות.
ר' לדוגמא: ברכות ב, א [יש לי רשימה די גדולה בענין, ואין כאן המקום והזמן לפרסמה].","563","","2922","True","True","False","","35","95.86.93.107","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44262","44261","עד שאול לא הייתה מלוכה","19/04/16 10:23","יא ניסן","תשע"ו","10:23","אליצפן","את יהושע לא המליכו. יש טקס המלכה שהיה כלפי שאול ואח"כ דוד ושלמה - משיחה בשמן המשחה.

ליהושע זה לא נעשה ולכן הוא היה כאחד השופטים שהנהיגו את ישראל עד לשאול.

הרב קוק מתכוון שהיה לו דין של מלך מכמה בחינות, אבל הוא עדיין לא היה מלך.

הדגשתי "שופט" כי במהדורות המצונזרות מילה זה משום מה נשמטה. הרבה טעויות בהלכה נעשו בשל כך, למשל שאין היום קדושה מן התורה לחבלי ארץ ישראל הנכבשים ע"י צה"ל, שלא החזיקו בהם לא עולי מצרים ולא עולי בבל. אבל זה לא הנושא בדיון זה.","502","","2935","True","True","False","","204","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44263","44261","אתה רציני? יהושע היה מלך? למה כי הר'","19/04/16 10:49","יא ניסן","תשע"ו","10:49","אשבח","קוק אמר?
אני מקווה שלא לעת כזאת הגענו להביע אמירה כזו שלך כדבר תורני.","507","","2935","True","True","False","","208","79.182.39.231","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44557","44543","מלך נלחם","08/05/16 19:12","ל ניסן","תשע"ו","19:12","דוד כוכב","רמב"ם הלכות מלכים יא: הלכה ד
"ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות ה', הרי זה בחזקת שהוא משיח".","125","","2916","True","True","False","","154","213.151.56.48","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44572","44557","הסוגיא לא דברה על המלך המשיח","09/05/16 11:08","א אייר","תשע"ו","11:08","אליצפן","הסוגיא לא דברה על מלך המשיח אלא על המלך הראשון. מאיזה שלב יש מצווה למנותו האם עם הכניסה לארץ או רק אחרי כיבוש וחלוקה.

אל תכניס את המשיח איפה שלא צריך.","502","","2915","True","True","False","","166","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44577","44572","קרא שוב את הרמב"ם","09/05/16 12:59","א אייר","תשע"ו","12:59","דוד כוכב","מדובר במלך כל שהוא והוא יוצא להלחם ככל מלך רגיל, ורק אם עשה את כל המטלות המנויות בדברי הרמב"ם הוא מוכרז לבסוף כמלך המשיח.","125","","2915","True","True","False","","135","213.151.56.48","0","44200","קידושין|לז ע"ב",""),new Message("44585","44577","אף אחד לא אוסר על המלך להילחם.","09/05/16 20:18","א אייר","תשע"ו","20:18","אליצפן","אף אחד לא אוסר על המלך להילחם - זה ג"כ אחד מסמכויותיו. הסוגיא דנה מאיזה שלב מהכניסה לארץ יש מצווה למנות מלך. אחת הדעות היתה שרק לאחר כיבוש וחלוקה.

ועל זה אנו דנים באשכול.","502","","2915","True","True","False","","163","85.64.155.28","0","44200","קידושין|לז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);