var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4414;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4414","0","האם ניתן לסמוך על משגיחי הכשרות??","13/10/10 20:39","ה חשון","תשע"א","20:39","דוד כוכב","על כך כאן.","125","","4953","True","True","False","","985","95.86.71.3","0","0","עבודה זרה|סא ע"ב",""),new Message("4419","4414","האם מצאת מישהו מהפוסקים שדן בכך?","14/10/10 08:36","ו חשון","תשע"א","08:36","לינקוש","הדברים שכתבת נשמעים משכנעים בהחלט ומעוררים בעיה רצינית.

האם אתה (או גולש אחר) מכיר דיון בפוסקים בנוגע לגבולות הגיזרה של דין "מירתת"? - האם כבר פקפקו בחלות דין זה בכל הסיטואציות?

ראה כאן בפיסקה של "משגיח לכמה דקות".","58","","4952","True","True","False","","178","77.124.199.49","0","4414","עבודה זרה|סא ע"ב",""),new Message("4422","4414","אל תדאג, "רבא שריא" כבר לא תכונה","14/10/10 09:51","ו חשון","תשע"א","09:51","Almuaddib","מקביעתך לגבי מכונת הגילוח ועד ביטול מוסד משגיחי הכשרות - שיטתך ברורה.




תמהני עליך, אם מעז אתה לרכוש לחם שנאפה במאפיה, שהרי לא נמצא המשגיח שם בכל רגע ורגע, לשמר שאכן מנפים את הקמח, מפרישים חלה וכו'.


גם חלב, דומני שאינך יכול להכניס לביתך, משום שלא ברור לך שלא חלבו גוי, ומי יודע מה עירב בתוכו - חלב נאקות או אתונות.


אמור שלום לכרך וליושביו, וצא להקים לעצמך משק אוטרקי. אל תשכח להושיב את אשתך אל הנול והפלך, והשגח שאין היא מערבת צמר עם פשתים מתוך שדעתה קלה.","107","","4952","True","True","False","","169","212.25.82.194","0","4414","עבודה זרה|סא ע"ב",""),new Message("4426","4419","שו"ת משנה הלכות חלק ד סימן קג","14/10/10 14:45","ו חשון","תשע"א","14:45","דוד כוכב",""אשר לכן נראה פשוט דמירתת לא שייך אלא במי שיודע שמי שהוא משגיח על דבר זה ובכל רגע הוא מדקדק אחריו ואחר מעשיו ובידו הוא לעשות או לא לעשות ואי אפשר להשמט ממנו...
...ואם לאחר כל המעשים יתפשוהו יענשוהו בסכום של 52 דולר וכיוצא בו שהוא ממש סכום מינימאלי אצל קאמפאני גדולה כזו ודאי לא שייך לומר בזה מירתת וכאשר באמת מעשים בכל יום אשר כמה וכמה קאמפאניס נתפסים לעבור על חוקי הממשלה בכמה דברים שמשימים במאכלים דברים נגד החק ולא מירתתי מזה".

"ועוד אני אומר סברא ישרה דלא אמרינן מירתת אלא היכא...
אבל במקום שיכול להשמט ולומר שהוא לא עשה הדבר ודאי לא שייך לומר מירתת".","125","","4952","True","True","False","","123","95.86.71.3","0","4414","עבודה זרה|סא ע"ב",""),new Message("4423","4422","שנון","14/10/10 10:12","ו חשון","תשע"א","10:12","לינקוש","תענוג כל פעם לקרוא מחדש את דבריך... [ידע עצום, מקוריות, פתיחות, לשון עשירה, וידע כללי רב, והומור לא מועט]

ספציפית כאן לגבי הערתך:
דווקא ממעקב אחרי מאמרי ותגובות הרב דוד כוכב, התרשמותי היא שגם הוא פתוח מגוון ומקורי וממש לא הולך בתלם צר מאוד.

אלא שאכן כאן - בניגוד לעניין הגילוח שהתקשיתי לקבל - הוא העלה באמת נקודה חשובה הזקוקה לעיון.","58","","4952","True","True","False","","184","77.124.199.49","0","4414","עבודה זרה|סא ע"ב",""),new Message("4429","4423","חס וחלילה, התנצלותי בפני הרב כוכב!","14/10/10 15:49","ו חשון","תשע"א","15:49","Almuaddib","חוששני כי שגיתי, וכי עטוריו של הכלי הפכו בולטים יותר מתוכנו.

אני חולק על שיטת הרב כוכב שהביא כאן, לדיונים, כבר כמה וכמה פעמים. אני חושש כי שיטתו - להציג צד אחד בלבד של ההתלבטות ההלכתית - עלולה לגרום לתקלות רבות, ואין כאן המקום להאריך בכך.

רק משום כך, אני נאלץ להציג, כבר כמה פעמים, את הצד השני. פוסקים רבים שהתירו להתגלח במכונת גילוח, רבנים מכובדים שאינם חוששים לאכול במקום בו יש משגיח כשרות, וכן הלאה.

מחלוקתי עמו אמיתית, ואין בה שום התנצחות אישית חו"ח.

והאמת והשלום נאהב.","107","","4952","True","True","False","","154","212.25.82.194","0","4414","עבודה זרה|סא ע"ב",""),new Message("4430","4429","ראה","15/10/10 00:40","ז חשון","תשע"א","00:40","דוד כוכב","ראשון ראשון, הלואי שתצדק ולא יבואו נגדי בטענות על קולות. אמנם מנית שתי 'חומרות' כביכול בנושאים שעסקנו בהם, אבל כתבתי גם על קולות, ובע"ה עוד נעסוק בכאלו לכשנגיע לסוגיות המתאימות.
צריך לבקש את האמת המתחייבת מהסוגיות, גם אם היא נראית מפתיעה, וגם אם היינו רוצים שהדין יהיה שונה.
אינך יכול להמיר טענות לגופו של עניין בלגלוגים, רק מחשש הנול ואהבת הכרך.
נראה אותך מכניס את אותו פועל (יש לבטא בחילוף האותיות פּ-בּ) למלאכה בביתך ללא השגחה צמודה, מתוך אמונה שהוא לא יגע בתכולת ארנקך וביתך, שהרי קי"ל שהוא מירתת שמא תיכנס הביתה.
איך אתה רוצה שאביא גם את הסברה שמנגד, אם אינני מכיר אותה, וגם אתה לא?
כשאני מכיר סברות כאן ולכאן אני מביא אותן. למשל כאן.

דייקת בתיאורך שבעניין הגילוח כתבתי בנחרצות. גם שם ביקשתי התייחסות לעצם ההוכחות ולא נענתי.
פה לא טענתי בפסקנות שצריך לבטל את מוסד משגיחי הכשרות. הקשתי הכיצד במקומות רבים המציאות אינה כפי המתחייב מהדין. יתכן שדי לפעמים לחזק את ההרתעה, ואת הפיזור והאקראיות של הביקורות.
יתכן שבדיעבד סומכים על כך שרובהּ של הסחורה כשרה, כדברי המאמר שהביא לינקוש.

אחד הקצינים, בעל מפעל לתמציות מאכל, שח לפי תומו שיש לו את כל ההכשרים. שאלתי אותו האם הוא יכול אם ירצה להכניס למוצר איזה חומר בלי שאף אחד יידע, למשל בלילה. הוא ענה שאין לו שום בעיה לעשות זאת.
מסקנה, אם בעל הבית ירא שמים ומבין עניין אין צורך בשום הכשר (רק אולי לאשר שהוא אכן כזה). ואם לאו, לא יעזרו כל ההכשרים. דייקתי בשלושת התנאים: א) בעל הבית. ב) ירא שמים. ג) מבין ענין - מכיר את ההלכות לפרטיהן.

לצערי אינני נאה מקיים (גם לא נאה דורש), ובלית ברירה אני סומך (עדיין?) על ההשגחות.
הרב מרדכי אליהו אמנם לא היה אוכל משום השגחה, אם לא היה מכיר את בעל הבית וסומך עליו. חוץ מקוקה קולה, הוא היה מאלו שידעו את הנוסחה. אמנם היתה לו סיבה נוספת, הוא ראה שבכמה ענינים לא קיימת כלל מודעות מספקת. בהתחלה למשל סברו בבד"ץ שלאשכנזים אין בעיה של בישולי נכרים. והוא גם דאג שהיבוא לא יכלול חדש, והעלה את המודעות לכך.

לסיום, אם תקבל את החומרות כשהן הגיוניות, גם אם אינן מקובלות, אגלה לך גם כמה קולות מעניינות. והלואי שתצדק ולא יבואו נגדי בטענות על קולות.","125","","4951","True","True","False","","157","95.86.71.3","0","4414","עבודה זרה|סא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);