var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44093;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44093","0","כיבוד אב ואם","12/04/16 11:09","ד ניסן","תשע"ו","11:09","גיל ושמחה","בהמשך לנושא כיבוד אב ואם שהחל בדף הקודם אומרת הגמרא שאסור לומר לאב במפורש שלא נהג כהלכה אלא ברמז.

אסמכתא לכך לכך מצאנו בדברי יעקב אבינו לבנו יוסף כמובא במצגת המצ"ב.","363","docx","2941","True","True","False","","993","5.22.135.215","0","0","קידושין|לב ע"א","0-docx"),new Message("44094","44093","שאלה","12/04/16 11:18","ד ניסן","תשע"ו","11:18","הראל","האם לא נכון יותר היה לך להציע כך:

ויאמר (מהפך) יוסף (פשטא) אל אביו (זקף קטון)?","46","","2941","True","True","False","","327","46.121.40.253","0","44093","קידושין|לב ע"א",""),new Message("44097","44094","חלוקת פסוק עם מאמר","12/04/16 11:49","ד ניסן","תשע"ו","11:49","גיל ושמחה","השאלה נכונה.
בפסוק שלפנינו יש מאמר עם פתיחה. כללי הטעמים קובעים, שאם המאמר כולל יותר מחלק אחד, החלוקה העיקרית תהיה לפני החלק האחרון.

ראה המצגת הבאה.","363","docx","2941","True","True","False","","143","5.22.135.215","0","44093","קידושין|לב ע"א","0-docx"),new Message("44100","44094","תשובה כהלכה","12/04/16 12:00","ד ניסן","תשע"ו","12:00","גיל ושמחה","כמדומני שלא השבתי כהלכה.
השאלה שלך לא נוגעת לכללי האמירה בפסוקים אלא לכללי הטעמים.
כללי ה"זקף":
הזקף מחלק את משפט האתנחתא או סוף פסוק במקום ש/אי אפשר לעשות זאת באמצעות "טפחא" בגלל המרחק שבין הטפחא למפסיק בראשי.

במקרה דנן, אם נחלק את המשפט ע"פ הצעתך, יישארו לנו שתי מילים קצרות: "לא-כן" שבמקרה הן גם מוקפות מאותה סיבה ולא נמצאת שום סיבה להציב בהן טעם מפסיק.

גם בהטעמה המקורית המילים "לא כן" באות בטעם משרת (מירכא). לכן, גם כאשר אני מבקש לשנות את סימני הטעמים כדי להטעים אותם לדרש, אני משתדל להיצמד לכללים הקיימים.","363","","2941","True","True","False","","182","5.22.135.215","0","44093","קידושין|לב ע"א",""),new Message("44101","44100","הבהרת השאלה","12/04/16 12:07","ד ניסן","תשע"ו","12:07","הראל","התכוונתי לשאול לגבי ההצעה שלך.

מדוע לא הצעת כך:

ויאמר (מהפך) יוסף (פשטא) אל-אביו (זקף קטון) לא-כן (מרכא) אבי (טיפחא) כי-זה (מונח) הבכור (אתנחתא)...","46","","2941","True","True","False","","399","46.121.40.253","0","44093","קידושין|לב ע"א",""),new Message("44105","44101","כי זה הבכור","12/04/16 13:53","ד ניסן","תשע"ו","13:53","גיל ושמחה","מבחינת כללי פיסוק הטעמים הצעתך נכונה. למרות זאת אני מעדיף את ההצעה שהצעתי כדי להפריד את החלק השלילי (לא כן אבי) מהחלק החיובי (כי זה הבכור). כך נהגו בעלי הטעמים לרוב.
ה"טפחא" סוגר על ה"תביר" מבחינת כוח ההפסק שלו וכך מבדיל הפסוק בין ההוראה השלילית לבין הנימוק.

שאלה חזקה יותר היה עלינו לשאול: מדוע ה"אתנחתא" במילה "הבכור" ועל זה השבתי בתחילה שכך נהוג במשפטי אמירה הכוללים שני חלקים או יותר, שהמפסיק העיקרי בא לפני החלק האחרון.","363","","2941","True","True","False","","191","5.22.135.215","0","44093","קידושין|לב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);