var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44068;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44068","0","האם חובה לחבוש כיפה במפגש עסקי?","11/04/16 06:14","ג ניסן","תשע"ו","06:14","אשבח","מובאת הלכה של ה'אגרות משה' על חבישת כיפה כאן בפורטל (יחד עם עוד שני מקורות נוספים המביאים עוד דעות וכו').

בתשובה לשאלה "אם מותר לילך בגלוי ראש לצורך פרנסתו" פוסק 'האגרות משה', לשאלת אדם בחו"ל, שמותר כאשר חבישת כיפה יכולה לפגוע בסיכויי הקבלה לעבודה או לפגיעה מסויימת אחר הקבלה לעבודה, משום שיש כאן הפסד ממוני גדול שדינית אינו מחוייב בו [אף שתנאי זה, של אי חבישת כיפה, לאו דוקא מפורש בחוזה ההעסקה].

כשנוהגים לפי הפסק בחו"ל זה פשוט (לא לעבוד בשבת בהסכם, לא צריך מטבח כשר וכו'), אני שואל האם יש מציאות לפסק זה גם בארץ ישראל בימינו?

(וסתם הרהורי לב: אנו רואים בימינו, בעיקר (?) בני נוער, שהיחס בין הקוטר הקטן של הכיפה שלהם ליראת השמים ולמסירותם לעם ולארץ נמצא ביחס הפוך, ומאידך לא עלינו עבריינים עם כיפה גדולה שחושבים שהכיפה מוכיחה על צדיקות החובש אותה.
להבדיל מאלה האחרונים, יש את אחינו שלא חובשים כיפה כלל וביניהם צדיקים וישרים).","507","","2944","True","True","False","","1403","79.182.39.231","0","0","קידושין|לא ע"א",""),new Message("44069","44068",""גודל הכיפה...."","11/04/16 11:00","ג ניסן","תשע"ו","11:00","אבי גרינבלט","אם הרב פיינשטיין זצ"ל פסק במצב מסויים , מן הסתם אם מצב זה מתקיים בכל מקום אחר , מדוע שתשתנה הפסיקה ומדובר כאן על פוסק בעל שיעור קומה לדורות.
השאלה האם התוצאה של זה ודאית או שמא מדובר בהרגשת אי נוחות מצד השואל.
אנו רואים במציאות (ויש לי חבר טוב בעבודה שבמהלך היום אינו חובש כיפה אך שומר מצוות ומקפיד על 3 תפילות ביום) שאכן הכיפה לא תמיד מבטאת לחלוטין את היהודי העומד למולנו.

לפני מספר ימים ראינו שנגעים על ראשי האיברים אינם מטמאים , הסיבה "לכל מראה עיני הכהן" ובמקומות אלו , אין הכהן יכול לראות את כל הנגע בו זמנית.
הרב מרדכי אליהו זצ"ל נשאל לגבי גודל כיפה הראוי וענה שהכיפה חייבת להיראות מכל צידי הראש (לא בבת אחת) , מה שמבטא את הניגוד בין הקדושה (א"צ לראות את הכיפה כולה בו זמנית) לבין הטומאה (חובה לראות את כל הנגע בו זמנית).","539","","2944","True","True","False","","156","81.218.132.64","0","44068","קידושין|לא ע"א",""),new Message("44070","44068","האם נשאלת ?","11/04/16 11:14","ג ניסן","תשע"ו","11:14","עלי","הבעיה היא בד"כ שאנשים כיום פשוט לא שואלים אלא עושים מה שמתחשק להם. ממילא השאלה אינה שאלה. אם מישהו שואל אותי שאלה ברפואה לגבי טיפול, פעמים רבות אני שואל בתגובה : ואם אומר לך לעשות דבר מה, האם אתה מתכוון לשמוע בקולי ? וגם אם יאמר שכו אין זה אומר שבהכרח ינהג כך ובהתמדה.
במקום לדון אם מותר או אסור או צריך, אולי עדיף לברר כיום, מה המשמעות של הכיפה עבור המכסה בה את ראשו, השתייכות לציבור הדתי, היהודי, קשר ליהדות ואמונה, סמל ליראת שמים, קשר ויחס כבוד להורים ולמשפחה, היחס בין כיסוי הראש ושמירת מוסר בכלל ומצוות בפרט, כי בירור כזה יכול להועיל לתת תשובה מעשית מעודדת לחבישת הכיפה וכנגד הגורם הדוחף להסירה.","209","","2944","True","True","False","","199","194.114.146.227","0","44068","קידושין|לא ע"א",""),new Message("44072","44068","אתה בוחן כליות ולב? איך אתה יודע מהי","11/04/16 12:54","ג ניסן","תשע"ו","12:54","Almuaddib","מידת יראת השמים, או רמת המסירות לעם ולארץ?

שמוע שמעתי שבין חובשי ספסלי הישיבות, יש לא מעטים שלא מרשימים במידת מסירותם לעם או לארץ.","107","","2944","True","True","False","","134","82.81.160.69","0","44068","קידושין|לא ע"א",""),new Message("44076","44068","'יחס הפוך' פירושו: ככל ש X קטן יותר Y","11/04/16 14:17","ג ניסן","תשע"ו","14:17","אשבח","גדול יותר וההיפך.
הנני מבקש סליחה שלא הבהרתי המושג בגוף ההודעה המקורית.
רצוני לומר שם, שאין גודל הכיפה בימינו ובסביבתנו מצביע על מידות הבן.
מי שלא ראה ריקודים של הבנים האלה בשמחת תורה, בחתונות וכדו' ~ מפסיד רגעי התעלות נפש מיוחדים!","507","","2944","True","True","False","","247","37.26.148.222","0","44068","קידושין|לא ע"א",""),new Message("44082","44069","הרב מרדכי אליהו אמר לנו בשיעור","11/04/16 22:53","ג ניסן","תשע"ו","22:53","דוד כוכב","שהכיפה תהיה בגודל כף היד.

[ואז אחד המשתתפים הקבועים שאל: זה בסדר? והרכין את ראשו להראות את כיפתו שהיתה קטנה מגודל כף יד. ענה הרב: כן, בסדר גמור! - הרב היה מוכיח רק בדרכי נעם, ושינה מפני השלום ממה שאמר רק לפני רגע...].","125","","2944","True","True","False","","248","212.76.123.9","0","44068","קידושין|לא ע"א",""),new Message("44071","44070","רב המנונא חרג מהמקובל בסביבתו,","11/04/16 12:44","ג ניסן","תשע"ו","12:44","אשבח","(דף כט:), רב הונא בריה דרב יהושע לא מסגי ארבע אמות בגילוי ראש (לא.) האם הוא חרג מסביבתו לכיוון השני? ואולי אני יכול מכלל הן ללמוד שאפשר ללכת ארבע אמות בגילוי ראש?
אני רואה בכיסוי ראש הצהרת אמונים לקיום מצוות, וככל שיותר אנשים הולכים בכיסוי ראש יש יותר המלכת שם שמים (ברור שאנו לא מדברים כאן על חובת כיסוי ראש לנשים נשואות) ולא משנה שסוג הכיפה, הכובע וכו' שונים ומסגירים את השתייכותו לקהילה זו או אחרת.

מאידך כשמישהו הולך בגילוי ראש היום בעיר בישראל אינו חורג מסביבתו, וכשהוא רוצה להזדהות עם סביבתו הוא יחבוש כיפה הנהוגה בסביבתו. זה יעשה אותו ירא שמים?","507","","2944","True","True","False","","286","37.26.147.202","0","44068","קידושין|לא ע"א",""),new Message("44074","44072","'יחס הפוך' משמעו בהקשר שכתבתי הוא","11/04/16 13:06","ג ניסן","תשע"ו","13:06","אשבח","שאין גודל הכיפה הקטנה מודיע שהאדם מתחתה הוא גם 'ראש קטן' בכל השייך למצוות אלא ההיפך הוא הנכון ~ הם ענקים! ומי שרואה אותם בשיעורים ובתפילות יודע מה כוונתי.","507","","2944","True","True","False","","239","37.26.148.198","0","44068","קידושין|לא ע"א",""),new Message("44075","44074","אז לא הבנתי אותך לפניכן. סליחה!","11/04/16 13:28","ג ניסן","תשע"ו","13:28","Almuaddib","","107","","2944","False","True","False","","154","209.88.198.77","0","44068","קידושין|לא ע"א",""),new Message("44092","44082","סיפור מוכר על ר' אריה זצ"ל","12/04/16 10:04","ד ניסן","תשע"ו","10:04","אבי גרינבלט","פעם אחת, הרב הלך ברחוב והבחין לפתע בבחור שהכיר משכונת גאולה, חייל צעיר שהגיע לחופשה מהצבא. הרב חצה חיש מהר את הכביש לעבר הבחור הצעיר, והושיט לו את ידו לברכה, שהרי לא ראה את הבחור הצעיר זה זמן רב. "שלום עליכם" אמר הרב בשמחה. "אנא, בוא לביתי. אני רוצה מאד לשתות איתך תה, לדבר איתך קצת, לשמוע מה חדש, תספר לי על מעשיך בצבא".

החייל הצעיר נראה די נבוך. "כבוד הרב", הוא אמר, "אני לא חושב שיהיה הוגן מצידי לבוא אל ביתך. אני... אני כבר לא חובש כיפה".
הרב אריה חייך אליו בחמימות ואחז בידו. "אתה בטח יודע שאני אדם נמוך קומה" אמר לו. "אני רואה אותך, נכון, אבל אני לא גבוה מספיק כדי לראות אם אתה חובש כיפה או לאו. מה שכן אני רואה, הוא את הלב שלך. והרשה לי לספר לך, הלב שלך טוב ורחב, וזה מה שחשוב. ועוד דבר יש לציין, אתה חייל, ואתה מסכן את חייך למען כל עם ישראל. אנא, שב איתי לכוס תה, אני חושב שהכיפה שלך גדולה יותר משלי".

אשריך שזכית ללמוד אצל הרב מרדכי אליהו זצ"ל , אני שמעתי את הדברים מפי בנו הרב שמואל שליט"א","539","","2943","True","True","False","","153","81.218.132.64","0","44068","קידושין|לא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);