var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43978;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","44"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43978","0","".. מי שהיה מזה.." האם הזאה צריכה כוונה?","05/04/16 05:39","כו אדר ב","תשע"ו","05:39","אשבח","היום אנו לומדים בדף: ‏"...הרי מי שהיה מזה, ונתזה הזאה על פיו, רבי אומר: היזה, ‏
וחכמים אומרים: לא היזה"
‏למסקנה בדף של היום לומדים שמספיק שתגיע כמות כלשהי של מי חטאת לכל מקום בעור הנטהר ,אבל לא על לשונו, כדי לטהרו .

מִטֶּבַע הזאת המים שאינם נופלים תמיד על המקום הרצוי.....

.... אך האם די בהזאה ללא כוונה כדי לטהר אדם או כלים שנטמאו?

בקובץ המצורף תמצא:

=מה אם כוונת המזה להזות על אדם אך ההזאה נפלה‎ ‎על‎ ‎דבר‎ ‎שאינו‎ ‎מקבל‎ ‎טומאה‎ ?‎‏ומה עם שארית המים שבאזוב?

=מה אם כוונת המזה להזות על דבר‎ ‎שאינו‎ ‎מקבל‎ ‎טומאה אך ההזאה נפלה על אדם ‏שיש בו דין טומאה? ‎‏ומה עם שארית המים שבאזוב במקרה זה?

=מהי כמות מי החטאת שצריכה להיות בכלי?","507","pdf","2947","True","True","False","","1131","79.180.216.44","0","0","קידושין|כה ע"א","0-pdf"),new Message("43983","43978","אולי עוד הבנה","05/04/16 11:37","כו אדר ב","תשע"ו","11:37","אבי גרינבלט","נראה לעניות הדעת שהדיון בגמרא אצלנו הוא מצד הענין שהאיבר שעליו מזים חייב להיות גלוי וכאן נחלקו האם הלשון מוגדרת כאיבר גלוי אם לאו.
וכך פוסק הרמב"ם בהל' פרה אדומה , יב,א
"אדם שנטמא במת והזה עליו כיון שנגע כל שהוא ממי הנדה בכל מקום מעור בשרו של טמא עלתה לו הזייה אפילו נפלה ההזאה על ראש אצבעו או על ראש שפתו אבל אם נגעה בלשונו אינה כלום אע"פ שהלשון כאיברים שבגלוי לענין טומאה כמו שביארנו אינן כאיברים שבגלוי לענין הזאה וטבילה וכן כלי שנטמא במת והזה עליו כיון שהגיע לגופו של כלי כל שהוא ממי הנדה עלתה לו הזאה".","539","","2947","True","True","False","","145","81.218.132.64","0","43978","קידושין|כה ע"א",""),new Message("43984","43983","פשוט שרק הוספתי על סוגיית הגמרא","05/04/16 12:41","כו אדר ב","תשע"ו","12:41","אשבח","את התשובה לשאלה שלא נידונית כלל בדף היום: "האם הזאה צריכה כוונה?".
לכן כבר בראש הדברים כתבתי : "‏למסקנה בדף של היום לומדים שמספיק שתגיע כמות כלשהי של מי חטאת לכל מקום בעור הנטהר ,אבל לא על לשונו, כדי לטהרו".
מכאן שמה שהבאתי בקובץ המצורף מרחיב בעניין ההזאה ואינו משפיע כלל על לימוד הסוגיא דהיום.
"כמו שאין סכין מתחדדת אלא בירך חברתה כך אין ת"ח משתבח אלא בחבירו"!","507","","2947","True","True","False","","227","79.180.216.44","0","43978","קידושין|כה ע"א",""),new Message("43985","43984",""יפרח בימיו , צדיק...."","05/04/16 12:46","כו אדר ב","תשע"ו","12:46","אבי גרינבלט","","539","","2947","False","True","False","","103","81.218.132.64","0","43978","קידושין|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);