var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43902;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","52"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43902","0","כיצד הועילה קבלת הקידושין של רבקה ?","31/03/16 14:22","כא אדר ב","תשע"ו","14:22","אבי גרינבלט","שאלתו של רב שלמה קלוגר (חכמת התורה - תולדות)
ומוכיח מסוגיתנו בדף יט,א בדברי רבא בשם רב נחמן "אומר אדם לבתו קטנה , צאי וקבלי קידושייך" וכבר תמה על כך תוס' (תוד"ה "אומר" החל מ "וא"ת") במקום ועונה, היות וזה בהוראת אביה , נחשבת כדעת מקנה ולכן גם רבקה אמנו קיבלה קידושיה עוד מחוץ לחרן.
זה הסימן שאכן אליעזר ביקש מהקב"ה שכבר מחוץ לעיר ידע שאכן היא מיועדת לקידושין ליצחק שהרי אם לא היתה מגיעה חוץ לעיר , מי יערוב שאביה אכן יסכים לקידושין אלו ובקשתו אכן היתה לזכות ולראות נערה שאביה כבר הסכים לקידושיה ובזה נתקיים "ועשית חסד עם אדוני" ונתן בלב אביה ליתן לה רשות להתקדש ויקדשנה ולא יוכלו לחזור בהם.","539","","2951","True","True","False","","830","81.218.132.64","0","0","קידושין|יט ע"א",""),new Message("43910","43902","לכו"ע בת 14 מקבלת קידושיה ככל בוגרת.","31/03/16 17:49","כא אדר ב","תשע"ו","17:49","Almuaddib","","107","","2951","False","True","False","","91","77.126.166.174","0","43902","קידושין|יט ע"א",""),new Message("43911","43910","אכן הייתה בת 14 למקבלים את הוכחת","31/03/16 18:48","כא אדר ב","תשע"ו","18:48","אשבח","ה"ר שמואל חסיד משפיר"א שמחשב שרבקה הייתה בת י"ד (להלן מובא בתוס יבמות סא:).

אך הדרשה שהובאה מבוססת, יש להניח, על 'סדר עולם' = ועל רש"י בבראשית פרשת תולדות, פרק כה פסוק כ: וַיְהִ֤י יִצְחָק֙ בֶּן־אַרְבָּעִ֣ים שָׁנָ֔ה בְּקַחְתּ֣וֹ אֶת־רִבְקָ֗ה בַּת־בְּתוּאֵל֙ הָֽאֲרַמִּ֔י מִפַּדַּ֖ן אֲרָ֑ם אֲח֛וֹת לָבָ֥ן הָאֲרַמִּ֖י ל֥וֹ לְאִשָּֽׁה:
ושם מלמד רש"י : בן ארבעים שנה - שהרי כשבא אברהם מהר המוריה נתבשר שנולדה רבקה, ויצחק היה בן שלשים ושבע שנה, שהרי בו בפרק מתה שרה, ומשנולד יצחק עד העקידה שמתה שרה שלושים ושבע שנה, ובת תשעים היתה כשנולד יצחק, ובת מאה עשרים ושבע כשמתה, שנאמר (כג א) ויהיו חיי שרה וגו', הרי ליצחק שלושים ושבע שנים ובו בפרק נולדה רבקה, המתין לה עד שתהא ראויה לביאה שלש שנים ונשאה:


כדאי להביא כבר כאן את סוף התוס' : "וצריך לומר דמדרשות חלוקים זה על זה".

ולכן:

*המקבלים דעת רש"י ללא עוררין ישמחו בשאלת הרב שלמה קלוגר וכפי שהביא אבי.
*והאומר שהייתה בת 14 כשקיבלה קידושיה ככל בוגרת, וכדבריך ישמח בתוס'.

תוס' יבמות סא:
"וכן הוא אומר והנערה טובת מראה מאד - תימה דהכא משמע דרבקה נערה היתה ובסדר עולם (פ"א) תניא בהדיא שהיתה בת שלש כשנשאה יצחק ואי אפשר להגיה דהא תניא התם יצחק אבינו כשנעקד על גבי המזבח היה בן שבעה ושלשים שנה ובו בפרק נולדה רבקה וכתיב ויהי יצחק בן ארבעים שנה וגו' נמצאת שהיתה בת ג' וה"ר שמואל חסיד משפיר"א הוכיח שהיתה בת י"ד מדתניא בספרי ו' זוגות שנותיהן שוות וקחשיב קהת ורבקה וקהת חיה קל"ג כדכתיב בקרא ואם היתה בת י"ד כשנשאה אז החשבון מכוון דכשנולד יעקב היתה בת ל"ד ויעקב היה בן צ"ט כשמתה רבקה הרי קל"ג שהרי כשנתברך היה בן ס"ג שאז מת ישמעאל וכל שנותיו של ישמעאל קל"ז כדכתיב וישמעאל (גדול מיצחק י"ד שנה ויצחק בן ס' שנה בלדת אותם א"כ ישמעאל) בן ע"ד ונשאר מלידת יעקב עד סוף שני ישמעאל ס"ג וי"ד נטמן בבית עבר כדאמרינן במגילה (דף יז.) ועשרים שנה בבית לבן ושתי שנים בדרך ואז מתה רבקה כדדרשינן (מדרש רבה קהלת פ"ב) אלון בכות שתי בכיות של רבקה ומניקתה הרי צ"ט וצריך לומר דמדרשות חלוקים זה על זה".","507","","2951","True","True","False","","255","79.180.216.44","0","43902","קידושין|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);