var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4387;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4387","0","מדוע נאמר "בכוונה"?","12/10/10 11:30","ד חשון","תשע"א","11:30","שאינו יודע לשאול","אמר רב אשי האי עובד כוכבים דנסכיה לחמרא דישראל בכוונה אע''ג דלזבוניה לעובד כוכבים אחרינא אסור שרי ליה למישקל דמיה מההוא עובד כוכבים מאי טעמא מיקלא קלייה

איך אפשר לנסך לא בכוונה?
מה הכוונה של "בכוונה"?","48","","4947","True","True","False","","962","84.229.155.187","0","0","עבודה זרה|נט ע"ב",""),new Message("4396","4387","המממ","12/10/10 16:22","ד חשון","תשע"א","16:22","Almuaddib","היו לי כמה תשובות מפולפלות, אבל אז עיינתי, וראיתי שגם בכת"י פאריס וגם בכת"י של בית המדרש בניו-יורק, הניסוח מעט שונה, והמלה "בכוונה" כלל לא מופיעה...

וכך הוא הנוסח בשני כתבי יד אלו:

"... האי גוי דנסכיה לחמריה דישראל שלא בפני ע"ז שרי למשקל..."","107","","4947","True","True","False","","119","212.25.82.194","0","4387","עבודה זרה|נט ע"ב",""),new Message("4397","4396","סברה + גירסה","12/10/10 19:54","ד חשון","תשע"א","19:54","לינקוש","בחשק שלמה כתב שלכאורה היינו בכוונת מגע וכוונת ניסוך ולאפוקי אם היה מכוין למדוד דאז היה מותר בהנאה, ובהמשך דבריו הביא מחלוקת תוס' ורמב"ם מה הדין אם היה בכוונת היזק.

וראה כך גם כאן באות ט.

אך כפי הגירסה שהבאת, כך כתב גם בדק"ס אות מ (בשם כת"י מינכן וראשונים).
[האם כתבי היד שהבאת זמינים באינטרנט, ואז אוכל להביא אליהם לינק?]","58","","4947","True","True","False","","168","77.127.205.4","0","4387","עבודה זרה|נט ע"ב",""),new Message("4399","4397","הנה","12/10/10 23:17","ד חשון","תשע"א","23:17","דוד כוכב","פריס
ניו יורק","125","","4947","True","True","False","","126","95.86.103.51","0","4387","עבודה זרה|נט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);