var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43673;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43673","0","שאלות בגמרא","12/03/16 21:31","ב אדר ב","תשע"ו","21:31","myourvexel","1.למה מבחינה הגיונית האבא יכול למסור את ביתו לקידושין בעל כורחה("כי ימכור איש את ביתו לאמה")?
2.למה מעשה ידיה שייכים לאביה??(מבחינה הגיונית)
3.למה אונס ומפתה משלם לאביה ולא לה?(כנ"ל לגבי בושת ופגם)","570","","2970","True","True","False","","926","85.64.7.142","0","0","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43678","43673","החיים לא תמיד היו קלים","12/03/16 22:32","ב אדר ב","תשע"ו","22:32","דוד כוכב","בהיותנו חיים בתקופה של שפע, קשה לתאר את המציאות הקשה של החיים בתקופות שונות.
האב עובד קשה מהבוקר עד הערב לפרנס את משפחתו ובכללה גם בתו, וקרה שהבת הרוויחה דבר מה. האם הגיוני שעד עכשיו הוא נתן לה הכל, ועכשיו היא לא תשתתף מעט בהוצאות? ההוצאות על האב והרווחים רק לבת?!

לפעמים לא ניתן היה לגדל את הבת ולשומרה אם לא על ידי מסירתה לאשה או אפילו לאמה עבריה. מי אמור להחליט אם זה המצב אם לא ההורים?","125","","2970","True","True","False","","210","164.138.126.232","0","43673","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43689","43678","תשובתך תמוהה ביותר! אם כך שימכור את הבן","13/03/16 13:46","ג אדר ב","תשע"ו","13:46","אשבח","למה דוקא "את בתו"?

אם זו תשובתך - אז:
- מדוע אין האם רשאית למכור את בתה לאמה?
- מדוע אין האב רשאי למכור את בנו?

הרי גם בשני המקרים הנ"ל יינתן פתרון כלכלי לאב המסכן וקשה היום... לפי הצעתך!

אלא ש:
מצוות, חוקי ומשפטי התורה לא נקבעים לפי מדד יוקר המחיה ולא לפי ה- OECD
!!

וכי ביכולתך, ובסוג הגיון זה שאתה מביא כתשובה, אתה יכול לתת הסבר הגיוני-אנושי בחוקות התורה ?

תשובות לשאלות ששאל השואל אנו מוצאים בגמרא - וללא ממין התשובה שנתת!

איזה תשובה סוציואקונומית תוכל להשיב על שאלות כגון:

1. למה אנדרוגינוס או טומטום לא נמכרים ע"י האב כעבד/אמה?

2. למה האב יכול למכור את בתו לאמה - מרגע לידתה - ורק עד שתביא שתי שערות לאחר גיל שתים עשרה ויום?

3. למה האב יכול למכור את בתו לאמה רק כאשר נוהג דין יובל?

4. למה האב רשאי לקדש את בתו ואילו האם לא רשאית לקדש את בתה בחייו?


5. למה אשה שנינגפה ויצאו ילדיה ('כי יגוף איש וכו') לא מקבלת גְּרוּשׁ מדמי הולדות שמשלם הנוגף - ורק הבעל מקבל דמים אלה?

6. למה מציאת בתו לאביה ולא לאמה?

ניסיתי להתמקד בשאלות כעין שאלות השואל היקר, המנומקות במקורותינו, ושאינן יכולות להיות מנומקות עפ"י ההגיון החברתי הנוהג כיום - זאת, כדי להרחיק מהדעה שיכול להיות הסבר הגיוני - שלנו הקטנים - לשאלות ששואל השואל הנכבד.

וכמאמר הגמרא בדף היומי שלנו היום: "תּ֮וֹרַ֤ת יְהֹוָ֣ה תְּ֭מִימָה מְשִׁ֣יבַת נָ֑פֶשׁ עֵד֥וּת יְהֹוָ֥ה נֶ֝אֱמָנָ֗ה מַחְכִּ֥ימַת פֶּֽתִי" (‏תהלים פרק יט, ח). ‏","507","","2969","True","True","False","","221","79.183.10.125","0","43673","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43691","43689","יש נימוקים ותשובות גם לשאלות שהוספת","13/03/16 18:33","ג אדר ב","תשע"ו","18:33","דוד כוכב","אני הבאתי תשובה כללית לעיקרי הדברים כפי שנשאלו כדי לקרב את הדברים להבנה. כמובן שלכשנכנס לפרטים נגיע לתובנות נוספות כגון "לא פלוג", וההבדלים בין האב לאם.","125","","2969","True","True","False","","156","164.138.126.232","0","43673","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43692","43691","ועדיין, במחילה, ודאי שאין מקום לתשובתך","13/03/16 18:48","ג אדר ב","תשע"ו","18:48","אשבח","בלימוד כאן.
שוב במחילה, אבל הערתי נדרשת.

במה שכתבת שתשובתך ניתנה "כדי לקרב את הדברים להבנה..." מסתתרת הנחה שדי לו בכך לשואל שיקבל "תשובה כללית לעיקרי הדברים" כדבריך, למה אתה חושב שזה עדיף לו על תשובה אמיתית ונכונה?

הרי בתשובתך אין אף לא רמז אמיתי אחד לתשובה במקורות - ואולי יש בזה כדי להרחיק ולא לקרב להבנה נכונה?","507","","2969","True","True","False","","200","79.183.10.125","0","43673","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43701","43692","זו תשובה אמיתית","14/03/16 10:13","ד אדר ב","תשע"ו","10:13","דוד כוכב","השואל ביקש להבין את ההלכה מבחינה הגיונית.
אינך צודק בטענה שלא ניתן לתת הסבר הגיוני-אנושי בחוקות התורה.
בגמרתנו מובאים דברי רשב"י המסביר באופן הגיוני את ההלכה שבקידושין הבעל הוא שצריך להיות המבצע - "שדרכו של איש לחזר על אשה".
רשב"י וחבריו אוחזין בדרך זו במקומות רבים נוספים, ראה למשל בח"י הפעמים בש"ס בו מוזכר הביטוי: [ו]מפני מה אמרה תורה וכו'.
גם ראשונים רבים אחזו בדרך זו וביארו בטעמים הגיוניים אף מצוות שעל פניו נראה שהן שמעיות וטעמיהן מושתתים על סודות עמוקים.

כמו כן הסברתי לבקשת השואל למה נצרכה התורה לאפשר למכור את הבת לאמה, וכי לא עדיף שתשאר ותתחנך בבית? התשובה היא שאכן בימים כתיקונם לא מוכרים את הבת, ובהמשך המסכת נראה שגם לא מקדשין אותה מבלי לקבל את הסכמתה. ואולם התוספות מיד יעיר שבימיו קיימות סיטואציות שבהן עדיף לנהוג כדין תורה היסודי.","125","","2968","True","True","False","","182","164.138.126.232","0","43673","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43702","43701","וכי צריך ללמדך הנאמר על "זאת חקת התורה"?","14/03/16 10:27","ד אדר ב","תשע"ו","10:27","אשבח","אם אתה צודק כשאתה כותב על דברי: "אינך צודק בטענה שלא ניתן לתת הסבר הגיוני-אנושי בחוקות התורה.".

אנא הסבר באופן הגיוני:

1. מדוע הזאת מי חטאת מטהרת טמא מת?
2. אם המת עצמו לא טמא מדוע הנוגע בו נטמא?


לגבי שאר מה שכתבת הרי זה ריבוי מילים המסיט מן העיקר ואין בו כדי לשנות דעתי על תשובתך.","507","","2968","True","True","False","","182","37.26.148.213","0","43673","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43706","43702","הבאת את היוצא מהכלל המעיד על שאר הכלל","14/03/16 15:20","ד אדר ב","תשע"ו","15:20","דוד כוכב","קהלת רבה פרשה ז, ד:
"אמר שלמה על כל אלה עמדתי ופשפשתי ופרשה של פרה אדומה חקרתי, כיון שהייתי יגע בה ודורש וחוקר בה אָמַרְתִּי אֶחְכָּמָה וְהִיא רְחוֹקָה מִמֶּנִּי (קהלת ז, כג)".
השאלות ששאלת נענו בתשובה זו במסכתות יומא דף יד ע"א; ונדה דף ט ע"א.

אבל בשאר הדינים והמצוות היה שלמה יגע דורש וחוקר, מחכים מבין ומלמד.","125","","2968","True","True","False","","160","164.138.126.232","0","43673","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("43709","43706","שלמה החכם מכל אדם ולא דוד... ואפילו","14/03/16 15:28","ד אדר ב","תשע"ו","15:28","אשבח","שלמה לא נתן תשובה כי עדיין ילוד אשה הוא.
וגם חכמים בגמרא לא הצליחו וכל שהעלו מלימודם הוא כמו האבק שמעלה השועל הרץ במדבר ~ לא כלום!

ובעצם תשובתך מוכח היפך מטענתך שאיני צודק ~ וראה שוב שאמרתי אמת !

וחזרנו לאמת: אינך יכול לתת טעם הגיוני לחקת התורה.
וכידוע על טעמי מצוות יש ויש גדולים שכתבו","507","","2968","True","True","False","","196","37.26.148.253","0","43673","קידושין|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);