var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43401;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43401","0","טעמא דרבי יוסי","23/02/16 15:42","יד אדר א","תשע"ו","15:42","דוד כוכב","למה לא רצה רב הונא להסביר לרב נחמן מיד?
למה רב הונא לא ידע בעצמו כמי הלכה?
למה הוא ביקש מרב נחמן שישאל?
מהי סברתו של רבי יוסי?

על כך כאן.","125","","2988","True","True","False","","915","95.86.69.230","0","0","גיטין|עב ע"א",""),new Message("43402","43401","האם אכן","23/02/16 16:26","יד אדר א","תשע"ו","16:26","עלי","יש לנו בכל המקומות (!) את נימוקיו של ר' יוסי שנמסרו לתלמידיו או שזו רק קביעה כללית שאנו סומכים עליה ? אם לא תמיד, היש סטטיסטיקה על כמה מקומות שיש וכמה שלא ?","209","","2988","True","True","False","","131","194.114.146.227","0","43401","גיטין|עב ע"א",""),new Message("43408","43401","השאלה הבאה היא","24/02/16 09:38","טו אדר א","תשע"ו","09:38","עלי","יפה שלר' יוסי יש תמיד, אבל תמיד, נימוק משכנע, פסוק מפורש, סברא חותכת והכרעה.
ברם :
א. הרי גם לבעל הדעה המנוגדת יש תמיד נימוק, מה יתרונו של ר' יוסי בנימוקו שציינו החכמים ש'נימוקו עמו' מה הכוונה 'עמו' ?
ב. מדוע באמת הוכרעה הלכה כמותו מחברו ? מה יותר טוב בנימוקו שלו משל חברו ? מה באותם מקרים שלא הוכרעה הלכה כמותו , האם רק מפני שדעתו דעת יחיד. האם אז נימוקו פחות טוב או פחות משכנע ?
ג. מה המיוחד בראייתו הפיזית יחד עם מתן הנימוק, וכי מי שראה את ר' מאיר ונימוקו לא היה משתכנע ?","209","","2987","True","True","False","","147","194.114.146.227","0","43401","גיטין|עב ע"א",""),new Message("43405","43402","למה אתה צריך סטטיסטיקה אם","23/02/16 17:39","יד אדר א","תשע"ו","17:39","אשבח","בתוך מאמר הרב כוכב מצוטט רש"י: "פירושו עמו לתת טעם לכל דבריו שהיה מיישב את דבריו"?","507","","2988","True","True","False","","176","37.26.148.158","0","43401","גיטין|עב ע"א",""),new Message("43406","43402","מה שלא מפורש - אידך זיל גמור","23/02/16 20:47","יד אדר א","תשע"ו","20:47","דוד כוכב","ניתוספו לעיל במאמר קישורים נוספים.","125","","2988","True","True","False","","156","95.86.69.230","0","43401","גיטין|עב ע"א",""),new Message("43409","43406","....ועוד קישור...","24/02/16 11:14","טו אדר א","תשע"ו","11:14","אבי גרינבלט","כתובות אינטרנט נלוות:
גם במסכת מעילה","539","","2987","True","True","False","","100","81.218.132.64","0","43401","גיטין|עב ע"א",""),new Message("43410","43408","אולי עוד הבנה","24/02/16 11:36","טו אדר א","תשע"ו","11:36","אבי גרינבלט","ואולי הביטוי "נימוקו עמו" מכסה על מהות עמוקה יותר בהנהגותיו של רבי יוסי .
היה מרבה לפסוק כפשרה בין דעות.
התנגד באופן עקרוני לריבוי מחלוקות .
דבריו על כבוד התורה ""כל המכבד את התורה - גופו מכובד על הבריות; וכל המחלל את התורה - גופו מחולל על הבריות"
רבי יהודה הנשיא ביטל את דעתו מול דעתו של רבי יוסי בשני ביטויים מרגשים "כבר הורה זקן" ועוד מהירושלמי "כשם שבין קודשי הקודשים לבין חולי חולין, כך בין דורנו לדורו של רבי יוסי".
אולי כאותה הבחינה שעל פיה נבחרו בית הלל כפוסקי ההלכה "שלוש שנים נחלקו בית שמאי ובית הלל. הללו אומרים הלכה כמותינו, והללו אומרים הלכה כמותינו. יצאה בת קול ואמרה: אלו ואלו דברי אלוהים חיים הן, והלכה כבית הלל. וכי מאחר שאלו ואלו דברי אלוהים חיים - מפני מה זכו בית הלל לקבוע הלכה כמותן? מפני שנוחין ועלובין היו, ושונין דבריהן ודברי בית שמאי. ולא עוד, אלא שמקדימין דברי בית שמאי לדבריהן".","539","","2987","True","True","False","","122","81.218.132.64","0","43401","גיטין|עב ע"א",""),new Message("43413","43408","ואולי עוד נקודה","24/02/16 14:07","טו אדר א","תשע"ו","14:07","אבי גרינבלט","המשנה בעג,א מביאה מחלוקת בין רבי יהודה לרבי יוסי על ורבי יהודה למעשה פוסק לחומרא עד כדי כך חמורה (ואולי קצת "קשה לעיכול") כאשר במקרה המדובר לו יצוייר שהאשה מזנה , לדברי רבי יהודה , היות והגט עדיין לא חל (גם אם יחול בעוד רגע) דין האשה בחנק כדין אשת איש גם אם עוד מעט יתברר שלא היתה אשת איש.
רבי יוסי אולי עפ"י העקרונות המוזכרים לעיל , למעשה "ממתן" את הדין בכוח נימוקיו ומחייב באשם תלוי היות ומרגע נתינת הגט גם אם לא נפטר הבעל היא ספק מגורשת ובכך ניצלת מדין חנק.(הרא"ש והטור פוסקים להלכה כרבי יוסי בניגוד לדעת רוב הפוסקים שסוברים שמגורשת לגמרי - רי"ף,רמב"ם,מגיד משנה)","539","","2987","True","True","False","","94","81.218.132.64","0","43401","גיטין|עב ע"א",""),new Message("43415","43408","לא כולם נימוקם עמם","24/02/16 17:33","טו אדר א","תשע"ו","17:33","דוד כוכב","הרמב"ן כותב שלא הכל ראיות מוחלטות, פעמים נראה לחכם דין ופירוש, למרות שאינו יכול לפרוט זאת לראיות מתמטיות.
ראיות רבי יוסי היו מנומקות כך שגם אחרים נוכחו בצדקתו.


הקדמה למלחמת ה':
ואתה המסתכל בספרי אל תאמר בלבבך כי כל תשובתי על הרב רבי זרחיה ז"ל כולן בעיני תשובות נצחות ומכריחות אותך להודות בהם על פני עקשותך ותתפאר בהיותך מספק אחת מהן על לומדיה או תטריח על דעתך להכנס בנקב המחט לדחות מעליך הכרח ראיותי אין הדבר כן כי יודע כל לומד תלמודנו שאין במחלוקת מפרשיו ראיות גמורות ולא ברוב קושיות חלוטות שאין בחכמה הזאת מופת בדור כגון חשבוני התשבורות ונסיוני התכונה: אבל נשים כל מאדנו ודיינו מכל מחלוקת בהרחיק אחת מן הדעות בסברות מכריעות ונדחוק עליה השמועות ונשים יתרון הכשר לבעל דינה מפשטי ההלכות והוגן הסוגיות עם הסכמת השכל הנכון וזאת תכלית יכלתנו. ","125","","2987","True","True","False","","263","95.86.69.230","0","43401","גיטין|עב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);