var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43361;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43361","0","מדוע נעלמו השדים ...?","21/02/16 12:50","יב אדר א","תשע"ו","12:50","אבי גרינבלט","מצ"ב דברים המבוססים על דברי מו"ר הרב אביגדר הלוי נבנצאל שליט"א.
יהיו הדברים נר זיכרון לנשמת הרבנית שיפרה נבנצאל ע"ה אשת חבר ובעלת חסד עצומה.","539","pdf","2993","True","True","False","","1240","81.218.132.64","0","0","גיטין|ע ע"א","0-pdf"),new Message("43365","43361","הבעיה היא","21/02/16 14:26","יב אדר א","תשע"ו","14:26","עלי","שכמו שכיום אנשים אינם מאמינים בשדים ורוחות כך גם אינם מאמינים במלאכים, בכל אופן הרי הכרובים במשכן נעשו בצורה מסוימת עם גוף וכנפיים ואנשים נוטים לראות בזה מציאות ולא דימוי ומשל, וחושבים שגם למלאכים כמו לשדים יש גוף אפילו אם הוא רוחני יותר ודק, ואם אין שדים ורוחות המסקנה אצלם שגם מלאכים אין באמת, אם כן מהם המלאכים הנזכרים במקרא ? באמת הרמב"ם הרי סבר שלפחות בחלק מהמקרים מדובר בנביאים או אנשים שנשלחו כשליחי ה' להודעת דברים לבני אדם או בחזון רוחני בו נצפו מלאכים בדמות אנושית משהו, אבל קשה להסביר כך בכל המקרים. אם אין 'באמת' מלאכים אזי גם לא שרפים וחיות קדש אחרות, ואם כן הכל רק רעיוני רוח וחזונות דמיוניים, ואם כן קצרה הדרך להסיק שח"ו לית דין אך גם לית דיין, כי הכל רק במוח ובמחשבת ודמיון בני האדם אבל בפועל אין כלום...
בני האדם מוכרחים שיהיה להם גם משהו מוחשי ממש כדי שיאמינו, כמו שכתוב בתורה 'ומראה כבוד ה' כאש אוכלת בראש ההר' ומשמע שהיה מראה מוחשי ולא רק חזון נבואי בדמיון בני ישראל ( גם הרמב"ם מקבל זאת כרס"ג בספרו מורה לנבוכים ), אמנם לא את האלוקות עצמה ח"ו ראו אלא רק 'כבוד ה'' אך היות וגילוי זה חרג מגדרי גילוי טבעי הבינו שיש גורם נסתר שגילה גילוי זה והוא העצמות הנסתרת. המקרא אינו מבהיר מה וכיצד בדיוק התברר לכל אחד מבני ישראל לגבי אמיתת מציאות ה' במעמד הר סיני והסתרה זו בעצמה גורמת לקשיי אמונה, שכבר אז באו לידי ביטוי בחטא העגל.","209","","2993","True","True","False","","205","194.114.146.227","0","43361","גיטין|ע ע"א",""),new Message("43366","43361","ייש כוח. הבאת דברים בשם גדולים","21/02/16 14:34","יב אדר א","תשע"ו","14:34","אשבח","תאיר באור האמת לכולם !

תודה על הבאת הדברים!","507","","2993","True","True","False","","217","79.179.143.90","0","43361","גיטין|ע ע"א",""),new Message("43388","43361","כדברים אלו כתב בעל הרוקח","21/02/16 22:37","יב אדר א","תשע"ו","22:37","דוד כוכב","רבנו אלעזר מגרמייזא בספר השם עמוד פ:
"וביום שיבטל מעשה כשפים ומעשה שדים והשבעות יבטל יצר הרע ואין עון בעולם ואין צער בעולם".","125","","2993","True","True","False","","180","95.86.69.230","0","43361","גיטין|ע ע"א",""),new Message("43367","43365","הערה בקשר למהלך ההגיוני","21/02/16 15:02","יב אדר א","תשע"ו","15:02","אחיקם קשת","אינני בא כאן לחוות דעה בענייני מלאכים ושדים,
שכבר נאמרו בזה דעות רבות (מחומר וצורה ועד כוחות פסיכולוגיים),
אלא הערתי היא על המהלך ההגיוני שמשקלל בסוגיא מחשבתית את החשש של: "אם אין באמת וכו' אזי וכו' ואם כן וכו' ואם כן קצרה הדרך להסיק שח"ו לית דין וכו'".
בהלכה יש מקרים רבים של חששות מראית העין חשד וכו'. משום שהשאלה היא: "מה לעשות".
בעולם המחשבה לא שייך לשקלל חששות כאלה, כיוון שהשאלה אינה "מה לעשות" אלא "מה נכון". מי שסובר שבאמת אין מלאכים (בלי להיכנס לשאלה מה כן פירושם), לא יכול להתחשב בחשש שאם כך יבוא מישהו לטעות (משום-מה?) שגם אין אלקים.
עולם המחשבה לא יכול להתבסס על "ממה יש לחשוש" (פרט לשאלה מה לפרסם להמון, למשל) אלא על "מה האמת", והיא לא תלויה בחששות.

נ.ב. כיהודה ועוד לקרא, כשמעמיקים בכל שאלה מחשבתית, א"א לגזור שדווקא מצד אחד יכולים לצאת מכשולים. אלא מכל צד יכולים לצאת מכשולים חמורים. יהיה מי שיגיד שדווקא תפיסה לא-רציונלית היא זו שיכולה להרחיק את מחפשי האמת. יהיה מי שיגיד שכל התבטלות בפני ת"ח יכולה להביא לע"ז, יהיה מי שיגיד שכל הגשמת המצוות עלולה להביא להגשמת הבורא... ואין לדבר סוף.","510","","2993","True","True","False","","101","37.60.42.215","0","43361","גיטין|ע ע"א",""),new Message("43394","43365","על איזו הסתרה בהר סיני אתה מדבר?","22/02/16 13:50","יג אדר א","תשע"ו","13:50","אשבח","(בשורות האחרונות שלך).

והרי ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי!!

האם הדעה שכתבת נאמרה במפרשים או שזו סברא אישית שלך?","507","","2992","True","True","False","","204","79.179.143.90","0","43361","גיטין|ע ע"א",""),new Message("43369","43366","אמן","21/02/16 15:09","יב אדר א","תשע"ו","15:09","אבי גרינבלט","","539","","2993","False","True","False","","104","81.218.132.64","0","43361","גיטין|ע ע"א",""),new Message("43399","43394","כוונתי","23/02/16 13:24","יד אדר א","תשע"ו","13:24","עלי","סליחה על האיחור בתגובה, רק עתה אפשרי לי לקרא ולהבהיר :
גם במעמד הר סיני לא כתוב ח"ו ומראה ה' כאש אוכלת, אלא - 'ומראה כבוד ה' כאש אוכלת' .
אם ראו בעיניהם אש ( והכוונה לכאורה : אש של מעלה ) ואילו היתה האש - העצמות, אשר היא אינה גוף אך גם לא ישיגוה משיגי הגוף, הרי שזה בסתירה ל'לא יראני האדם וחי', ואי אפשר לומר כך, ואם כן יוצא שהאש שראו אינה העצמות אלא גילוי מסויים כמראה אש מאת ה', אם כן העצמות נסתרת מחושי אנוש.
אם תאמר ש'ראו' הכוונה בעין השכל, אם כן ג"כ מוסכם שבעין החושית לא ראו דבר.
אם כן, אם לא ראו כלום מהעצמות של הבוי"ת ( מה שהינו ברור ומובן מאליו ), מה כן ראו ( בחוש או בשכל ) שנעשתה ידיעתם ואמונתם במציאות ה' ודאית ?
רק מראה אש מסויים שהבינו שהוא גילוי מה' המעיד על מי ש'מדבר' אליהם ( הרעיון מצוי כבר בכתבי רס"ג ואחריו הרמב"ם לגבי אש של 'הכבוד' ומקוצר המקום לא אצטט כעת ), שהוא עצמו נסתר.
חזרנו לנקודת ההתחלה. כמו שהשדים והמלאכים אינם במציאות החושית אלא בשכל ובמחשבה, אפשר ועלול אדם לחשוב שגם כל האמונה אינה אלא במחשבת החושב. וברור לי שהדברים אינם פשוטים כלל, אך אכמ"ל.","209","","2991","True","True","False","","167","194.114.146.227","0","43361","גיטין|ע ע"א",""),new Message("43400","43399","אם כך, אתה מתייחס למושג הסתרה,","23/02/16 13:34","יד אדר א","תשע"ו","13:34","אשבח","בלי כוונה כמובן, כמו פירוש המילה 'הסתרה' במילון מילים מדעי או לשוני.

אנחנו משתמשים במושג זה בהבנה אחרת.","507","","2991","True","True","False","","199","79.180.135.79","0","43361","גיטין|ע ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);