var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43342;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43342","0",""ומי אמר רבי יוחנן הכי ?"","21/02/16 08:27","יב אדר א","תשע"ו","08:27","אבי גרינבלט","ומה הקושיא ? רבי יוחנן ושמואל לא היו באותה הדעה ? זו גם אינה סתירה בדברי ר"י (כעין הקושיא בהמשך על שמואל כאשר לכאורה דבריו סותרים ממקום אחר)
אם שמואל מביא ציטוט מברייתא ור"י לא יכול לחלוק על ברייתא , מדוע הלשון אינה כלשון הרגילה ("דתניא") ובה מבינים שזהו ציטוט מברייתא ?","539","","2990","True","True","False","","944","81.218.132.64","0","0","גיטין|ע ע"ב",""),new Message("43390","43342","האם כוונתך","21/02/16 23:25","יב אדר א","תשע"ו","23:25","לינקוש","האם כוונתך לשאול מדוע מקשים מאמורא (שמואל) על אמורא (רבי יוחנן)?


ומענין לענין - ראה כאן אות יז","58","","2990","True","True","False","","240","84.94.81.172","0","43342","גיטין|ע ע"ב",""),new Message("43411","43342","ראשית,","24/02/16 12:11","טו אדר א","תשע"ו","12:11","כדי","עיין באמת בגירסת התוס' רי"ד בגליון הגמרא דגרס: איני? והאמר רב יהודה אמר שמואל וכו', והוא משום שאלתך.

ואעיקרא דמילתא, עיין בחידושי הרשב"א בב"ב (ב:) שכתב וז"ל: ורב נחמן אמר שמואל דמקשו מיניה, שאני שמואל דקשיש וסמוך לתנאין הוה ומקשו מיניה כדמקשו מחד מן תנאי. ע"כ. ועי' בתוס' כתובות (ח.) דלגבי ר' יוחנן לא אמרינן רב תנא הוא ופליג. ומיהו, ע"ש שכתבו דר"י גופיה לא החשיב את רב כתנא. ועי' בחולין (צה:) כולהו שני דרב הוה כתב ליה רבי יוחנן: לקדם רבינו שבבבל, כי נח נפשיה הוה כתב לשמואל: לקדם חבירינו שבבבל. ודו"ק.","249","","2987","True","True","False","","476","79.182.12.251","0","43342","גיטין|ע ע"ב",""),new Message("43391","43390","אכן ראיתי במקום אחר את שאלתו של הרשב"א","22/02/16 10:37","יג אדר א","תשע"ו","10:37","אבי גרינבלט","ובאמת הירושלמי מבאר שבאמת לא מקשים מדעת שמואל .
והרשב"א מבאר שבמקרה ששמואל עוסק יש דימיון לעניין שלנו ולכן מקשים מדברי שמואל. אם כך עדיין חסרה לי ההבנה מדוע מקשים משמואל שהיה אמורא ולענ"ד במקביל לר"י שהיה מגדול אמוראי ארץ ישראלאומנם דור שני לאמוראי א"י , אך עדיין מדוע בלשון של קושיא ?
לדברי רבי יעקב ריישר , הקושיא אינה רק מהברייתא אלא גם מדברי שמואל ושוב , הרי זו דעתו של ר"י וחלוק על שמואל ?","539","","2989","True","True","False","","104","81.218.132.64","0","43342","גיטין|ע ע"ב",""),new Message("43392","43391","הקושיה היא מהדין, ואין חולק עליו","22/02/16 13:27","יג אדר א","תשע"ו","13:27","דוד כוכב","הגמרא יכלה לתרץ כפי שעושה לפעמים: גברא אגברא קא רמית?!
אך כאן היא לא ענתה כך כי ברור היה שאין חולק על הדין. דברי שמואל הובאו כדי לתאר במדוייק את הדין שכבר מופיע בעיקרו בברייתא, וממנה עיקר כח הקושיה.","125","","2989","True","True","False","","183","95.86.69.230","0","43342","גיטין|ע ע"ב",""),new Message("43393","43392","עדיין קצת לא מובן לי","22/02/16 13:44","יג אדר א","תשע"ו","13:44","אבי גרינבלט","מדברי הירושלמי , הרשב"א ותפארת יעקב , משמע בבירור שאין דין דברי שמואל כדין הברייתא ובכל אחד מהם מאפיינים שונים וקצת קשה לומר שדברי שמואל מתוארים במדוייק בברייתא או להיפך.
הקושיא על שמואל בהמשך טבעית שכן הגמרא מביאה לכאורה סתירה בדברי שמואל , הקושיא על ר"י לפחות בלשון הקושיא , לא ממש ברורה לי.","539","","2989","True","True","False","","91","81.218.132.64","0","43342","גיטין|ע ע"ב",""),new Message("43412","43411","ישר כח","24/02/16 12:51","טו אדר א","תשע"ו","12:51","אבי גרינבלט","","539","","2987","False","True","False","","71","81.218.132.64","0","43342","גיטין|ע ע"ב",""),new Message("43414","43411","הוספה","24/02/16 17:24","טו אדר א","תשע"ו","17:24","דוד כוכב","בסוף הגמרא בחולין רבי יוחנן אמנם השתכנע ואמר על שמואל "יש לי רב בבבל", אבל רק משום ששמואל הראה שהוא בקי מאוד וגדול ממנו בענייני הטבע - בתחילה בעניני חשבונות העיבור ולבסוף בעניני טרפות הבהמות. משמע שבשאר ענינים לא היה גדול מרבי יוחנן. והרי הכלל שהלכה כרבי יוחנן, מה גם שהיה במערבא ובבל כפופים לא"י, והיה נשיא בית הדין הגדול.","125","","2987","True","True","False","","145","95.86.69.230","0","43342","גיטין|ע ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);