var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4321;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4321","0","פסיכולוגיה הפוכה?","08/10/10 08:18","ל תשרי","תשע"א","08:18","שאינו יודע לשאול","גמרא:
שאל אגריפס שר צבא את ר''ג כתיב בתורתכם {דברים ד-כד} כי ה' אלהיך אש אכלה הוא אל קנא כלום מתקנא אלא חכם בחכם וגבור בגבור ועשיר בעשיר אמר לו אמשול לך משל למה''ד לאדם שנשא אשה על אשתו חשובה ממנה אין מתקנאה בה פחותה ממנה מתקנאה בה

רש"י:
אין מתקנאה בה. אשתו הראשונה אינה מקפדת [כל כך] לשנוא את בעלה [אבל אם פחותה ממנה מתקנאה ומקפדת עליו לשנאתו]:

לכאורה דוקא הייתי חושב הפוך:
אם הבעל נשא אשה חשובה ואיכותית - אז האשה הראשונה עשוייה לקנא,
אבל אם הבעל נשא אשה טיפשה ופחותה - אז, נו... זה לא אמור להפריע כל כך לאשה הראשונה שמרגישה עליונות עליה.","48","","4956","True","True","False","","1054","77.126.217.209","0","0","עבודה זרה|נה ע"א",""),new Message("4324","4321","תשובה","08/10/10 09:57","ל תשרי","תשע"א","09:57","משיב מאורות דף היומי","בוקר טוב,

המשל בא רק לענות על הטענה שאם הקב"ה מקנא בע"ז סימן שיש בה ממש ח"ו.

ועל זה בא המשל שהקנאה של האשה הראשונה היא דווקא בגלל שעזבו אותה שלא בצדק עבור אישה פחות טובה. בגדר, אותי עזבו מקור מים חיים לחצוב להם בורות נשברים. כלומר שעזיבת דבר איכותי עבור פחות איכותי הוא סיבה לקנאה מצד הדבר האיכותי.

אבל כאן נגמר המשל.
ולכן אין להמשיך אותו, ולדון על הקשר הרגשי המיוחד בין איש לאישה שאכן הוא לא העניין כאן.

אבל לגופו של עניין, נראה לי שאתה מייחס לאישה חשיבה גברית, צריך להיכנס לתוך החשיבה הנשית כדי להבין זאת.

אישה רואה את הבלעדיות של הקשר עם בעלה כדבר עליון, כלומר שמרכזי עבור אשה שבעלה יראה אותה כחשובה ומיוחדת.
ואם בעלה מעדיף אישה אחרת היא תמיד נפגעת. כלומר שעבור אישה הבעל הוא זה שקובע את הערך שלה. אין לה עניין בשיפוט עצמי לגבי הערך של עצמה בתוך קשר האישות. [אבל מחוצה לו, כן].

אבל עדיין היא הרבה יותר נפגעת אם העזיבה של בעלה היא גם זלזול בערך שלה, כלומר אם הבעל מעדיף אישה פחותה, זה פוגע גם בערכה כלפי עצמה, משא"כ אם עוזב אותה עבור יותר טובה, היא נפגעת מהעזיבה, אבל לא מהשיפוט של הבעל, כי אכן היא יכולה להבין אותו.

בקיצור, בתוך קשר של אישות, תמיד עיני האישה תלויים בשיפוט של הבעל לגבי הערכת הבעל כלפיה.

[כל זה מוסבר לא רע בספרים של ג'ון גריי].

שבת שלום.

אשמח בתגובתך.","142","","4956","True","True","False","","230","85.130.130.141","0","4321","עבודה זרה|נה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);