var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43202;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43202","0","ג' הערות לדף סב","13/02/16 23:51","ד אדר א","תשע"ו","23:51","המכריע","סב.

א. דאמרינן ליה חזי דאי נגעת בה הדרה לטיבלא. זו הלכה קצת קשה לעיכול. כי נמצא שההלכה מחייבת את הגבל והבדד לשקר לע"ה במצח נחושה.

ב. אין כופלין שלום. לכאורה אם אפשר לומר לגוי איזו תיבה אחרת כמו צפרא טבא וכדומה באופן שיהיה מרוצה, עדיף בכך אם אפשר בלי להחיל עליו שם שמים.

ג. ליטעום מר מידי. מסתבר שאין זה בגדר "דחייה", כלומר שהיה עדיף שלא להטעימו, אלא שזה כל כך נחוץ שזה דוחה את הבעיה בהטעמה לפלגאה, אלא נראה יותר שמלכתחילה אין בכך כל בעיה, כל הבעיה היא בלכבד פלגאה, כגון לקום מפניו, שיש בזה משום החנף לרשע והחזקה בידיו וכדומה, אבל להציע לו לטעום אין בזה שום כבוד מהסוג הנ"ל.","199","","2997","True","True","False","","1100","95.86.104.64","0","0","גיטין|סב ע"א",""),new Message("43205","43202","הע'","14/02/16 09:24","ה אדר א","תשע"ו","09:24","דוד כוכב","א. ר"ל, אם אתה נוגע - אני מכריז שה"הכשר" על ההפרשה אצלך מבוטל ואני לא מגיע יותר.

ג. אפשר שכיבדוהו באכילה אחר שלמדו ממנו מימרא. שמצינו שהיו מכבדים ומאכילים לחכם הראוי, כגון במסכת נדה דף לג ע"ב: "רמא ליה תורא... אמר רב פפא: יהא רעוא דלתאכיל האי תורא לשלמא, הכא במאי עסקינן בכותי חבר. כותי חבר - בועל נדה משוית ליה?! שבקיה...".","125","","2996","True","True","False","","141","95.86.89.112","0","43202","גיטין|סב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);