var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4314;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","56"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4314","0","אמר קרא אתך, אתך בדומין לך","07/10/10 10:55","כט תשרי","תשע"א","10:55","מתפעל","הגמרא לומדת שבן נח לא יכול להקריב טריפה כי כתוב אצל נח:
"אתך", ודרשינן: אתך בדומין לך", ונח לא היה טריפה.
נשאלת השאלה,
לפני כן למדה הגמרא שבן נח לא היה יכול להביא בהמה מחוסרת אבר, ולמדו זאת ממה שנאמר אצל נח: (בראשית ו) "ומכל החי מכל בשר שנים מכל", אמרה תורה הבא בהמה שחיין ראשי אברין שלה.

לכאורה, לאחר שיש לנו לימוד אתך בדומין לך, הרי נח גם לא היה מחוסר אבר, ואם כן שוב הלימוד מכל החי מיותר.","148","","4955","True","True","False","","1017","80.74.119.82","0","0","עבודה זרה|נ ע"ב",""),new Message("4316","4314","תשובה והצעה","07/10/10 11:54","כט תשרי","תשע"א","11:54","עציוני","תוס בדף ו' מעיר על כך וכותב: אתך בדומין לך ומ''מ ליכא למעט מהכא מחוסר אבר ובעל מום כיון שלא היה צריך אלא לקיום העולם .

ואולי אפשר גם להציע שהלימוד של "אתך - בדומין לך" הוא מוגבל, שהרי אף אחד לא מעלה בדעתו שצריך להביא רק חיות בעלות שתי רגליים (כמו נח) וכד'. יתכן שהלימוד הוא לא רק מהמילה "אתך" אלא מ "להחיות איתך", כלומר: צריך להביא בעלי חיים שיוכלו לחיות כל עוד נח חי ויהיו בעלי תוחלת חיים מקבילה לשלו, וממילא זה ממעט טריפות בלבד אך לא בעלי מומין אחרים.","159","","4955","True","True","False","","200","132.70.40.183","0","4314","עבודה זרה|נ ע"ב",""),new Message("4317","4316","יישר כח -","07/10/10 13:15","כט תשרי","תשע"א","13:15","מתפעל","לגמרי שכחתי שהיתה לנו הגמרא הזו בתחילת המסכת.

וההסבר שאתה מציע, יפה הוא.


אמנם תירוץ התוס' קשה בפני עצמו שהרי מדובר באותו פסוק.
אבל אמנם עכשיו ראיתי שהתוס' בעמוד קודם, ה' ע"ב שואל על כך ומיישב.

יום טוב.","148","","4955","True","True","False","","164","80.74.119.82","0","4314","עבודה זרה|נ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);