var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43060;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43060","0","[ללא נושא]","08/02/16 09:00","כט שבט","תשע"ו","09:00","יאירלבני","בבירור השיטות של רבי מאיר ורבי יהודה לגבי קנס שוגג אטו מזיד יש נקודה מעניינת, ואשמח לדעת אם יש למישהו תובנה או הסבר עליה:
בשלב הראשון הגמרא אומרת שרבי מאיר קונס בדרבנן, ששם צריך חיזוק ולא בדאורייתא, ורק במנסך הוא קונס משום חומרא דע"ז.
ורבי יהודה קונס רק בדאורייתא משום ואל בדרבנן שזה יותר קל.
ובמנסך אינו קונס כי משום חומרת ע"ז בדילי מינה.

כבר כאן רואים שר"מ קונס לפי העיקרון של היכן צריך חיזוק ולא מה יותר חמור
ואילו רבי יהודה קונס לפי החומרא,
אך במנסך שיטותיהם מתהפכות...
רבי מאיר כן קונס כי זה חמור ורבי יהודה לא קונס כי בדילי מינה או במילים אחרות - לא צריך חיזוק...

וכן בהמשך בדיון על שביעית מול שבת -
לרבי מאיר לא קונס שבת - כי לא נחשדו ישראל על שבת ובעצם לא צריכה חיזוק.
אך רבי יהודה שבת קונס כי היא דאורייתא, חמורה אך שביעית לא קונס כי היא חמורה בעיניהם, ובעצם אינה צריכה חיזוק.. אך לפי העיקרון שקונס לפי החומרא אדרבה בשביעית צריך לקנוס יותר??

אשמח לביאור.

יאיר","557","","3009","True","True","False","","796","95.86.70.235","0","0","גיטין|נג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);