var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42867;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42867","0","גיור פרטי ?","23/01/16 22:16","יג שבט","תשע"ו","22:16","עלי","אינני בקי בהליכי גיור כיום, אך כאשר אדם משחרר את עבדו הוא לא רק יוצא לחרות אלא גם נכנס לקהל ישראל, ואמנם גם כאשר הוא נקנה לעבד על אדונו לאלצו לקבל על עצמו תורה ומצוות כאשה, אבל הרי אם עובר רק זמן קצר מאד מקנייתו לשחרורו הרי זה בפועל מין הליך גיור פרטי ללא פיקוח בי"ד וללא תקופת לימוד מחייבת כנהוג בימינו. הכיצד אפשרו זאת ? ומה היחס כיום להליכי גיור שכאלו מצד הפוסקים ובתי הדין ?","209","","3022","True","True","False","","892","31.44.136.224","0","0","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42870","42867","לכאורה עבד ששהה בבית ישראל ידע יותר ממה","24/01/16 06:54","יד שבט","תשע"ו","06:54","אלף בית רשי","שמלמדים היום, וכמסופר על טבי","278","","3021","True","True","False","","171","24.201.226.110","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42877","42867","מסתבר ששאלתך היא היסוד","24/01/16 21:05","יד שבט","תשע"ו","21:05","אור חדש","לאיסור "לשחרר עבדו"
כלומר כדבריך זה יעבוד והעבד יכנס לכלל ישראל אלא שחכמיםם העדיפו להשאיר הליך זה בידי הב"ד ולהפקיעו מאנשים פרטיים","458","","3021","True","True","False","","137","84.228.35.24","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42871","42870","דווקא","24/01/16 08:19","יד שבט","תשע"ו","08:19","עלי","הסיפורים במשנה ( ובגמרא ) על טבי עבדו של הנשיא מורים שבד"כ עבדים לא היו 'תלמידי חכמים' כמוהו שהרי הנשיא מציין כמה פעמים שבניגוד לרגיל - 'כשר' היה, וכאמור שאלתי נבעה מהתחושה שהיות וה'גיור' של עבדים היה תלוי באדוניהם בלבד הרי זה גיור פרטי. ושאלתי אם בתי הדין פקחו על גיורים אלו ועל רמת ידיעותיהם של העבדים, כי לכאורה אין שום דרישה לפיקוח כזה ובודאי שלא היו בחינות ידע לקראת השחרור ובהחלט סביר שעבדים השתחררו בלי לדעת הרבה ביהדות אלא רק מה שראו בבתי אדוניהם אך לא ברור כיצד קבלו עליהם עול תורה ומצוות.","209","","3021","True","True","False","","185","194.114.146.227","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42872","42870","תינח טבי, קנה עבד היום ושחררו מחר, מאי?","24/01/16 08:49","יד שבט","תשע"ו","08:49","Almuaddib","","107","","3021","False","True","False","","128","209.88.198.77","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42873","42872","עיקר שאלתי בנפקא מינה להיום","24/01/16 09:23","יד שבט","תשע"ו","09:23","עלי","צודק אלמואדיב שמזה נבעה שאלתי אך עיקר שאלתי היתה בנוגע לאופן הגיור הפרטי ללא פיקוח בי"ד, והרי בימינו אין מאפשרים זאת. מדוע אפשרו זאת אז, או להיפך, מדוע אין מאפשרים זאת כיום ?","209","","3021","True","True","False","","155","194.114.146.227","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42875","42872","לא בדקתי! אבל בד"כ בזמן שהיה נהוג עבדות","24/01/16 15:56","יד שבט","תשע"ו","15:56","אלף בית רשי","הייתה יד ישראל תקיפה על העמים וככלל הגרים בא"י ידעו וחיו את האווירה ובוודאי שמרו כבר קודם ז מצוות ב"נ ולהוסיף במצוות זה כבר קל יותר, והם להיפך חיפשו כל הזמן איך להיטמע בתוך ישראל או בעבדות או בגירות ואכן כנראה עבדות היה איזה שהוא מסלול מקוצר, אבל היום נדרשת חקירה כי המניעים לא תמיד ברורים וכשהענינים לא מתנהלים כהלכה אז מתברר שהגירות הייתה פיקציה להיות שחקן מכבי","278","","3021","True","True","False","","227","24.201.226.110","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42874","42873","הגיור הראשוני היה בפני בי"ד","24/01/16 15:16","יד שבט","תשע"ו","15:16","זילבר פדואל","כמבואר בפרק רביעי ביבמות,
וכבר קיבל עליו עול מצוות (כאשה) + מילה וטבילה.

וכן פסק הרמב"ם (איסורי ביאה יג-יב) :
כשישתחרר העבד צריך טבילה אחרת בפני שלושה ביום שבו תיגמר גירותו ויהיה כישראל.
ואין צריך לקבל עליו מצות ולהודיעו עיקרי הדת שכבר הודיעוהו כשטבל לשם עבדות.


מלשונו יוצא שגם הגיור השני היה מוסדר, כי חייב טבילה חוזרת (וכן כתב תוס' ד"ה שם יבמות מז: ) בפני שלושה.

אולם העיקר ששאלת על קבלת מצוות כבר הוסדר כאמור בגיור ה-1","504","","3021","True","True","False","","203","213.151.40.11","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42876","42875","אבל","24/01/16 16:04","יד שבט","תשע"ו","16:04","עלי","כתבו החכמים על ההליך הטכני הסופי אבל ההכנה היא פרטית ? ההיה פיקוח על לימוד או שרק 'הודיעו' עיקרי המצוות ואידך שילך ללמוד ?","209","","3021","True","True","False","","123","194.114.146.227","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42879","42875","אבל... גם ליהודי בבל היו עבדים...","25/01/16 08:00","טו שבט","תשע"ו","08:00","Almuaddib","","107","","3020","False","True","False","","112","77.125.92.195","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42881","42877","המסקנה אם אני מבין","25/01/16 11:37","טו שבט","תשע"ו","11:37","עלי","היא שהקונה עבד כנעני גם הוא כקונה אדון לעצמו, כי עליו לחנכו ( קודם כל להיות 'כשר' ) ואח"כ ללמדו כ"כ שניתן יהיה אם צריך גם לגיירו ( ואפילו ברגע קצר כרבי אליעזר שגייר עבדו לשם צירוף למניין ) !
המציאות מן הסתם היתה הרבה יותר אפורה מזה...
אגב, מעניין לעניין באותו עניין שנזכר כאן, כפיקציה של שחקני מכבי המתגיירים כביכול כדי לזכות במעמד של תושבות קבע בארץ, אציין שבלמדי בעבר על עבדי הכהנים הנזכרים במסכת סוכה ( לדעה אחת ), כראויים לנגן בכלי שיר בבית המקדש, זאת היתה הרגשתי, שגם הללו נעשו עבדים כדי שיוכלו לנצל את כשרונם במקום המתאים, שכן אילו היו סתם גויים אסור היה להם להיכנס לשם לנגן, אך בהיותם עבדי הכהנים יכלו גם יכלו, ונא תקנו אותי אם אני טועה...ואם כן אולי גם זה סוג של גיור פרטי, בדומה למה שעשה שלמה ( ושמשון ?) ...","209","","3020","True","True","False","","172","194.114.146.227","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42886","42877","מסתבר שדבריך הם כנבואה. חסרי כל בסיס","25/01/16 21:39","טו שבט","תשע"ו","21:39","Almuaddib","והרי האוסרים, ביססו דבריהם על פסוק, ולא על סברתך.","107","","3020","True","True","False","","164","77.125.89.50","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42882","42879","כמה שלא בדקתי אבל מהזכרון כתבתי בד"כ","25/01/16 14:42","טו שבט","תשע"ו","14:42","אלף בית רשי","כי אכן גם בבבל היה עבדים, בכל מקרא המחלוקות סביב דיני העבדות בעיקר הם מזמן המשנה לכאורה בא"י","278","","3020","True","True","False","","196","24.201.226.110","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42883","42882","גם בזמן המשנה, ליהודי בבל היו עבדים","25/01/16 15:02","טו שבט","תשע"ו","15:02","Almuaddib","","107","","3020","False","True","False","","103","209.88.198.77","0","42867","גיטין|מא ע"א",""),new Message("42889","42886","וכי המתיר חולק על פסוק?!?","26/01/16 11:26","טז שבט","תשע"ו","11:26","אור חדש","הפסוק שכאן הינו בחינת אסמכתא
הסברא לאיסור מבוררת בשאלתו של עלי","458","","3019","True","True","False","","105","37.26.147.201","0","42867","גיטין|מא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);