var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42510;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42510","0","א"ל רבינא לרבא... א"ל רבינא לרב אשי...?","30/12/15 14:41","יח טבת","תשע"ו","14:41","הראל","אמר ליה רבינא לרבא:
כתביה ואותביה בכיסתיה דאי מפייסה תיפייס - מאי?
אמר ליה: לא מקדים אינש פורענותא לנפשיה.

אמר ליה רבינא לרב אשי:
גיטין הבאים ממדינת הים דמיכתבי בניסן ולא מטו עד תשרי - מה הועילו חכמים בתקנתם?
אמר ליה:
הנהו קלא אית להו.

על ההכרח לקבל את הטענה שהיו 2 רבינא - הרחבתי בהודעה זו.

אך בסוגייתנו ייתכן שיש לקבל את גרסת כתב היד המובאת בדק"ס פלדבלום:
א"ל רבינא לרב אשי (גם בשאלה הראשונה).","46","","3047","True","True","False","","1283","84.94.81.172","0","0","גיטין|יז ע"ב",""),new Message("42514","42510","יש חולקים בדבר?!?","30/12/15 19:30","יח טבת","תשע"ו","19:30","אור חדש","","458","","3047","False","True","False","","103","95.86.124.230","0","42510","גיטין|יז ע"ב",""),new Message("42516","42514","כן","30/12/15 20:09","יח טבת","תשע"ו","20:09","הראל","ראה כאן

(כל הספר "רבינא" של אבינועם כהן בא לאשש טענה זו שלא מקובלת ומוכרת בספרות שקדמה לו, ראה אלבק לדוגמא ועוד)","46","","3047","True","True","False","","250","84.94.81.172","0","42510","גיטין|יז ע"ב",""),new Message("42517","42516","הכרתי שיטת 2 כמקובל","30/12/15 20:13","יח טבת","תשע"ו","20:13","אור חדש","ו "3 היו" כחידוש","458","","3047","True","True","False","","100","84.228.112.64","0","42510","גיטין|יז ע"ב",""),new Message("42518","42517","שמא התבלבלת","30/12/15 20:29","יח טבת","תשע"ו","20:29","הראל","הכוונה ל"סתם" רבינא המוזכר בש"ס (ללא שם לווי נוסף, וכן לא לרבינא בר רב הונא האחרון).

לגבי "רבינא" המצוי בסוגיות הש"ס בשם זה בלבד - המקובל היה לומר שיש אחד כזה (בנוסף לרבינא בר רב הונא האחרון), אך ההכרח הוא לומר שיש כנראה 2 כאלו (בנוסף לרבינא בר רב הונא האחרון).","46","","3047","True","True","False","","279","84.94.81.172","0","42510","גיטין|יז ע"ב",""),new Message("42519","42518","לא הבנתי","30/12/15 20:37","יח טבת","תשע"ו","20:37","אור חדש","רבינא ה"אחרון" שהינו רבינא בר רב הונא- היה מקובל כרבינא היחיד תלמיד רבא, שהאריך ימים עד חתימת התלמוד ועליו דרשו "אבינה לאחריתם"- סה"כ 1
או שהיה ברור שרבינא תלמיד רבא אינו חותם התלמוד וע"כ פשוט שהיה 2 ונוסף עליהם עוד אחד?","458","","3047","True","True","False","","127","84.228.112.64","0","42510","גיטין|יז ע"ב",""),new Message("42520","42519","יש שיטות שונות","30/12/15 22:16","יח טבת","תשע"ו","22:16","הראל","ממליץ לראות את אשר סיכמתי פה

אך בקצרה:
רבינא בר רב הונא האחרון - לא מוזכר בש"ס או שמוזכר רק פעם אחת ("אבינה לאחריתם").

הכוונה שלי לעיל היתה בנוגע ל"סתם" רבינא שמופיע עשרות/מאות פעמים בש"ס.

יש הטוענים שזה רבינא אחד (תלמידו של רבא והאריך ימים וישב לפני רב אשי),
אך מסתבר שמדובר על 2 רבינא (אחר תלמידו של רבא ואחד תלמידו של רב אשי).
[ואם יש קשר בין "סתם" רבינא (אחד או שנים, כאמור) לאותו רבינא שערך את הש"ס זו כבר שאלה אחרת - ראה במקורות בסיכום הנ"ל]","46","","3047","True","True","False","","257","84.94.81.172","0","42510","גיטין|יז ע"ב",""),new Message("42521","42520","יישר כח","30/12/15 22:25","יח טבת","תשע"ו","22:25","אור חדש","אומנם כל קישור פותח אחרים עד שנראה שאין לדבר סוף ע"כ א"מ,ל"ק הכל.

לדידי פשוט היה מעולם שמקומות שונים ואנשים שונים נקראו לעיתים באותו שם וע"כ אין כלל לקבל נסיונות דחוקים ליישב "סתירות" הנגרמות מנסיון לזהותם כעניין אחד כאשר פשוט שהשאלה לא מתחילה- לא מדובר באותו אדם/ מקום.","458","","3047","True","True","False","","156","84.228.112.64","0","42510","גיטין|יז ע"ב",""),new Message("42522","42521","[ללא נושא]","30/12/15 22:37","יח טבת","תשע"ו","22:37","הראל","זה בכל זאת קצת שונה:

יש כמה אמוראים בולטים מאוד שכולם מכירים ופוגשים בעשרות סוגיות (רב, שמואל, רבי יוחנן, רב יהודה, רב הונא, רבה, רב יוסף, אביי, רבא, רב פפא, רבינא, רב אשי) - לכל לומד שנתקל באחד האמוראים הללו ברור שתמיד מדובר על אותו אחד, ולכן בכל זאת יש פה חידוש קל, שבניגוד לכולם, דוקא "רבינא" יש שנים.

אכן, מהסיבות שכתבת, האריך בספרו הנ"ל להראות שברור שיש 2 רבינא (מקום מגורים שונה, עיסוק שונה ועוד).","46","","3047","True","True","False","","282","84.94.81.172","0","42510","גיטין|יז ע"ב",""),new Message("42525","42522","רק לאחרונה ראינו","31/12/15 02:35","יט טבת","תשע"ו","02:35","דוד כוכב","במסכת גיטין דף יא ע"ב: "יתיב רב הונא ורב יצחק בר יוסף קמיה דר' ירמיה".
וכתב תוספות ד"ה יתיב: "אר"ת דאין זה רב הונא שמזכיר סתם בכל הש"ס ... ושמואל שהיה רבו של רב יהודה היה צריך לו לרב הונא כדאמר בריש פירקין (דף ה.) בעא מיניה שמואל מרב הונא...".

ומכאן מוכח כדברי אבינועם כהן שהש"ס משמיט את שם אבי האמורא כאשר זהותו מוכחת בסוגיא.
אגב רב נחמן (סתם) מוזכר במקומות ספורים בש"ס עם שם אביו - רב נחמן בן יעקב, כדי לבדלו מרב נחמן נוסף שמוזכר באותה סוגיה.

--
והערה שולית, האם לא מוזר מעט לכנות בשם: "השיטה החדשה של אבינועם כהן" את "שיטת הרשב"א" כמבואר בהמשך?","125","","3046","True","True","False","","155","95.86.92.222","0","42510","גיטין|יז ע"ב",""),new Message("42531","42525","נכון בהחלט","31/12/15 09:14","יט טבת","תשע"ו","09:14","הראל","אגב,
לגבי רב נחמן (סתם), בהמשך המסכת ניפגש בדעתו המפתיעה (ולולי דמסתפינא - התמוהה) של רש"י, המבאר אחרת מדבריך ומהמקובל.

(אגב, לדעה המקובלת - ראה וורט שהבאתי פה)

--

ולגבי הערתך:
ראה שוב כאן ותוכל להבחין שבתחילה הבאתי את השיטה המקובלת (הישנה) במחקר, ולעומת זאת הבאתי את הדעה החדשה (והכוונה כמובן - במחקר!),
אך כמובן, אין כל חדש תחת השמש, ולכן הבאתי למטה את שיטות הראשונים.","46","","3046","True","True","False","","275","84.94.81.172","0","42510","גיטין|יז ע"ב",""),new Message("42533","42531","לא מובן לי החילוק","31/12/15 09:40","יט טבת","תשע"ו","09:40","דוד כוכב","מה גדר 'מחקר'? על בסיס מה סבורים חוקרים שנפתח מחקר חדש שהקדמונים לא נחשבים בו?","125","","3046","True","True","False","","148","95.86.92.222","0","42510","גיטין|יז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);