var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42473;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","48")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42473","0","גט פסול - גזירה משום קיום שטרות","28/12/15 10:02","טז טבת","תשע"ו","10:02","אבי גרינבלט","עפ"י משנה ראשונה בפרק שני, במקרה ששנים מעידים על הכתיבה ושלישי מעיד על החתימה הגט פסול והסיבה (עפ"י רש"י) היא החשש שגם בקיום שטרות יסתפקו בעד אחד על החתימה מה שכמובן אינו מועיל בקיום השטרות שכן חייבים 2 עדים ורק בגט אשה הקלו.
הנובע שבגלל גזירה זאת הגט נפסל ואשה זו עלולה להישאר עגונה (במדה והבעל לא נמצא או מסרב לתת גט נוסף וכד') באמת רבי יהודה מכשיר וטעמו - אכן לא יחליפו בין גט אשה כזה כאשר יש עד על הכתיבה ואפילו עד אחר על החתימה (טז,א) לבין שאר שטרות.
האם החשש שיבואו לטעות בקיום שטרות כזה חמור עד כדי כך שעלולים להשאיר אשה עגונה ? חשש נוסף עלול להיות שאשה זאת נישאה ונולדו ילדים וכעת יצא לעז על ילדיה (שמא באמת הגט פסול עפ"י העירעור אם הוא אמיתי וגם אם לאו) ?","539","","3047","True","True","False","","918","81.218.132.64","0","0","גיטין|טו ע"א",""),new Message("42480","42473","אין צורך לחשוש","28/12/15 22:09","טז טבת","תשע"ו","22:09","דוד כוכב","הדין במשנה ברור לכן אף אחד לא יסתכן לשלוח שליחים שיעידו לחצאין, ממילא האשה לא תשאר עגונה. ומי שיתעקש - הוא האשם בתוצאות.
אילו המשנה לא היתה פוסלת את סיטואציות החצאין, היו מתעוררים אותם חששות של חילוף בקיום שטרות.

לגבי אשה כזאת שנישאה ונולדו ילדים - אין שום בעיית ממזרות, כי גט הפסול רק מדרבנן אינו פסול בדיעבד אם נישאת.","125","","3047","True","True","False","","148","95.86.92.222","0","42473","גיטין|טו ע"א",""),new Message("42483","42473","מקרים רבים מאד עלולים להשאיר אשה בלא גט","28/12/15 22:12","טז טבת","תשע"ו","22:12","אור חדש","ויש אכן סיפורים קשים שקרו בגלל הדינים הנ"ל

אומנם על פי הרוב המוחלט יש פתרון פשוט לגט פסול- לתת גט כשר (או למות)","458","","3047","True","True","False","","125","77.127.89.37","0","42473","גיטין|טו ע"א",""),new Message("42496","42480","אולי עדיין צריך לחשוש","29/12/15 08:39","יז טבת","תשע"ו","08:39","אבי גרינבלט","את הגט שולח הבעל ולא האשה שולחת לקבל. במדה והאשה אכן תקפיד שלא להינשא עד לאימות הגט , היא אכן עלולה להיוותר עגונה ושוב נובע הדבר מגזירת חכמים.

לגבי ממזרות , לא הזכרתי בעיה זאת אלא לעז וכידוע , שם רע שיצא על הילדים אינו מושפע מחומרת המעשה , את הנעשה אין להשיב והכל משום התנהגות הבעל.

המסקנה העולה , כי אכן קיום שטרות הוא קריטי לניהול תקין של חברה הוגנת גם אם חלילה יהיו מקרים מצערים של עגינות (אולי קשה ומצער אך זאת ככה"נ המסקנה).","539","","3046","True","True","False","","106","81.218.132.64","0","42473","גיטין|טו ע"א",""),new Message("42497","42496","את השליח מקבל בי"ד","29/12/15 09:04","יז טבת","תשע"ו","09:04","דוד כוכב","שום בי"ד לא יקבל שליח שאינו יכול לומר בפני נכתב ובפני נחתם בשלימות. ולכן בעל ששולח שליח שאינו יכול לומר בפני נכתב ובפני נחתם בשלימות, מבין מראש שהוא שקול ממש למי שאינו שולח דבר.

יש איסור חמור שלא להוציא שום טענת פסול ולעז על כל גט אחר שנתקבל ונתגרשו בו.
אין שום מקום לפקפק בכל תקנות חכמים שמא מאן דהו ימצא עילה להתלות בה בכדי להוציא לעז. מי שזומם להוציא לעז ימצא בנקל עשרות רעיונות לעלילות שוא.

אמת שלפעמים נצרכים חכמים לתקן תקנות להסרת קילקולים והמחיר שנדרש רב, אך במקרה זה לא מצוי שום חשש סביר.","125","","3046","True","True","False","","182","95.86.92.222","0","42473","גיטין|טו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);