var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42350;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42350","0","לברוח","21/12/15 09:41","ט טבת","תשע"ו","09:41","עלי","יתכן שהערה זו ראויה להיכתב בפורום הלשון.
בעברית, רבו המלים בעלות משמעות הפוכה בשינוי זעיר. כמו לשרש ולהשריש.
לברוח כאן בלשון תורה ובלשון חכמים פירושו לנוע ממקום למקום, כמו הבורח ממקומו. ( שמא זו הסיבה שבסוף התפילה אומרים 'ברחו', כי הרבה אנשים כבר ברחו לפני הסוף ?...ואף על זה אנו אומרים 'עלינו לשבח'... )
ודווקא בתורה, שגם בה בריחה משמעה תנועה מהמקום, הבריחים נועדו למנוע כל תזוזה של הקרשים הצמודים זה לזה, כבפסוק :
וְעָשִׂיתָ בְרִיחִם, עֲצֵי שִׁטִּים, חֲמִשָּׁה, לְקַרְשֵׁי צֶלַע-הַמִּשְׁכָּן הָאֶחָד.
ולא ברור לי כיצד ניתן להם שם עצם שמשמעו הפוך לפעולה שהם עושים במשמעותה הרגילה.","209","","3057","True","True","False","","942","194.114.146.227","0","0","גיטין|ח ע"א",""),new Message("42353","42350",""להבריח" כפול משמעות, בלי שינוי. ו"לברוח","21/12/15 10:30","ט טבת","תשע"ו","10:30","Almuaddib","אתה יכול להבריח את הדלת, אך גם להבריח את השודד.

אתה יכול לברוח מפני הארי, אך גם "לברוח בתוך הקרשים".


הרי שכבר לפועל, לא רק לשמות העצם שכאן, משמעויות הפוכות.


כדאי לראות במילון, כי יש שתי משמעויות לשורש בר"ח בעברית.

הראשונה - לנוס, להימלט. פועל זה עומד בפני עצמו.

השניה - לעבור ולחדור, וככל הנראה פועל זה נגזר משם העצם - מן הבריח שהוזכר למעלה.","107","","3057","True","True","False","","140","82.81.160.69","0","42350","גיטין|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);