var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42325;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42325","0","איפה יוסי?","20/12/15 02:42","ח טבת","תשע"ו","02:42","galsaba","בדף של היום מוזכר רב אשי. קראתי הבוקר הערה למאמרו של יעקב העציון שיש המסבירים שאשי הוא קיצור של אשר, ואסי הוא קיצור של אסף.
המאמר דן בשם ״יוסי״, וטוען שיש לקרוא Yosse ולא Yossi.
(לפני כמה חודשים, מגיד השיעור קרא yossi, ושאלתי אותו למה הוא קורא yossi הרי הסמך בצירה (מהדורת שוטנשטיין) ומדוע אם כן לא yosse? הוא ענה שאיננו יודע, כך קראו אצלם בישיבה..)
הנה כאן הקישור למאמר:
http://www.zomet.org.il/?CategoryID=160&ArticleID=8119","191","","3053","True","True","False","","1335","70.208.77.94","0","0","גיטין|ז ע"א",""),new Message("42334","42325","הקורא 'יוסִי' - בחיריק, עושה מעשה חז"ל","20/12/15 11:17","ח טבת","תשע"ו","11:17","Almuaddib","השם 'יוסֵי' אינו אלא שיבוש, השמטת ה'ף' שבסוף 'יוסף'.

וכפי שקדמונינו השמיטו, כך רבים כיום משנים את התנועה בשם.


בתקופת האמוראים, השתמשו באות י' לעתים כאם קריאה במקום תנועת צירה, ודוגמאות רבות לכך בגמרא. כשכותבים בכתיב חסר, נוצר הצורך באם קריאה שתקל על ההבחנה בין מלים שונות.


הוכחה פשוטה לכך, היא העובדה שפעמים רבות - ביחוד בירושלמי - נמצא ש'יוסי' נכתב גם 'יוסה'.

למשל במסכת שבת:

מה דמר רבי יוחנן דלא כרבי יוסה. דתני הוציא חצי גרוגרת וחזר והוציא חצי גרוגרת בהעלם אחד חייב. בשני העלמות פטור. רבי יוסי אמר בעלם אחד ברשות א' חייב. בעלם אחד בשתי רשויות או בשתי העלימות ברשות א' פטור. וקשיין אילו הוצאה והוצאה אינן מצטרפות כר' יוסה. לא כ"ש הכנסה והוצאה. הוי מה דמר ר' יוחנן דלא כר' יוסי","107","","3053","True","True","False","","232","82.81.160.69","0","42325","גיטין|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);