var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4216;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4216","0","מדוע "בנן של קדושים"?","03/10/10 15:12","כה תשרי","תשע"א","15:12","בבא רגל","" ואמאי קרו ליה בנן של קדושים דאפי' בצורתא דזוזא לא מיסתכל"

מדוע הוא עצמו לא כונה "קדוש"? מדוע "בנן של קדושים"?","51","","4964","True","True","False","","1395","192.115.90.150","0","0","עבודה זרה|נ ע"א",""),new Message("4234","4216","[ללא נושא]","03/10/10 23:01","כה תשרי","תשע"א","23:01","לינקוש","תוס' פסחים קד ע"א:
דלא מסתכל בצורתא דזוזא. ארבי מנחם קאי דאמר במועד קטן בפרק בתרא (דף כה:) כי קא ניחא נפשיה דר' מנחם בר רבי סימאי אישתנו כל צילמניא והוו למיחצלייא פירוש חלקים בלא צורה ותולה קדושתו באביו שגם אביו היה קדוש:

ולולי דבריו, היה נראה להציע ולומר שכוונת המילה "בן/בנן" מוסבת כלפי עצמו, ורוצה לומר שהוא הוא עצמו קדוש.
כמו שאומרים על מישהו שהוא "בן מצוות" - שאין הכוונה שהוא בן של המצוות...
וראה שכך מצאתי כאן.","58","","4964","True","True","False","","234","84.229.22.58","0","4216","עבודה זרה|נ ע"א",""),new Message("4235","4216","מספר תירוצים אפשריים שמצאתי","03/10/10 23:15","כה תשרי","תשע"א","23:15","student","מקווה שזה יעזור:
השל"ה הקדוש כותב (של"ה שער האותיות אות הקו"ף - קדושה (קומה)):
"תנא. וכשהאדם מפשפש במעשיו, ומודה ועוזב, ועוסק בתשובה וטובל, ומכוין לענינים הגדולים הנזכרים לעיל, יקויים בו 'לפני ה' תטהרו' (ויקרא טז, ל). ויאמר הפסוק (תהלים נא, יב) 'לב טהור ברא לי אלהים ורוח נכון חדש בקרבי', כי עתה נעשה בריה חדשה. ט'הור ב'רא ל'י ראשי תיבות 'טבל'. נשלם קדושת הגוף בכלל ובפרט, דהיינו קדושת אברי קומה, וקדושת כלל קומ"ה בסוד מקו"ה. ואז נקרא בנן [של] קדושים, כי יהיה ענף נמשך מקדושת האבות."

הנועם אלימלך כותב (נועם אלימלך שמות פרשת כי תשא):
"איתא בגמרא (שקלים פ"א ה"ד) כמין מטבע של אש הראה לו הקב"ה למשה מתחת כסא הכבוד ואמר לו כזה יתנו, רמז על פי דאיתא בגמרא (פסחים קד א) איזה בנן של קדושים דלא ידע בצורתא דמטבע, ומקשה התוספות למה נקרא בנן של קדושים ומאי ראיה הוא על אבותיו אשר היו קדושים, ומתרצין מאחר דלא ידע כו' מסתמא גם אבותיו היו קדושים עיין שם י"ל כוונת דבריהם, דהנה הצדיק הגמור בוודאי גם בגלגול ראשון היה צדיק גמור והגלגול ראשון נקרא אב לגלגול שני זה שנתגלגל עתה וזהו כוונת התוספות מאחר שלא יודע עתה בצורה כלל גם אבותיו הוא הגלגול הראשון גם כן היה צדיק והטעם, כי הצורה של המטבע היא מכבה אור נשמת האדם כאשר יבין מדעתו אם נותן דעתו על המטבע נכבה אור השכל ממנו לזה אמר השם הטוב כזה יתנו, דהיינו שיתנהגו עם כספיהם כזה שהוא אש מתחת כסא הכבוד דאש שורף ואש מחמם, דהיינו אם חס וחלילה מתנהג בכספו שלא כהוגן אז שורפתו, ואם מתנהג כשורה בצדקה בלב שלם וגמילות חסדים אזי המצוה הזאת מגעת עד כסא הכבוד ומחמתו מגיע לעונג רב בזה ובבא אמן".

והבית אפרים כותב (שו"ת בית אפרים אורח חיים סימן יז):
"ומ"ש לדקדק במלת בנן של קדושים שהוא לשון רבים וגרס בנו כמ"ש ברש"י דמ"ק צ"ע דמלת בנו אין נופל אלשון קדושים ואי הוי אמר בנו של קדוש הוי א"ש וכמו שמצינו ר"א בנו של ר"י הגלילי וכדומה וטפי נ"ל למימר בן של קדושים ומכ"ש לפמ"ש המפורשים דפירושא דמילתא היא כמו בן דעת או בן תורה ודקאמר קדושים היינו שכולל מקדושים הרבה כמו אלקים קדושים אם כן בנו של קדושים אין הלשון מכווין אם לא שנאמר דאאביו ואמו קאי.
ומ"ש להגיה ר"מ בר' סימאי ודאי נכון וזה לי שנים רבות כמעט שעברתי מסכת נדרים דף פ"א עמדתי משתומם במ"ש רש"י שם על ווירדומוס בר' יוסי היינו ר"מ בר' יוסי דמתקרי בנן של קדושים ורציתי ליתן תבלין לפי פשטא דמלתא דקדושים קאי אאבותיו מסתבר קצת לגרוס ר"מ בר"י לפי מה דאיתא בשבת שלא נסתכלתי במילתי ואע"ג דאמרינן שם דמשום זה אין לקרותו רבינו הקדוש מכל מקום שייך לקרות לבנו בנן של קדושים וגם בירושלמי דגיטין פרק התקבל קאמר רבו כדבעי מקשה כו' שכשם שבין קדשי קדשים לחולי חולין כן בין דורינו לדורו של ר' יוסי ואע"ג דה' בני' היה לו לר' יוסי כדאיתא בשבת שם ולא מצינו שיקרא לא' מבניו כן י"ל שזה היה אוחז בזה במדת אביו ולפיכך קרי ליה הכי ואם כן דברי רש"י הללו דנדרים סיוע לגרסא דמ"ק ועתה מצאתי בסדר הדורות שעמד בזה וכן הוא באמת בירושלמי בדוכתי טובא בר' סימאי וכך הוא גרסת הערוך גם כן ונ"ל עוד הכרח לגרסא זו דהך מלתא דאיתא בפסחים דקאמר ר"י בפרק ע"פ בנן של קדושים אומר אחת איתא נמי בירושלמי פרק אין עומדין בשם ר' נחום בר' סימאי:".

הסתבכתי קצת עם הבית אפרים, אשמח לעזרה.
יום טוב!","177","","4964","True","True","False","","291","87.69.131.60","0","4216","עבודה זרה|נ ע"א",""),new Message("4239","4234","הלחם סתרים אומר את התירוץ שלך","04/10/10 09:18","כו תשרי","תשע"א","09:18","משיב מאורות דף היומי","על בנן של קדושים","142","","4963","True","True","False","","266","82.166.18.134","0","4216","עבודה זרה|נ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);