var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42053;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42053","0","לשם מה","03/12/15 12:36","כא כסלו","תשע"ו","12:36","עלי","הגמרא קובעת שהפסוק 'בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך' מסורס והפוך. אין בה הסבר מדוע הפסוק נכתב מסורס. היש לכך הסבר כלשהו ?
ואם אכן, הרי אינו היחידי, האם יש שיטה בזה.","209","","3070","True","True","False","","939","194.114.146.227","0","0","סוטה|לח ע"א",""),new Message("42065","42053","כי יש גם משמעות הפוכה","03/12/15 23:24","כא כסלו","תשע"ו","23:24","דוד כוכב","מבחינה מעשית - כפי שאמרה הגמרא: מקום המקדש גורם למצוות הזכרת השם.
מבחינה רוחנית - שֵׁם פירושו התגלות, והזכרת השם = התגלות ה' במקום, והיא שגרמה למקדש שיבנה דוקא במקום זה.

כיוצא בדבר - בענין הופכיות הסדר בין הגורם הרוחני לבין המציאות הגשמית, ראה בקישור זה.","125","","3070","True","True","False","","135","213.151.51.194","0","42053","סוטה|לח ע"א",""),new Message("42070","42065","באמת","04/12/15 09:12","כב כסלו","תשע"ו","09:12","עלי","לכאורה היה צריך להיכתב : בכל מקום שתזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך, שהרי מזכירי השם הם הכהנים, ממש לא כהבנת הגמ', או : בכל מקום שאבוא בו אליך ( להשרות השכינה ), תזכיר את שמי - וברכתיך, וגם זה לא כתוב. לכאורה לא ברור מהי אזכרת ה'שם' כביכול על ידי הקב"ה בעצמו.
ושמא ואולי צריך להסביר שזה לא כמו שאנו חושבים, שהכוונה שהכהנים מזכירים את השם, אלא הכוונה היא שע"י השראת השכינה וקדושת המקום הנוצרת, הדבר מזכיר לכהנים את השם המפורש ומהותו וכוונותיו, וזכירה זו בעצמה - במעין היזון חוזר - גורמת ליותר השראת השכינה עליהם, ומעוררת הורדת שפע וברכה. צ"ע.
אשמח לקרא הסבר נוסף או אחר.","209","","3069","True","True","False","","167","194.114.146.227","0","42053","סוטה|לח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);