var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41892;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41892","0","הסבר מעניין של הרש"ר הירש","22/11/15 13:45","י כסלו","תשע"ו","13:45","לינקוש","מצרף הסבר מעניין של הרש"ר הירש לקביעה ההלכתית המופיעה בדף שאם הבעל או האישה בעלי מום גופני אין משקים את האישה.

רש"ר הירש במדבר פרק ה:

אם נסכם עתה את כל הדינים האלה, הרי נראה, שאין מחטטים כאן בדברים שבצנעה ואין בולשים את סתר יחסי האישות; אלא יש כאן דברים גלויים - בחלקם חיצוניים גרידא - המביאים לידי התרת קשר הנישואים; שהרי האשה נתנה עילה מוצדקת לחשד - על ידי קינוי וסתירה. וגם שאר הדינים שנתבארו כאן ניתנים להסברה. בארוסה ובשומרת יבם רק נקשר הקשר האישי שיביא לידי נישואים; אך האשה עדיין לא עברה לבית הבעל; ואילו באיילונית ועקרה לא תושג אחת המטרות העיקריות של הנישואים; ולפיכך די בקינוי וסתירה כדי למנוע את השלמת הנישואים (במקרה הראשון), או כדי להתיר את קשר הנישואים (במקרה שני). שהרי בלאו הכי ניאוף של ארוסה ראוי לעונש חמור יותר מאשר ניאוף של נשואה (ראה פי' דברים כב, יג ואילך). אולם ניתן להסביר גם את ההתחשבות בשלמות הגופנית של שני בני הזוג. מום גופני מביא לידי תלות בעזרת הזולת; חוסר העצמאות של זה או של זו עשוי להעמיק את האהבה בין בני זוג בעלי אופי מוסרי; אך הוא עלול גם להביא לידי קלות דעת. אם הביאה האשה לידי קינוי בנסיבות אלה - על ידי סטייה מדרכי צניעות - ואף על פי כן הראתה על ידי סתירה שהיא מתעלמת מאותה אתראה, הרי התנהגות זו בנסיבות אלה היא סימן לקלות דעת יתירה; ושוב אין זה ראוי להמשיך את קשר הנישואים.","58","","3084","True","True","False","","1079","192.115.90.150","0","0","סוטה|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);