var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41779;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41779","0",""כי רבים חללים הפילה"","15/11/15 10:14","ג כסלו","תשע"ו","10:14","אבי גרינבלט","הרמב"ם בהלכות סנהדרין (פ"כ ה"ח) מביא את דברי הגמרא
כי רבים חללים הפילה - זה תלמיד שלא הגיע להוראה ומורה.
ועצומים כל הרוגיה - זה שהגיע להוראה ואינו מורה, והוא שיהיה הדור צריך לו, אבל אם ידע שיש לשם ראוי להוראה ומנע עצמו מן ההוראה הרי זה משובח.
הגמרא אומרת דברים קשים על מי שיכול להורות והדור צריך לו ואינו מורה. אמנם אדם צריך, כמובן, לבדוק אם הוא מתאים לתפקיד ואם הדור זקוק לאנשים כמותו - אך בדיקה זו צריכה להיעשות מתוך תודעה של אחריות ושל שליחות, ולא מתוך ענווה יתרה שאינה במקומה. כיוצא בדבר צריך אדם גם לבחון את עצמו ביחס לאחרים - האם אין מי ש"ראוי להוראה" יותר ממנו - אך אם אין אחרים שמתאימים יותר, אל לו לברוח מן האחריות בטענה שאינו מתאים דיו; ואם בכל זאת השתכנע שאינו מתאים - יכשיר עצמו לכך.
הגר"א בגאונותו העצומה מצא לכך גם רמז מתוך עשרת הדיברות.
כידוע ישנם הבדלים בטעמים , בפיסוק וגם בניקוד.
מתחת לאות צ בלא תרצח מופיע בטעם עליון בקמץ ובתחתון בפתח , היינו גם מי שקומץ פיו ומונע מללמד אחרים כאשר ראוי לכך וגם מי שפותח את פיו למרות שלא הגיע למדרגה זאת , שניהם בכלל שופכי דמים ושניהם בכלל לא תרצח , האחד כמו "נפל" (הפילה) טרם זמנו והאחר "עוצם"(עצומים) עצמו מללמד.","539","","3092","True","True","False","","1601","81.218.132.64","0","0","סוטה|כב ע"א",""),new Message("41781","41779","יקוב הדין את ההר","15/11/15 21:55","ג כסלו","תשע"ו","21:55","דוד כוכב","למרות דבריו הנפלאים של הגר"א, לא תרצח קמוץ גם בטעם התחתון בנוסח כתבי היד הטברנים שעל פי המסורה.","125","","3092","True","True","False","","239","164.138.117.106","0","41779","סוטה|כב ע"א",""),new Message("41804","41781","אלא שהדרשה היא על הפסוק בדברים ד, מב","17/11/15 07:48","ה כסלו","תשע"ו","07:48","דוד כוכב","מספר פסוקים לפני "לא תרצח" שבעשרת הדברות:
לָנֻס שָׁמָּה רוֹצֵחַ אֲשֶׁר יִרְצַח אֶת רֵעֵהוּ בִּבְלִי דַעַת.

בפסוק זה הָרֶצַח בפתח, פותח את פיו ומורה שלא כדין - בִּבְלִי דַעַת.","125","","3090","True","True","False","","202","164.138.117.106","0","41779","סוטה|כב ע"א",""),new Message("41819","41781","אין תימה","17/11/15 21:18","ה כסלו","תשע"ו","21:18","גיל ושמחה","על פי כללי הדקדוק המסורתיים הברה סגורה ומוטעמת צריכה להיות מנוקדת בתנועה גדולה. בכל מקרה הטעם בה אף הוא מפסיק. ההבדל הוא בצורת ההפסק ("טפחא" בטעם התחתון ו"סוף פסוק" בטעם העליון).","363","","3090","True","True","False","","355","185.3.146.85","0","41779","סוטה|כב ע"א",""),new Message("41820","41819","על פי כללי הדקדוק","17/11/15 22:41","ה כסלו","תשע"ו","22:41","דוד כוכב","תרצח צריך להיות בפתח כשאינו באס"ף (אתנח או סוף פסוק), ואף על פי כן מנוקד כאן בקמץ, כמו בטעם העליון.
הברה סגורה ומוטעמת יכולה להיות מנוקדת גם בתנועה קטנה וגם בגדולה. צורת יִפְעַל תִּפְעַל היא בפתח, כמו תִּשְׁלַח, תִּזְבַּח, תִּפְרַח, תִּשְׁכַּח, תִּפְתַּח.","125","","3090","True","True","False","","218","164.138.117.106","0","41779","סוטה|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);