var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41636;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41636","0","אחרי כל מה שהוא עשה לה איך היא יכולה?","02/11/15 20:09","כ חשון","תשע"ו","20:09","אליצפן","מתני'. היו מעלין אותה לבית דין הגדול שבירושלים,
ומאיימין עליה כדרך שמאיימין על עדי נפשות, ואומר לה: בתי, הרבה יין עושה, הרבה שחוק עושה, הרבה ילדות עושה, הרבה שכנים הרעים עושין, עשי לשמו הגדול שנכתב בקדושה שלא ימחה על המים, ואומר לפניה דברים שאינם כדי לשומען היא וכל משפחת בית אביה. אם אמרה טמאה אני, שוברת כתובתה ויוצאת.
ואם אמרה טהורה אני, מעלין אותה לשער המזרח שעל פתח שער נקנור, ששם משקין את הסוטות ומטהרין את היולדות ומטהרין את המצורעין, וכהן אוחז בבגדיה, אם נקרעו נקרעו ואם נפרמו נפרמו, עד שהוא מגלה את לבה וסותר את שערה;...
היה עליה כלי זהב קטליאות נזמים וטבעות, מעבירין ממנה כדי לנוולה. ואחר כך מביא חבל מצרי וקושרו למעלה מדדיה. וכל הרוצה לראות בא לראות, חוץ מעבדיה ושפחותיה, מפני שלבה גס בהן.
וכל הנשים מותרות לראותה,

איך אחרי כל הטקס המשפיל הזה כשהיא יוצאת "טהורה" - המים בדקו אותה, היא יכולה להסתכל בעיניים של בעלה אחרי כל מה שעולל לה?

הוא קינא לה סתם, עקב אחריה עם עדים וראה שנסתרה לכמה שניות עם מישהו (שיכול להיות אחד מ-1,000 אחרים שקינא לה בהם עם עדים).

למה שתרצה בכלל לגור עם אדם כזה שהתעלל בה בצורה כל כך מחפירה בפני עם רב, כשכל העיתונות מדברת על כך, כשהיא מושפלת עד תהום תחתיה עם משקעים טראומטיים שאין כדוגמתם?","502","","3101","True","True","False","","971","85.64.4.239","0","0","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41637","41636","יש לך טעות כשאתה אומר שבעלה התעלל בה","02/11/15 20:58","כ חשון","תשע"ו","20:58","אשבח","בעלה נהג עפ"י מצוות התורה ולא ייתכן לקרוא למהלכיו התעללות אפילו לא דרך עינינו בדור זה על כל מראותיו ונוראותיו.

ואם נשאל את שאלתך לאחר שנקבל את התיקון הנ"ל אפשר לנסות להשיב:
ייתכן שהיא תגיד: "כל מה שהוא עשה הוא עשה רק מאהבתו הגדולה אלי - אני מתה עליו איזה יצירתי שהוא... כפרה עליו..."
ייתכן שיש לה ילדים מבעלה שאת כל חייה - ובכל מצב - היא מוכנה לתת כדי להיות לצידם...
ייתכן גם שלאחר שהוכח שהאשה טהורה בעלה יגדלה ויכבדה במאוד מאוד וכו'
ייתכן גם שהיא אוהבת את בעלה ומוכנה לחיות איתו בכל מצב...
ייתכן והיא לא נמצאת במצב דיני שיכול לחייב את בעלה להוציאה..
ייתכן שיש עוד אפשרויות וצירופיהן
ייתכן גם שכל האפשרויות הנ"ל נכונות...
==================================================
להבדיל מלימודינו - היום לצערנו יש נשים מושפלות שממשיכות לחיות תחת בעליהן באימה ובסבל רב - כי לדעתן החלופות (חברתית, כלכלית וכו') הן גרועות יותר, אז בוא נאמר שעל אחת כמה וכמה באותם זמנים (ובכל העמים!) שהאשה הייתה תחת בעלה באופן מוחלט - ובכל המצבים.","507","","3101","True","True","False","","246","79.180.192.79","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41640","41636","או אפשר גם כך: לא תפיק נפשך לבר מהילכתא!","02/11/15 21:52","כ חשון","תשע"ו","21:52","אשבח","בעוד תשעה ימים יילמד דף טז ושם בעמוד ב מובא:
"בעא מיניה ר' ירמיה מר' זירא: גדולה ומדחת את המים, קטנה ונדחית מפני המים, מהו?
א"ל, לאו אמינא לך: לא תפיק נפשך לבר מהילכתא? בצפור דרור שיערו רבנן: אין לך גדולה שמדחת את המים, ואין לך קטנה שנדחית מפני המים".

ודומה לנ"ל אני אומר שכל ששיערו וקבעו לנו חכמים בהלכות סוטה, ככל הלכה אחרת, הוא מדוד ושקול לכל איש ואשה, לכל מצב ולכל אתגר תקופתי.
כשיודעים שחכמים עסקו ביישובו של עולם עלינו לסלק מלימודינו רגשות אשם, חמלה וכו', כמו שיכול לקרות בסוטה, ולחשוב יותר על האפקט העצום של קינוי, סתירה, שתיית המים, בטן צבה וכו' והשפעתו על מניעת פריצות.","507","","3101","True","True","False","","195","79.180.192.79","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41644","41636","היא האשמה","02/11/15 23:28","כ חשון","תשע"ו","23:28","דוד כוכב","כדי לצלות ביצה ולגומעה זה יותר מכמה שניות.
גם ללא קינוי הבעל, למה שאשה תתייחד כלל עם מאן דהו? הרי זו פריצות!
סתירה משמעותה שבאותה העת יש להם אפשרות לעבור על איסור אשת איש. ואפילו אם לא נתכוונו לכך מתחילה, אין אפוטרופוס לעריות!
קל וחומר אחר קינוי צריכה היא להזהר אף בפושרין, שלא יפול עליה גם צל של חשד.

לבעל אסור לקנות אם אינו חושד באמת באשתו שאינה צנועה. ויתכן שפעמים יכולה האשה להשביעו או להחרים שבאמת ובתמים חושד הוא בה.","125","","3101","True","True","False","","192","212.76.106.167","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41651","41636","איך היא יכולה","03/11/15 14:19","כא חשון","תשע"ו","14:19","עלי","סגנון השאלה שלך תוקפני וכעוס. על מה ועל מי אתה כועס אליצפן ? קרא בהשקט את הדינים ובעיון תמצא שלא כפי שאתה סבור.
הרי אם אשה מגיעה לכך שמשקים אותה, אין זה מפני שהוכח שזנתה, להיפך, לא הוכח כלל שכך קרה. אם כן מדוע עליה להיות מופחדת ומושפלת כ"כ ? האם לא היה ראוי שתחילה ישקו אותה בבית הדין את המים, ורק אם אחר כל המעשה יוריקו פניה בשל המים המאררים, יקרעו את בגדיה ויסתרו את שערה ויוציאוה לרחוב המקדש כדי שיראו הנשים בניוולה בהיגלות זנוניה ושקריה ויווסרו ממנה. אך הרי לא כך הם הדברים. אם כן על מה כל הטקס ? אלא ודאי שחטאה הוא בכך שהתנהגה בצורה שהעלתה חשד כה חמור של ניאוף, ולא עוד אלא של מרי ומרד, שהרי אף שהתרו בה ובעדים לא היה אכפת לה והמשיכה להתנהג בצורה מעוררת חשד !
זה עצמו חטא חמור, אבל העונש של הפחדה והשפלה אינו אלא פתיחה לעונש האמיתי אם יתברר שאכן זנתה בסתר באופן מתריס שכזה, כי אז נענשת במיתה, יותר מסתם נואפת שיכולה להיפטר בגט ללא כתובה.
ברור שאם הבעל הפך לפרנואיד, וסיבת הקינוי היא שגעון שלו, סתם אשה תעדיף להיפטר ממנו בלי כל הטקס ובגט, וזה יבורר בכל בי"ד לענייני משפחה, אם הוא המשוגע או שבאמת יש בסיס לחשד, והדיון יהיה עם עדים כבכל משפט, ויחליט ביה"ד אם מגיעה לה כתובתה.
עלינו לנסות למצוא מצב (=סיטואציה בלע"ז ) או צירוף מקרים כזה, שבו תגיע אשה להתנהגות כזו, והדברים ישארו בספק אמיתי אם אכן זנתה או רק נראה הדבר חשוד אך לא באמת. ברור שמצב כזה הינו גבולי ונדיר מאד, וכמו תמיד צירוף דיני סוטה מורה כמו בדיני תורה אחרים שעיקר הדברים באו ללמד את יסודות ההלכה במקרי קיצון ולא במקרה המצוי הקל לבירור לכאן או לכאן.
אם הגיעה אשה למצב שגרם לבעל לחשוד בה בלי יכולת לברר את התנהגותה, היא יודעת שבהתנהגותה המחשידה היא הביאה על עצמה את הצרה של שתיית המים, וצריך לברר מדוע נהגה כך. א"כ זה יותר מורכב ממה שכתבת וצריך אתה לעיין בכך.","209","","3100","True","True","False","","180","194.114.146.227","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41672","41636","רמב"ן וחזקוני על מנחת הסוטה","05/11/15 15:27","כג חשון","תשע"ו","15:27","אבי גרינבלט","כך לשון הרמב"ן על הסוטה (במדבר ה,טו)
"ולפי דעתי טעם " כי מנחת קנאות הוא " יחזור אל ראש הפסוק יאמר שיביא האיש את הקרבן על אשתו כלומר במקומה כי מנחת קנאות היא להזכיר עונה ואיננו ראוי שתביאנו היא משלה אבל הוא יקריב מנחה לשם שיקנא את קנאתו וינקום את נקמתו ממנה "

החזקוני במקום מוסיף
"אינו בא לכפר עליה שהרי זבח רשעים תועבה,אלא האיש מביא קרבן לכפרה על עצמו שראה בה פריצות בתחילה ולא הוכיחה וגרם לשם הנכבד והנורא לימחות במים"","539","","3098","True","True","False","","169","81.218.132.64","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41724","41636","בדתות אחרות יתכן והיה פוגע בה. בתורתנו","09/11/15 06:23","כז חשון","תשע"ו","06:23","שמואל נבון","למרות שהיא פגעה בו ונסתרה. וכל פעם שהוא נותן לה את מזונותיה וכו׳ הוא בספק אם זה בצדק. וכעת אשתו הכשרה שלקח כדת משה וישראל היא ספק זונה.
אצלנו יש דרך לבירור העניין.
ויש בהחלט מידתיות בהשפלה שמשפילים אותה מול פגיעתה בו, בפרט שעל דעת זה נישאו .
מה יהיה בהמשך. בדרך הטבע לדעתי לא ימשיכו כזוג
אך כפי הנראה שמתוך מה שהיא תעבור כשתבין שהוא עבר אותו סדר גודל בעינויי נפש שהיא העבירה אותו בהתנהגותה הלא מקובלת ובניגוד לברית הנישואין שכרתו , ובדרך ניסית כמו שכל התהליך מבוסס על נס. ימשיכו יחד בנעימים.
מה שבטוח שהיא וחברותיה לא יסתרו יותר....","515","","3094","True","True","False","","196","2.54.25.190","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41641","41637","הנה מקרה שונה לחלוטין - נבל בשרות התורה","02/11/15 21:56","כ חשון","תשע"ו","21:56","אליצפן","בחור ישיבה נשא אישה. כתב לה בכתובה מליון אירו (הרבנים לו העירו לא כלום). יום אחד היא נמאסה עליו. הוא אברך, אין לו גרוש על הנשמה. רוצה לגרש אותה.

לוקח שני אברכים בישיבה: אתם עדי שאני מקנה לה על: ונמציג רשימה של 1,000 גברים - כל הישוב ללא יוצא מן הכלל.

מבקש משני חברים אברכים טובה, שני עדים מטעמו עוקבים אחריה כמו צל. עד שתופסים אותה "נסתרת" עם אחד מיני 1,000 שברשימה. לפי ר"ע מספיק (כדי לצלות ביצה ולגומעה = כמה שניות).

מביא אותה לבית הדין. שני אברכים חברים שלו מהכוילל מלווים אותם. עושים לה את כל הטקס. היא ממשפחה טובה, לא רוצה להוציא שם רע למשפחה (מה גם שלא נטמאה) כדי שלא יפגע בשידוך של האחים והאחיות שלה.

עוברת בשלום את כל ההשפלה. ולא רוצה להפסיד את מליון האירו של הכתובה.

איך היא חוזרת לחיות עם אברך כזה? - נבל בשרות התורה","502","","3101","True","True","False","","258","85.64.4.239","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41647","41637","לפי דבריך מסכת סוטה הם הלכות ארכיאולוגית","03/11/15 07:44","כא חשון","תשע"ו","07:44","אליצפן","כלמור מעולם לא תתחדש ותחזור לתוקף המסכת. אנו לומדים אותה כמו אנטרופולגים שחוקרים תרבויות עתיקות.

זה סותר את כל התורה וכפי שכותב הרמב"ם בסוף הלכות מלכים (פרק יא הלכה א): "הַמֶּלֶךְ הַמָּשִׁיחַ עָתִיד לַעֲמֹד וּלְהַחֲזִיר מַלְכוּת בֵּית דָּוִד לְיָשְׁנָהּ, הַמֶּמְשָׁלָה הָרִאשׁוֹנָה, וּבוֹנֶה מִקְדָּשׁ, וּמְקַבֵּץ נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל, וְחוֹזְרִין כָּל הַמִּשְׁפָּטִים בְּיָמָיו כְּשֶׁהָיוּ מִקֹּדֶם: מַקְרִיבִין קָרְבָּנוֹת וְעוֹשִׂין שְׁמִטִּין וְיוֹבְלוֹת כְּכָל מִצְוָתָן הָאֲמוּרָה בַּתּוֹרָה.

האם הלכות סוטה לא נכללים בהחזרה הזו?","502","","3100","True","True","False","","207","85.64.4.239","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41642","41641","לפי סיפורך אומר: הוא נבל והיא... טיפשה!","02/11/15 22:04","כ חשון","תשע"ו","22:04","אשבח","וכאן מתחיל ומסתיים - מבחינת לימודי הגמרא שלי - כל העניין (גם כי צהובונים אני לא קורא...).

אגב הנבל לעולם לא יכול להיות נבל בשרות התורה...
(אבל יש נבל ברשות התורה).","507","","3101","True","True","False","","210","79.180.192.79","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41648","41641","כתבתי בכוונה "שרות" ולא "רשות"","03/11/15 07:49","כא חשון","תשע"ו","07:49","אליצפן","כתבתי בכוונה בשרות ולא ברשות. לפי הקו שהיה בדבריך כאילו הוא פועל ומקנא לה בכדי לקיים מצווה בתורה.","502","","3100","True","True","False","","192","85.64.4.239","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41646","41644","הנה עוד כמה פרטים למקרה שהעליתי.","03/11/15 07:38","כא חשון","תשע"ו","07:38","אליצפן","אפשרויות "סתירה".

1) היא נכנסת למעלית. שנייה אחריה נכנס אחד מן הרשימה של הקינוי. לא מספיקה לצאת והמעלית מתחילה לעלות. פותחים העדים שעון ורואים כי המעלית עולה ועולה ולא עוצרת בשום קומה עד שהזמן המינימלי לסתירה חולף.

2) בין האנשים שברשימת הקינוי גם קרובי משפחה שלה (אביה ואחיה). היא באה לאבא שלה לספר לו את מר גורלה. הם במקרה לבד בבית. - העדים מדווחים היא נסתרה.

3) היא באה לרב לשאול בעצתו מה לעשות עם בעל כזה. (גם הרב ברשימת הקינוי). מדובר באברך שעשה שעורי בית. הרב שקוע בלימוד ולא שם לב שנכנסה לחדר. ומשם לב הוא אומר לה צאי מכאן מהר אחרת זו תהיה "סתירה" אולם הזמן כבר חלף והעדים מדווחים "נסתרה".

בכל המקרים היא טהורה. ומעלילים עליה עלילות.

מנין לך שלבעל צריכות להיות סיבות הקשורות בצניעות בכדי שיחול הקינוי? הוא רק רוצה להיפטר ממנה בלי לשלם את הכתובה. רוצה דוגמא מהתלמוד (כאשר כבר בטל השימוש במי סוטה):

תלמוד בבלי מסכת גיטין דף נח עמוד א

מעשה באדם אחד שנתן עיניו באשת רבו, ושוליא דנגרי הוה. פעם אחת הוצרך (רבו) ללות, אמר לו: שגר אשתך אצלי ואלונה, שיגר אשתו אצלו, שהה עמה שלשה ימים. קדם ובא אצלו, אמר לו: אשתי ששיגרתי לך היכן היא? אמר לו: אני פטרתיה לאלתר, ושמעתי שהתינוקות נתעללו בה בדרך. אמר לו: מה אעשה? אמר לו: אם אתה שומע לעצתי גרשה. אמר לו: כתובתה מרובה, אמר לו: אני אלווך ותן לה כתובתה. עמד זה וגרשה, הלך הוא ונשאה. כיון שהגיע זמנו ולא היה לו לפורעו, אמר לו: בא ועשה עמי בחובך. והיו הם יושבים ואוכלים ושותין והוא היה עומד ומשקה עליהן, והיו דמעות נושרות מעיניו ונופלות בכוסיהן, ועל אותה שעה נתחתם גזר דין.

המהרש"א מעיר שלא נחשוב שהיא נטמאה:

מהרש"א חידושי אגדות מסכת גיטין דף נח עמוד א

ונראה לפרש דבלישנא דעל אותה שעה נתחתם כו' אפשר הא דשהה ג' ימים מעיקרא לא עבר עמה עבירה והיתה מותרת לו לאחר שנתגרשה אלא שעל אותה שעה שעסקו להסיתו לגרשה ולשעבד בו ע"י כתובתה נתחתם גזר דין.

אתה כנראה עוד לא ישבת אף פעם בבית דין בכדי לראות עד לאן הדברים יכולים להגיע.","502","","3100","True","True","False","","240","85.64.4.239","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41649","41646","תשובות","03/11/15 08:30","כא חשון","תשע"ו","08:30","דוד כוכב","1) א. במעלית זה לא סתירה. המעלית עשויה לעצור בכל קומה ואנשים עשויים להגיח אליה.
ב. העדים צריכים להעיד שהיא נסתרה במזיד, לא באונס.

2) מותר לאשה להתיחד עם אביה, אלא אם כן קינו לה ממנו. אבל הקינוי יכול להתבצע רק אם קיים חשד שיש פריצות בינה לבין אביה.

3) א. אחר הקינוי הסבירו לה יותר מפעם שלא תעשה דבר כזה ולא תיכנס לרב ללא ליווי.
ב. מצב כזה איננו סתירה. העדים ראו מתי נכנסה ויצאה? הרי הם היו עשויים להכנס גם הם לרב. ואם הסיטואציה היא שאשה יכולה להתפרץ בלי רשות ולשהות שם, ואילו העדים אינם מורשים ואינם יכולים לעשות זאת ואפילו לאחר התפרצות שכזו, אז יש ממש בעיה עם סדרי קבלת קהל של אותו רב. בימנו הוא היה צפוי לעלילות אם לא לגרוע מכך.

ירושלמי מסכת סוטה פרק א הלכה א:
"כתיב [במדבר ה יד] ועבר עליו רוח קנאה וקנא את אשתו וגו'. שלא יקנא לה לא מתוך שחוק... הקינוי רבי יהושע אמר בשם רבי ליעזר חובה... מצא בה דברים כאורין {=מכוערים} לגרשה אינו יכול שלא מצא בה ערוה. לקיימה אינו יכול שמצא בה דברים כאורין. לפום כן הוא אומר חובה".

ונפסק בשו"ע אה"ע קעח, כא:
"ולא יקנא לה מתוך שחוק, ולא מתוך שיחה, ולא מתוך קלות ראש, ולא מתוך מריבה, ולא להטיל עליה אימה".
קל וחומר לא להטיל עליה עלילה.

הדברים שהבאת בסוף אינם קשורים לקינוי וסתירה.","125","","3100","True","True","False","","202","212.76.106.167","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41650","41647","פנית לסמטאות שאיני נכנס אליהן","03/11/15 09:00","כא חשון","תשע"ו","09:00","אשבח","כנ"ל גם למסקנה השגויה אליה הגעת בהודעה שלך שכותרתה: "כתבתי בכוונה "שרות" וכו'.","507","","3100","True","True","False","","185","79.180.192.79","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41653","41649","מדברי הירושלמי יש תחילת פתרון","03/11/15 14:44","כא חשון","תשע"ו","14:44","אליצפן","היא מובאת לפני בית הדין הגדול. שם מבררים את כל הרקע לקינוי וכו'. זה מסנן טיפוסים כפי שתארתי. וגם בוחן האם באמת הטענות הם של צניעות או סיבות אחרות.

בית הדין הגדול גם בוחן את הרמה המוסרית הכללית של הצבור/ החברה בכללה, ולא מתייחס רק למקרה הבודד, כך שהוא רואה זאת באופן כללי בתוך החברה בה חיים בני הזוג.

לכן מובן "משרבו המנאפים" הפסיקו להשקות.","502","","3100","True","True","False","","186","85.64.4.239","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41652","41651","נקודה ההנחה הראשונית שלך היא שהיא אשמה,","03/11/15 14:36","כא חשון","תשע"ו","14:36","אליצפן","וזאת מנין לך? תיכנס פעם לנעליים של אותה אשה. היא יודעת את האמת. והיא יודעת וגם טוענת שהיא טהורה ובעלה בכל זאת מקנא לה.

מעביר אותה טקס משפיל מאין כמוהו ובסוף יוצאת זכאית. השאלה היא איך אחרי כל זה היא מוכנה לחזור ולחיות עם בעלה. למה שתוותר על התכתובה, בגלל העלילות שלו?

אני לא שואל על דיני הסוטה אלא על האשה האומללה. לכן אני מציג זאת בצורה קיצונית בדיוק כמו שהתלמוד מציג לפעמים מצבי קיצון. דוגמת מה שלמדנו דף קודם על אפשרות "שהיא מסוגלת לזנות אפילו בתוך העזרה עם פרחי כהונה". אז אל תיבהל מסיטואציות קיצוניות כי הן באות לברר למה באמת מתכוונת התורה.","502","","3100","True","True","False","","170","85.64.4.239","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41655","41651","לעלי, דבריך יפים מאוד! יישר כוח!","03/11/15 16:27","כא חשון","תשע"ו","16:27","אשבח","","507","","3100","False","True","False","","128","37.26.148.181","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41658","41652","משנה סוטה א,ז:","03/11/15 21:05","כא חשון","תשע"ו","21:05","אשבח","בַּמִדָּה שֶׁאָדָם מוֹדֵד, בָּהּ מוֹדְדִין לוֹ. הִיא קִשְּׁטָה אֶת עַצְמָהּ לַעֲבֵרָה, הַמָּקוֹם נִוְּלָהּ. הִיא גִלְּתָה אֶת עַצְמָהּ לַעֲבֵרָה, הַמָּקוֹם גִּלָּה עָלֶיהָ. בַּיָּרֵךְ הִתְחִילָה בָעֲבֵרָה תְחִלָּה וְאַחַר כָּךְ הַבֶּטֶן, לְפִיכָךְ תִּלְקֶה הַיָּרֵךְ תְּחִלָּה וְאַחַר כָּךְ הַבֶּטֶן. וּשְׁאָר כָּל הַגּוּף לֹא פָלֵט:","507","","3100","True","True","False","","231","79.180.192.79","0","41636","סוטה|ז ע"א",""),new Message("41659","41652","נקודות מבט שונות","03/11/15 23:47","כא חשון","תשע"ו","23:47","עלי","יש במקרה הסוטה נקודות מבט שונות, כדבריך. שלנו ושל ביה"ד ושל הסוטה ושל הבעל. אנו איננו יודעים אם החשד שהועלה מבוסס דיו וקיים, ונשאר הספק עד השקאת הסוטה ולעתים אף אחריה. האשה - אם טהורה היא, אכן תחוש שנעשה לה עוול, אך הרי גם היא יודעת שהתרו בה והעידו עליה שנסתרה וגם הותראה לפני כן בידי בעלה בפני עדים שלא תיסתר, ובכל זאת נסתרה בעדים, ואם כן החשד מבוסס במידה סבירה אף אם ראיה נגדה אין ( שאילו היתה, היתה נחסכת השקאתה והיתה מגורשת בלי כתובה ), לשם מה הכניסה עצמה לחשד זה ? למה לגרום לבעל ספק כ"כ נורא, הרי הוא ממש מסכן, נשא אותה לאשה והאמין שאוהבת אותו, והנה עתה עלה ספק בליבו נוכח התנהגותה החשודה, ואינו יודע אם להאמין לדבריה שטהורה היא או לעדים שראוה שנסתרה ולא ברור לו אם נטמאה, ובל נחשוב שרק הוא אינו יודע ומסופק ובסערת רגשות של צער וכאב, גם ביה"ד מצוי בספק כואב זה ! אם טהורה היא שתסביר בפני ביה"ד ( ובעלה ) באופן ברור מדוע נהגה באופן מחשיד כפי שנהגה !
אני שב וקובע שהטכס אינו בא להענישה על שנטמאה אלא על שהחשידה עצמה באופן מכוער ובזה גרמה לפגיעה קשה באמון בעלה ומשפחתה ובאמון הציבור בה כאשה כשרה. יש מצבים לא מעטים בחיים כאלו בהם בירור האמת אינו פשוט ולאדם חשוד בעבירה אין אליבי טוב.
ועוד, חייבים לקבוע : לא הבעל מעביר אותה את הטכס המשפיל. ביה"ד, באמצעות הכהנים ובשיתוף הקב"ה עושים זאת, ובדיוק כפי שמתרים בה שאם נטמאה עליה להודות באמת כך מבטיחים לה שאם היא טהורה, אין זה אלא כניתוח שמטרתו עם כל אי הנעימות והחשש והסכנה - לרפא את השבר, ולא עוד אלא אם יכול לקרות נס ובגלל שנטמאה תמות מהמים שהם כשלעצמם אינם ממיתים כך יכול לקרות נס גדול יותר שתלד אף אם היא עקרה אם אכן טהורה היא.
בקיצור, אין מדובר באומללה, ואם אומללה היא באשמת בעלה, לשם כך העניין מובא תחילה לביה"ד ויכולים הדיינים לחייבו לתת כתובה ולא לאפשר לו להשקותה.
ודבר תורתנו אמת וצדק בלי שום פקפוק, אלא שמדובר במקרה נדיר כמובן.","209","","3100","True","True","False","","255","95.86.99.5","0","41636","סוטה|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);