var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41575;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45"),new MostViewed("107089","הגהות הגר"א ב"מ סג","אוריאל שלמוני","01/05/24 10:28","605","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41575","0","מסכת שׂוֹטָה","27/10/15 06:07","יד חשון","תשע"ו","06:07","אשבח","נאמר בתורה: דַּבֵּר֙ אֶל־בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל וְאָמַרְתָּ֖ אֲלֵהֶ֑ם אִ֥ישׁ אִישׁ֙ כִּֽי־תִשְׂטֶ֣ה אִשְׁתּ֔וֹ וּמָעֲלָ֥ה ב֖וֹ מָֽעַל (במדבר פרק ה, יב)

הרמב"ם בפירושו למשנה על מסכת סוטה כותב בכל מקום שׂוֹטָה ולא סוטה. (ההיקרות הראשונה היא: "... והאידנא ליכא מי שוטה למבדקה ואסר לה אסורא דעלם." .

היש יודע מתי הוחלפה האות שי"ן-שמאלית בסמ"ך?","507","","3113","True","True","False","","1578","79.180.192.79","0","0","סוטה|ב ע"א",""),new Message("41577","41575","כך הרגילות","27/10/15 09:16","יד חשון","תשע"ו","09:16","דוד כוכב","גם המילים סיד וסכין כתובות במקרא בשין שמאלית: (דברים כז, ב) וְשַׂדְתָּ אֹתָם בַּשִּׂיד. (משלי כג, ב) וְשַׂמְתָּ שַׂכִּין בְּלֹעֶךָ. וכשם שעל מנת להקל על הקריאה נוספו בספרים שאינם מנוקדים ואוין ויודין לרוב שלא כדין כתיבתם; כך נתחלפה השין השמאלית בסמך שמבטאה זהה על מנת לבדל מהשין הימנית, שלא יקראו למשל שׁוֹטָה מלשון שטות.","125","","3113","True","True","False","","304","212.76.106.167","0","41575","סוטה|ב ע"א",""),new Message("41579","41577","תודה. אך שאלתי הייתה מתי החלו בחילוף","27/10/15 11:08","יד חשון","תשע"ו","11:08","אשבח","זה.
אולי מי מיודעי השפה הערבית יסביר מה כתב הרמב"ם?","507","","3113","True","True","False","","178","79.180.192.79","0","41575","סוטה|ב ע"א",""),new Message("41582","41577","מדרש תנחומא מדוע תִשְׂטֶ֣ה ב-שׂ:","27/10/15 12:28","יד חשון","תשע"ו","12:28","אשבח","במדרש תנחומא (ורשא) פרשת נשא סימן ה יש מעין מדרש/פירוש מדוע המילה תִשְׂטֶ֣ה כתובה ב-שׂ, וכך כתוב שם:

"...איש איש כי תשטה אשתו, שנו רבותינו אין המנאפים נואפים עד שתכנס בהם רוח שטות שכן כתיב כי תשטה אשתו..."","507","","3113","True","True","False","","244","79.180.192.79","0","41575","סוטה|ב ע"א",""),new Message("41587","41579","חילופי ס' ב-ש' שמאלית יש כבר בתנ"ך","27/10/15 16:45","יד חשון","תשע"ו","16:45","Almuaddib","וביתר שאת בלשון חכמים - כבר בלשון התנאים.


דברי הרמב"ם שהובאו למעלה הם בארמית, לא בערבית. אליהם התכוונת?","107","","3113","True","True","False","","198","82.81.160.69","0","41575","סוטה|ב ע"א",""),new Message("41588","41587","תודה. התכוונתי למקור, לכתב היד","27/10/15 16:49","יד חשון","תשע"ו","16:49","אשבח","של הרמב"ם - לא לציטוט שהוא ודאי תרגום.","507","","3113","True","True","False","","196","79.180.192.79","0","41575","סוטה|ב ע"א",""),new Message("41589","41587","תודה. התכוונתי למקור. לכתב היד שלו","27/10/15 16:49","יד חשון","תשע"ו","16:49","אשבח","לא לציטוט.","507","","3113","True","True","False","","164","79.180.192.79","0","41575","סוטה|ב ע"א",""),new Message("41593","41588","משפט זה מופיע כך במקור. הנה:","28/10/15 11:30","טו חשון","תשע"ו","11:30","Almuaddib",""
אלקנוי, הו אלנהי ען אלאמור אלמתשאבהה אלדאעיה אלי אלתהמה. ויחתאג' אן ינהיהא וינכר עליהא במחצ'ר שאהדין, פאד'א אנסתרת בעד ד'לך במחצ'ר שאהדין חרמת עליה חתי יסקיהא מי המרים כמא יבין. ואעלם אן ילזם אלאנסאן אן יגיר עלי זוג'תה ויקנא לה ולא יהמלהא, וכד'א קאלוא וקנא את אשתו חובה, וקאלוא אין אדם מקנא את אשתו אלא אם כן נכנסה בו רוח טהרה.
ופי תחרים אלמראה עלי בעלהא ת'לאת'ה אקסאם, אלקסם אלאול הו אן יקנא לה בפני שנים ותסתר בפני שנים בעד ד'לך כמא יבין פהי תחרם עליה חתי תשרב מי המרים ותברי ותחל.
ואליום אלד'י ליס ענדנא מי המרים תחרם עליה לאלאבד, והו קולהם והאידנא ליכא מי שוטה למבדקה ואסר לה אסורא דעלם, ותכרג' דון כתובה בלא ריב. ואלקסם אלת'אני אן יקנא לה בפני שנים ותזני בעד ד'לך בשהאדהֿ שאהד ואחד מע עדי סתירה כמא יבין פהי תחרם עליה חרמאן אלאבד...

תרגום החלק המודגש:

והיום, שאין לנו מי המרים, תיאסר עליו לעולם, וזהו מאמרם "והאידנא ליכא מי שוטה למבדקה ואסר לה אסורא דעלם", ותצא ללא כתובה ללא ספק. והחלק השני, שיקנא לה בפני שניים, ותזנה אחר כך בעדות של עד אחד עם עדי סתירה, כפי שיתברר, הרי שהיא תיאסר עליו איסור עולם...

הציטוט בארמית נכתב בכוונה כך, כפי שדברים אחרים נכתבו בעברית. כך היתה דרכו של הרמב"ם, שכן לתלמידי חכמים כתב דבריו, ומה שהוא מושג המוכר - כתבו כפי שהוא מוכר.

והתרגום של המשפט בארמית הוא "ועכשיו אין מי סוטה לצורך בדיקתה, ואסר אותה איסור עולם".","107","","3112","True","True","False","","234","209.88.198.77","0","41575","סוטה|ב ע"א",""),new Message("41594","41593","אין לי מילים! כל הכבוד!!!","28/10/15 13:12","טו חשון","תשע"ו","13:12","אשבח","","507","","3112","False","True","False","","165","37.26.148.158","0","41575","סוטה|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);