var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41572;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","71"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41572","0","לסיום המסכת","26/10/15 09:25","יג חשון","תשע"ו","09:25","אור חדש","ב"ה זכינו לסיים המסכת ונראה שתחושה זו היתה נכונה גם ביחס לאמוראים שבמשניות האחרונות מורגש בדיוניהם ממש "אס"ק", במקום לבאר את המשניות דנים בנושא שולי כלשהו ועוברים למשנה הבאה.
לכאו' כך הדין גם עם הקטע האחרון של הגמרא שלא נראה שיש לו שייכות כלשהי למשנה האחרונה אלא שבמט שני אפשר לומר כך:
במשנה נחלקו התנאים אם שמואל הנביא היה נזיר.
אומנם על מ"ד שהיה נזיר יש להקשות שהנזיר "נקרא חוטא" וכבר הסברנו שרק נזירות זמנית הבאה כתשובה על נפילה ליצריות רצויה, א"כ כיצד ניתן לסבור ששמואל שהיה שקול כמשה ואהרון יהיה כ'חוטא' ח"ו?
מתרצת הגמרא שלמ"ד שהיה נזיר סבר כמ"ד שעדיף לענות על ברכות (למשל על היין) מאשר לברך בעצמו.
אם כן שמואל יכל להקפיד כל יום לענות אמן על ברכת הגפן ובזה היה נפטר מהחסרון של הנזירות.","458","","3116","True","True","False","","1418","37.26.148.246","0","0","נזיר|סו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);