var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41472;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41472","0","עצם כשעורה הלכה ורביעית דם קל וחומר ואין","18/10/15 05:44","ה חשון","תשע"ו","05:44","galsaba","עצם כשעורה הלכה ורביעית דם קל וחומר ואין דנין קל וחומר מהלכה
אודה למי שיוכל לעזור לי כאן. אינני מצליח להבין את הכתוב. להבנתי, עצם כשעורה היא הלכה למשה מסיני, ורביעית היא דם - לומדים אותה מקל וחומר מעצם כשעורה. אבל הרי המשך המשפט אומר שאין לומדים קל וחומר מהלכה. אם כן איך לומדים על רביעית מקל וחומר של עצם כשעורה?
תודה","191","","3117","True","True","False","","841","142.105.40.162","0","0","נזיר|נז ע"א",""),new Message("41493","41472","אז ככה:","18/10/15 17:59","ה חשון","תשע"ו","17:59","Almuaddib","רבי עקיבא הציג בפני רבותיו שבין עצם כשעורה לבין רביעית דם, מתקיים יחס של קל וחומר.
בדרך בה הציג זאת רבי עקיבא, עצם כשעורה - הוא קל, שאינו מטמא באוהל, ואילו רביעית דם היא החומר - שכן מטמאת באוהל.

בין לרבי אליעזר, בין לרבי יהושע, אין דנים כאן קל וחומר, משום שמדובר בהלכה למשה מסיני, וכשנמצאים בתוך הלכה למשה מסיני - אין דנים קל וחומר.

לימוד בדרך של "קל וחומר", יכול להיות לשני הכיוונים. אפשר ללמוד על הדבר החמור מהדבר הקל, ואפשר גם ההיפך - על הקל מהחמור. השאלה היא על דבריו של רבי עקיבא, ועל תשובת רבותיו. השאלה היא איזו משתי ההלכות האמורות, היא זו שהיא הלכה למשה מסיני - ואז השניה היא זו שממנה רצה רבי עקיבא ללמוד.
יתכן לומר שעצם כשעורה, הקל, היא הלכה למשה מסיני, ואז רבי עקיבא ילמד על החומר - רביעית דם - ממנה; או אולי ההיפך: רביעית דם היא הלכה למשה מסיני, ואת הקל ילמד ר"ע מהחומר.

זו השאלה - מה מבין שתי ההלכות הוא הלכה למשה מסיני. והתשובה - שעצם כשעורה.","107","","3117","True","True","False","","165","82.81.160.69","0","41472","נזיר|נז ע"א",""),new Message("41499","41493","תודה","18/10/15 18:39","ה חשון","תשע"ו","18:39","galsaba","תודה
מובן עכשיו
galsaba","191","","3117","True","True","False","","56","142.105.40.162","0","41472","נזיר|נז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);