var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4137;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","47")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4137","0","שיטת רבי אליעזר בהזאת שבת","30/09/10 23:19","כב תשרי","תשע"א","23:19","מתפעל",""התם ר' אליעזר גמריה ואייקר ליה תלמודא ואתא ר"ע לאדכוריה והיינו דא"ל רבי אל תכפירני בשעת הדין כך מקובל אני ממך הזאה שבות ואינה דוחה את השבת".

אם כן, רבי אליעזר סבר שהזאה לא דוחה את השבת אבל שכח תלמודו ובא רבי עקיבא להזכירו.

לכאורה, ידועה שיטת רבי אליעזר לגבי מילה בשבת שכל מכשירי מצוה דוחים את השבת. לכן ניתן להביא סכין ולהעביר ד' אמות ברשות הרבים אם שכחו להביא סכין.
לפי זה, בודאי ובודאי שיתיר איסור דרבנן. וכאן הרי יש את מצות הקרבת קרבן פסח, והזאת האדם היא בגדר מכשירי מצוה כדי שיוכל להקריב הקרבן.

ועוד שאלה,

מדוע ההזאה היא שבות מצד מתקן מנא, הרי עדיין על האיש לטבול בערב ונמצא שלאחר ההזאה אינו מתוקן כלל. למשל אם הוא כהן, עדיין לא יוכל לאכול בתרומה עד הערב שמש וטבילה.","148","","4967","True","True","False","","978","212.76.105.158","0","0","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4146","4137","תשובות","01/10/10 01:34","כג תשרי","תשע"א","01:34","דוד כוכב","א) אין להשוות למילה, במילה יש ריבוי מיוחד שדוחה שבת. ולר' אליעזר כך גם דין כל מכשיריה.

ב) בכל זאת יש בכך תיקון מסויים. הוא גם התקדם שלב, והוא גם נחשב טהור לצורך עניינים מסויימים.","125","","4966","True","True","False","","108","212.76.121.32","0","4137","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4149","4146","אם אינני טועה משמע שלדינא אין חילוק","01/10/10 01:58","כג תשרי","תשע"א","01:58","שצל","בפרק ר' אליעזר דמילה משמע שר' אליעזר התייחס לכל מכשירי מצוה חוץ ממזוזה
וציצית הואיל ובידו להפקירן

אם הרב יוכל להרחיב בעניין","157","","4966","True","True","False","","82","109.66.118.39","0","4137","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4203","4146","למה הוא נחשב טהור?","03/10/10 11:56","כה תשרי","תשע"א","11:56","מתפעל","יש לך דוגמא?

נדמה לי שהוא בגדר של טבול יום שצריך הערב שמש.
כאן הוא גם לפני הטבילה. נדמה לי שאת הטבילה צריך לעשות לאחר ההזאה.
בדרך כלל מתקן מנא, הכוונה כפשוטו, שזה מתוקן.
נראה לי חידוש שזה נקרא מתקן מנא כשהוא עדיין לא מתוקן.","148","","4964","True","True","False","","167","80.74.119.82","0","4137","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4151","4149","נכון","01/10/10 02:37","כג תשרי","תשע"א","02:37","דוד כוכב","אך כל כל דבר ודבר שדוחה שבת שם נלמד מפסוק בעניינו, כדברי התוספות שם, במסכת שבת דף קלא ע"א: "כל אינך מצרכינן קרא לקמן, דלא גמרי מהדדי".

את קושייתך הקשה תוספות רי"ד במסכת פסחים דף סט ע"א:
"הדר קושיין לדוכתא דהזאה תידחי שבת כמו מכשירי מילה".
והוא מתרץ:
"וה"ט דלא דחיא הזאה שבת דמה צורך יש בהזאה כדי שיהא מותר באכילה קסבר ר' אליעזר אכילה לא מעכבא".
כלומר, שלא התיר רבי אליעזר אלא מכשירי מצוה הנצרכים לקיום עצם המצוה. וניתן לצאת ידי חובת קרבן פסח בלא ההזאה.","125","","4966","True","True","False","","121","212.76.121.32","0","4137","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4160","4151","יישר כח תודה רבה","01/10/10 14:33","כג תשרי","תשע"א","14:33","שצל","","157","","4966","False","True","False","","66","79.181.109.71","0","4137","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4166","4151","יישר כח, לא הבנתי התירוץ","02/10/10 19:25","כד תשרי","תשע"א","19:25","מתפעל","הרי הטומאה שלו מעכבת אותו גם מלהקריב את הקרבן, לא רק את האכילה.","148","","4965","True","True","False","","147","212.76.105.158","0","4137","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4183","4166","המשך דברי הרי"ד דלעיל:","02/10/10 23:23","כד תשרי","תשע"א","23:23","דוד כוכב",""קסבר ר' אליעזר אכילה לא מעכבא. וכיון דלא מעכבא מש"ה [לא?] דחיא שבת, אלא שוחטין וזורקין עליו ונפטר, והבשר יאכל לשאר בני חבורה ".

כלומר שלדעת רבי אליעזר הטומאה שלו אינה מעכבת אותו גם מלהקריב את הקרבן.","125","","4965","True","True","False","","113","213.151.44.183","0","4137","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4185","4183","יישר כח לרב דוד על החידושים ","02/10/10 23:27","כד תשרי","תשע"א","23:27","שצל","","157","","4965","False","True","False","","83","79.181.130.57","0","4137","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4200","4183","טוב, צריך לעיין שם בסוגיא","03/10/10 11:51","כה תשרי","תשע"א","11:51","מתפעל","אני לא מצוי בסוגיא. הייתי בטוח שמי שטמא מת, לא ניתן לשחוט עליו אם נשאר טמא.
לא מובן לי מה ההבדל בין טמא מת שלא היזו עליו בשביעי, ולכן נשאר טמא מת גם למחרת, ולבין טמא מת שנמצא ביום הראשון לטומאתו. שהוא הרי נדחה לפסח שני.
למה שלא נוכל באותה מידה לשחוט עליו?

ההבדל בפשטות בין טמא מת ביום הראשון לבין טמא מת ביום השביעי, שהטמא ביום השביעי עדיין לא טהור בזמן השחיטה אבל לפחות בערב הוא יטבול ויהיה טהור. אבל זה רק אם היזו עליו. אם גם בערב ישאר טמא, הרי הוא בדיוק כמו הטמא ביום הראשון.","148","","4964","True","True","False","","164","80.74.119.82","0","4137","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4205","4203","טבול יום אכן נחשב לטהור לדברים מסויימים","03/10/10 13:39","כה תשרי","תשע"א","13:39","דוד כוכב","כגון במסכת חלה ד משנה ח:
"וטבול יום אוכלה".
ובפירוש הריבמ"ץ: "וטבול יום אוכלה. הא עד שלא טבל לא".","125","","4964","True","True","False","","92","213.151.44.183","0","4137","עבודה זרה|מו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);