var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4131;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4131","0","חילוק רבי ראובן פיין בין אתנן וע''ז","29/09/10 15:24","כא תשרי","תשע"א","15:24","שצל","רש''י בסוגייתנו מוכיח שדין אתנן חל על מחובר מאיסור אתנן בהקדיש בית לגבוה
ומקשה התוס', שהרי בית נחשב כתלוש ? ולא ניתן ללמוד לסתם מחובר

ומחלק רבי ראובן פיין בספרו בין המשפתיים בין ע''ז לאתנן שבע''ז הגדר הוא תפיסת יד אדם כלומר האם ניכרים מעשי האדם בגוף החפץ ולכן בית הוא כמחובר

לעומת דין אתנן התלוי בשם מחובר ובית הוא אכן מחובר

איני מבין כל כך את סברת החילוק כי מסתבר שגם לענין אתנן שהוא דבר התלוי במעשה האדם הגדר הוא תפיסת יד אדם ואין כאן גדר חדש

אמנם שהואיל ואתנן הוא תשלום יש בו אולי דרישה פחותה לתפי''א
אך לא משמע שזו כוונתו

אבקש ביאור החילוק מהמשיבים או משאר הקוראים
תוס'
וק''ל מיהו מה שפירש הכא דאתנן דבית קרי מחובר קשיא דהא לקמן בשמעתין חשיב רב יהודה בית תלוש משום דהוי תלוש ולבסוף חברו","157","","4981","True","True","False","","1121","79.180.114.55","0","0","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4132","4131","את הקושיה בסוף דבריך","29/09/10 15:54","כא תשרי","תשע"א","15:54","דוד כוכב","הקשה תוספות הרא"ש.","125","","4981","True","True","False","","110","95.86.112.35","0","4131","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4133","4132","יישר כח גדול ותודה רבה","29/09/10 16:09","כא תשרי","תשע"א","16:09","שצל","","157","","4981","True","True","False","","72","79.180.114.55","0","4131","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4134","4133","אם הרב יוכל לבאר יותר","29/09/10 16:11","כא תשרי","תשע"א","16:11","שצל","","157","","4981","False","True","False","","74","79.180.114.55","0","4131","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4145","4134","לשון תוספות הרא"ש ע"ז דף מו ע"ב:","01/10/10 01:26","כג תשרי","תשע"א","01:26","דוד כוכב",""ואי משום בית ה' אלהיך. פירש"י ז"ל דבית חשוב מחובר, וליתיה לרב דאמר גבי בית דבתלוש ולבסוף חברו [כתלוש] דמי, אלא יש לפרש שמביא צרכי הבית עצים ואבנים ממקום חבורן".

כלומר שמכח קושיה זו הוא חולק על רש"י.","125","","4979","True","True","False","","97","212.76.121.32","0","4131","עבודה זרה|מו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);