var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41299;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","53"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41299","0","איך אמוראים משנים מילים במשנה או מוסיפים","24/09/15 22:12","יא תשרי","תשע"ו","22:12","אליצפן","מי שלא נתקיימו דבריו, אמאי הוי נזיר?

תרוץ ראשון: אמר רב יהודה, אימא: מי שנתקיימו דבריו. (הוא מוחק את המילה לא).

תרוץ שני: אביי אמר: כגון דאמר אי נמי לאו פלוני הוא אי הוי נזיר, ומאי לא נתקיימו דבריו? לא נתקיימו דבריו הראשונים אלא דבריו אחרונים.

איך האמוראים משנים מילים במשנה או מוסיפים קטעים משלהם, בכדי לתרץ קושיות על המשנה? לפי שיטה כזו ניתן לעשות מהמשנה כל מה שעולה על הדעת.","502","","3149","True","True","False","","1027","85.64.120.223","0","0","נזיר|לב ע"ב",""),new Message("41322","41299","אפשר שזה שיבושים במשנה ונסיונות שחזור או","27/09/15 13:46","יד תשרי","תשע"ו","13:46","שמואל נבון","שישנם מחלוקות בהלכה והאמורא רוצה לישב המשנה לפי ההלכה המקובלת","515","","3146","True","True","False","","154","2.54.170.89","0","41299","נזיר|לב ע"ב",""),new Message("41323","41322","לפי זה ניתן לגנוז את המשנה","27/09/15 15:10","יד תשרי","תשע"ו","15:10","אליצפן","הרי ממילא יש הלכה מקובלת, אז למה צריך משנה? זה דומה למי שרוצה לשנות את נוסח השו"ע בגלל הלכה מקובלת הסותרת אותו! הייתכן?!

מי שלומד גמרא רואה לאורך כל הדרך שהאמוראים רוצים להבין מה המשנה אומרת וללמוד ממנה מהי ההלכה, ולא להכתיב לה מה שהם כבר יודעים מקודם מן "ההלכה המקובלת" עליהם.

נדמה לי שהפכת את הסדר שמת את העגלה לפני הסוסים.","502","","3146","True","True","False","","164","85.64.120.223","0","41299","נזיר|לב ע"ב",""),new Message("41324","41323","בלשון השו"ע אכן נעשו הגהות ותיקונים","27/09/15 15:53","יד תשרי","תשע"ו","15:53","דוד כוכב","של הסמ"ע, באר הגולה, מדפיסים, ועוד.","125","","3146","True","True","False","","152","95.86.126.134","0","41299","נזיר|לב ע"ב",""),new Message("41325","41323","ראה בקובץ המצורף. מה נאמר על חסורי מחסרא","27/09/15 16:04","יד תשרי","תשע"ו","16:04","שמואל נבון","","515","png","3146","False","True","False","","188","84.228.118.71","0","41299","נזיר|לב ע"ב","0-png"),new Message("41331","41324","האם על סמך קושיות נתקן/נשנה את הנוסח?!","29/09/15 08:17","טז תשרי","תשע"ו","08:17","אליצפן","את זה עושה ביקרות המקרא לתנ"ך!

האם האמוראים היו "מבקרי המשנה" ושינו נוסחי תנאים בגלל קושיות?","502","","3144","True","True","False","","142","85.64.120.223","0","41299","נזיר|לב ע"ב",""),new Message("41330","41325","אבל במקרה שלנו לא מצוין "חיסורי מחסרא"","29/09/15 08:14","טז תשרי","תשע"ו","08:14","אליצפן","אלא ממש תיקון של הנוסח או ע"י תוספת מילה ההופכת לחלוטין את המשמעות,

או משפט שלם המראה כי המשנה בכלל מדברת על מקרה שונה לחלוטין.","502","","3144","True","True","False","","182","85.64.120.223","0","41299","נזיר|לב ע"ב",""),new Message("41332","41330","זו שאלה חדשה שעל מנת להשיב עליה יש","29/09/15 11:32","טז תשרי","תשע"ו","11:32","שמואל נבון","להשוות ולבדוק : האם תמיד נאמר חיסורי מחסרא. ועל ידי מי. ובאיזה נוסח. ומה לגבי מסכתות עם לשון משונה כמו שלנו וכו׳","515","","3144","True","True","False","","134","2.54.11.156","0","41299","נזיר|לב ע"ב",""),new Message("41333","41331","כן","29/09/15 17:36","טז תשרי","תשע"ו","17:36","דוד כוכב","את השו"ע כתב רבי יוסף קארו, אך הנוסח שבספרינו שונה ועודכן ע"י מספר מחברים, כדלעיל.

המשנה היתה קיימת לפני רבי יהודה הנשיא, ראה במסכת קידושין דף מט ע"א: "איזו היא משנה רבי מאיר אומר הלכות רבי יהודה אומר". בחלקה התבססה על משניות קדומות.
רבי יהודה ערך ושינה בנוסח המשנה, ראה מסכת בבא מציעא דף מד ע"א: "אמר לו רבי שנית לנו בילדותיך הכסף קונה את הזהב ותחזור ותשנה לנו בזקנותיך הזהב קונה את הכסף". וכן במסכת עבודה זרה דף נב ע"ב.
יש גם שינויים בין נוסח א"י של המשנה לנוסח בבל.

לפעמים אמוראים אומרים על ברייתא שהיא משבשתא, ואינה מדויקת.

זה כמובן לא אומר שכל איש הישר בעיניו יעשה, בכל ספר שירצה.","125","","3144","True","True","False","","163","95.86.91.41","0","41299","נזיר|לב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);