var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41250;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41250","0","תחילת פרק שישי","20/09/15 11:06","ז תשרי","תשע"ו","11:06","אבי גרינבלט","ראינו במסכתות רבות שנושאים אשר לכאורה הם יסוד המסכת , לא סודרו ע"י רבינו הקדוש בתחילת המסכת אלא סודרו בהמשך המסכת.
על פניו נראה שכך הוא הדבר גם אצלנו במסכת נזיר. נושאי יסוד סודרו ע"י רבי בפרק שישי וזאת לשון המאירי בהקדמתו לפרק זה (מצ"ב צילום).
מה הסיבה לשיטה זאת ? אולי בכלל ההבנה אחרת ?","539","jpg","3143","True","True","False","","1133","81.218.132.64","0","0","נזיר|לד ע"א","0-jpg"),new Message("41256","41250","יש סדר למשנה","20/09/15 13:17","ז תשרי","תשע"ו","13:17","דוד כוכב","תחילה נישנו האופנים בהם תחול הנזירות, ורק לאחר מכן פורטו דיני הנזירות שחלה.","125","","3143","True","True","False","","236","95.86.126.134","0","41250","נזיר|לד ע"א",""),new Message("41259","41256","השאלה , למה זה הסדר ? ולא רק במסכת זאת","20/09/15 13:50","ז תשרי","תשע"ו","13:50","אבי גרינבלט","גם המאירי מציין נושאים אלו כנושאי יסוד המופיעים רק כעת בפרק זה.
השאלה מתחדדת לענ"ד במיוחד לאור העובדה הפשוטה כי נושאים אלו כבר הוזכרו במהלך הלימוד עד כה , נושא הטומאה , התגלחת וכד' , האם לא מן הראוי שנלמד מושגי יסוד ורק לאחר מכן ניכנס לעובי הענין ?
השאלה היא בבחינת "תורה היא וללמוד אנו צריכים"","539","","3143","True","True","False","","106","81.218.132.64","0","41250","נזיר|לד ע"א",""),new Message("41262","41259","כך דרכה של המשנה כמעט תמיד","20/09/15 14:15","ז תשרי","תשע"ו","14:15","Almuaddib","ראה, למשל, תחילת המשנה, במסכת ברכות: מאימתי וכו'.

לא היה צריך, מבחינת סדר הדברים, להתחיל בכלל בכך שיש חובה לקרוא קריאת שמע, שיש חובה בבוקר ובלילה, לקבוע את זמן הקריאה בבוקר - ואז בלילה?

וכן עוד מסכתות רבות, מתחילות מכך שברור כי התלמיד יודע כבר משהו.

ראה הקדמת המאירי לפירושו למשנה, שם הוא כותב כמה דברים על דרך עריכת המשנה וסידורה, אם זכרוני אינו מטעני, הוא כותב שם שהסיבה לכך מתודולוגית - 'לעורר' את התלמידים.","107","","3143","True","True","False","","238","209.88.198.77","0","41250","נזיר|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);